• شنبه / ۳ آبان ۱۳۹۹ / ۱۳:۲۱
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99080301273
  • منبع : نمایندگی همدان

طی ۲۴ ساعت گذشته؛

۱۹۲ بیمار جدید کرونایی در بیمارستان‌های همدان بستری شدند

۱۹۲ بیمار جدید کرونایی در بیمارستان‌های همدان بستری شدند

ایسنا/همدان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینای همدان با بیان اینکه وضعیت ۳۱ بیمار کرونایی در استان همدان وخیم گزارش شده است، اعلام کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۷۷ مورد مثبت جدید کرونا و مرگ ۱۱ نفر در همدان به ثبت رسیده است.

دکتر محمد طاهری در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح وضعیت استان همدان در ایام شیوع کروناویروس اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد موارد قطعی مثبت ابتلا به کروناویروس در استان همدان به ۵۹۰۵ مورد رسیده که ۴۶۱۱ مورد بهبود یافته و ۷۹۷ نفر جان خود را بر اثر این بیماری از دست دادند.

وی ادامه داد: از زمان شیوع کرونا تاکنون در شهرستان همدان ۲۳۵۷ نفر، اسدآباد ۱۴۸ نفر، بهار ۳۷۱ نفر، تویسرکان ۳۳۷ نفر، رزن و درگزین ۲۹۹ نفر، فامنین ۹۰ نفر، کبودراهنگ ۳۷۶ نفر، ملایر ۱۱۳۰ مورد، نهاوند ۶۲۸ نفر و خارج از استان ۱۶۹ نفر به کرونا مبتلا شده اند.

طاهری با اشاره به آخرین وضعیت بیماری در استان تصریح کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد مراجعان سرپایی به اورژانس بیمارستان ها با علائم تنفسی مشکوک به کرونا ۵۱۱ نفر بوده که از این تعداد ۱۷۵ نفر در بخش عادی و ۱۷ نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری شده اند و حال ۳۱ نفر وخیم گزارش شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینای همدان در پایان به مردم توصیه کرد که موج سوم کرونا را جدی بگیرند و هم اکنون پیشگیری را آغاز کنند همچنین استفاده از ماسک و عدم شرکت در تجمعات یک مسئولیت اجتماعی محسوب می شود.

به گزارش کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کروناویروس همدان محدودیت های استان از ۳ تا ۱۰  آبان ماه مجدداً تمدید شد. براساس دستورالعمل ستاد پیشگیری و درمان بیماری کرونای استان همدان از روز شنبه سوم آبان ماه سینماها، تئاترها و مشابه آن، شهربازی ها، گیم نت ها و تفرجگاه ها، تالارهای پذیرایی، نمازهای جمعه در شهرهای قرمز، نمازهای جماعت، زیارتگاه ها، مساجد، تکایا و اماکن متبرکه، برگزاری هرگونه مراسم اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش ها، باغ موزه ها و اماکن سیاحتی، استخرهای شنا، قهوه خانه ها و چایخانه ها، خانه مسافرها و سوییت های شهر و فرهنگسراها به مدت یک هفته تعطیل شدند.

همچنین مراکز غیرحضوری شامل کلاس های دانشگاه ها، کلاس های آموزش و پرورش در تمام مقاطع تحصیلی و در تمامی شهرستان ها، حوزه های علمیه، کانون های پرورش فکری کودکان و  
نوجوانان، کتابخانه ها، آموزشگاه های هنری و مراکز علمی آزاد و زبانسراها هستند.

مراکز حضوری شامل مهدهای کودک، مطب پزشکان، کلینیک های پزشکی، پاساژها، دفاتر پیشخوان دولت، مراکز خدمات الکترونیک قضایی و  پلیس+۱۰، مراکز تعویض پلاک خودرو، مراکزآموزش های فنی و حرفه ای، باشگاه های ورزشی با اخذمجوزاز اداره کل ورزش و جوانان، داروخانه ها و آزمایشگاه هستند که در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی پلمب خواهند شد. 

در ضمن محدودیت تردد در آرامستان ها، ممنوعیت ملاقات در بیمارستان ها و دورکاری کارمندان دارای بیماری زمینه ای، مادران باردار و مادران شاغل در ادارات دارای کودک زیر۶ سال همچنان به قوت خود باقی است.

در پایان یادآور می شود براساس نظر کارشناسان استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری فیزیکی ،رعایت اصول بهداشتی و پرهیز از حضور در مراکز شلوغ و سفرهای غیرضروری راه مقابله و کنترل کروناویروس در شرایط خاص فعلی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha