• پنجشنبه / ۱ آبان ۱۳۹۹ / ۱۲:۲۸
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 99080100228
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

رشد ۸.۶ درصدی اهدای خون طی محرم و صفر امسال در خراسان جنوبی

رشد ۸.۶ درصدی اهدای خون طی محرم و صفر امسال در خراسان جنوبی

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی از رشد ۲.۸ درصدی رشد اهدای خون بانوان و افزایش ۸.۶ درصدی اهدای خون در محرم و صفر امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان خبر داد.

ابراهیم میری مقدم، در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در محرم و صفر سال گذشته ۴۴۶۶ نفر برای اهدای خون مراجعه کرده‌اند که از این تعداد ۳۲۷۶ نفر موفق به اهدای خون شده‌اند که ۳۰۸۶ نفر مرد با ۹۴.۳ درصد و ۱۹۰ نفر زن با ۵.۷ درصد بوده‌اند.

وی افزود: در محرم و صفر امسال ۴۳۳۸ نفر به مراکز اهدای خون مراجعه کرده‌اند که از این تعداد ۳۵۸۸ نفر اهدای خون داشته‌اند.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی ادامه داد: از این تعداد ۳۲۸۲ نفر مرد با ۹۱.۵ درصد و ۳۰۶ نفر زن با ۸.۵ درصد بوده‌اند.

میری مقدم از رشد ۲.۸ درصدی رشد اهدای خون بانوان و افزایش ۸.۶ درصدی اهدای خون در محرم و صفر امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان خبر داد.

وی با بیان اینکه ۱۹۵ واحد پلاسما توسط بهبودیافتگان کرونا از ابتدای استقرار دستگاه اهدای پلاسما اهدا شده است که از این تعداد ۸۰ واحد در دو ماه محرم و صفر بوده است، تصریح کرد: از بهبودیافتگان کرونا تقاضا داریم با توجه به نیاز بیماران کرونایی، حال که این شرایط فراهم شده برای اهدای پلاسمای خود مراجعه کنند.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی با بیان اینکه بهترین زمان مراجعه تا ۲۸ روز پس از بهبودی است، افزود: افراد زیر ۶۰ سال و افرادی که شریط اهدای خون را داشته باشند می‌توانند پلاسما اهدا کنند، اما بانوانی که سابقه زایمان داشته باشند ممکن است پلاسمای آن‌ها برای استفاده بیماران مبتلا به کرونا عوارض داشته باشد.

میری مقدم با بیان اینکه در استان به تمام گروه‌های خونی و به ویژه گروه‌های خونی منفی نیاز داریم، خاطرنشان کرد: نیاز به خون نیازی همیشگی است و از افراد دارای شرایط اهدای خون درخواست داریم برای کمک به بیماران نیازمند استان، ما را همراهی کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha