• پنجشنبه / ۱ آبان ۱۳۹۹ / ۱۴:۳۵
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 99080100337
  • منبع : نمایندگی سمنان

راه‌اندازی کانون شکوفایی، خلاقیت و نوآوری در دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان

راه‌اندازی کانون شکوفایی، خلاقیت و نوآوری در دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان

ایسنا/سمنان رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان از راه‌اندازی کانون شکوفایی، خلاقیت و نوآوری در دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان خبر داد.

دکتر رضا نقدی اظهار کرد: این کانون در راستای حمایت از محققان، نوآوران، پژوهشگران و دانشجویان علاقه‌مند و با هدف فراهم کردن بستری مناسب برای اجرایی کردن ایده‌های نوآورانه دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای ایجاد شده است.

وی خاطرنشان کرد: در این کانون فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی دانشجویان مرکز به صورت گروهی و یا انفرادی که منجر به نوآوری و کسب و کار می‌شود، از حمایت‌های دانشگاه برخوردار خواهند بود.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان اظهار کرد: کانون شکوفایی، خلاقیت و نوآوری آغاز راهی برای ورود به مرکز رشد بوده و متقاضی در آن، ضمن تثبیت ایده، اطلاعات کافی در خصوص چگونگی ثبت شرکت و پذیرش در مرکز رشد را نیز کسب می‌کند.

  وی گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان به‌ عنوان تنها دانشگاه دولتی مهارتی در استان با هدف تربیت نیروی انسانی متخصص و کارآفرین در حال حاضر با داشتن بیش از 4 هزار دانشجو و 4 دانشکده در شهرستان‌های سمنان، شاهرود و امیرآباد دامغان، مشغول به فعالیت است.

دکتر محسن جهانشاهی سرپرست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه فنی و حرفه ای کشور نیز گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای با توجه به سند راهبردی حوزه‌های پژوهش و فناوری، توجه بسیار ویژه‌ای به تحقیق و پژوهش دارد.

وی  با اشاره به وجود 5400 شرکت دانش بنیان در کشور گفت: باید در حوزه نوآوری و خلاقیت سرمایه‌گذاری بیشتری کنیم.

 جهانشاهی با بیان این که 40 تا 50 درصد بدنه شرکت های دانش بنیان را دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای تشکیل می دهند ، خواستار حمایت ویژه خیرین در این کانون‌ها شد .

سرپرست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه فنی و حرفه ای از وجود بیش از 1000 اختراع در دانشگاه فنی و حرفه ای خبر داد و بر تشکیل هسته‌های علمی و تحقیقاتی بر اساس قابلیت‌ها و مزیت های استان تاکید کرد.

وی چشم انداز فعالیت‌های کانون شکوفائی خلاقیت و نوآوری دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان را بسیار مثبت ارزیابی کرد و افزود: کانون شکوفایی خلاقیت و شکوفایی دانشگاه فنی و حرفه ای استان می‌تواند منشاء خدمات شایانی در حوزه فناوری باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha