• پنجشنبه / ۱ آبان ۱۳۹۹ / ۱۵:۳۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 99080100382
  • خبرنگار : 71496

توافق تقریبی بر سر پست‌های حاکمیتی؛ لیبی به پایان دوره گذار نزدیک می‌شود

توافق تقریبی بر سر پست‌های حاکمیتی؛ لیبی به پایان دوره گذار نزدیک می‌شود

رئیس شورای عالی دولت وفاق ملی لیبی اظهار کرد، در مراکش تقریبا درباره تمامی مسایل مربوط به پست‌های حاکمیتی در لیبی توافق کردیم.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، خالد المشری، رئیس شورای عالی دولت وفاق ملی لیبی نسبت به توافق‌هایی که طرف‌های لیبیایی در گفت‌وگوهای بوزنیقه به دست آوردند، ابراز خوش‌بینی کرد.

المشری گفت: طرف‌های لیبیایی چگونگی اجرای این توافق‌ها را بررسی خواهند کرد.

رئیس شورای عالی دولت وفاق ملی لیبی افزود: با تحقق این امر، شکاف‌ها و اختلاف‌ها میان نهادهای لیبی به اتمام خواهد رسید و این مساله در برقراری توازن اقتصادی و مالی در لیبی نقش بسزایی دارد.

ناصر بوریطه، وزیر امور خارجه مراکش پیشتر گفته بود، در رباط مذاکراتی با رئیس شورای عالی لیبی انجام شد.

المشری در گفت‌وگوی مطبوعاتی ضمن تشکر و قدردانی از نظارت و توجه محمد ششم، پادشاه مراکش به فراهم کردن تمامی شرایط برای رسیدن به توافقی برای خروج از بحران، اظهار کرد: این چهارمین سفر به مراکش است و هر بار اطمینان ما نسبت به مثبت بودن موضعگیری مراکش بیشتر می‌شود.

رئیس شورای عالی دولت وفاق ملی لیبی از اقدامات وزیر خارجه مراکش در نزدیک کردن رویکردها میان این شورا و پارلمان لیبی به دور از هر گونه دخالتی که در گفت‌وگوی بوزنیقه مجسم شد، تقدیر کرد.

او افزود: دو هیئت مذاکره‌کننده در بوزنیقه در مورد برخی مسایل مورد اختلاف میان طرف‌های بحران به توافق‌های مهمی رسیدند، تقریبا درباره تمامی پست‌های حاکمیتی که در مراکش درباره آنها توافق شده بود، موافقت شد.

المشری در پایان تاکید کرد: لیبی به لطف کمک مراکش حرکت در مسیر درست جهت پایان دادن به دوره انتقالی را آغاز کرده است.

بوریطه گفت: این دیدار برای گفت‌وگو درباره چگونگی استمرار حرکت مثبتی که گفت‌وگوی بوزنیقه به راه انداخته با رویکردی مثبت و در همان چارچوب بر اساس ایجاد فضایی برای مردم لیبی بدون دخالت در امورشان مناسب بود.

رئیس دستگاه دیپلماسی مراکش تاکید کرد: محمد ششم از تمامی طرح‌ها و تلاش‌های مردم لیبی برای رسیدن به راه‌حلی مسالمت‌آمیز و ضامن وحدت و حاکمیت لیبی و به دور از دخالت‌های خارجی حمایت می‌کند.

وزیر خارجه مراکش در ادامه گفت: توافق سیاسی امضا شده در صخیرات بستری است که نمی‌تواند در یافتن هرگونه راه‌حلی برای بحران لیبی غایب باشد و توافق صخیرات که امکان توسعه آن وجود دارد، هیچ جایگزینی ندارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha