• شنبه / ۳ آبان ۱۳۹۹ / ۱۳:۵۴
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99080301323
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

پایداری جو و آلودگی هوای اصفهان در هفته اول آبان

پایداری جو و آلودگی هوای اصفهان در هفته اول آبان

ایسنا/اصفهان پایداری جو که از ابتدای مهرماه در اصفهان باعث کاهش کیفیت هوا شده است، در هفته اول آبان نیز ادامه دارد.

آسیه آقایی، کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: نقشه های هواشناسی بیانگر استقرار جوی پایدار بر روی استان طی ۳ روز آینده است، براین اساس در بیشتر مناطق استان وضعیت جوی صاف، گاهی وزش باد و در مناطق مرکزی در ساعات اولیه غبار صبحگاهی و کیفیت هوا پیش بینی می شود.

وی علت وضعیت ناسالم هوای اصفهان را پایداری جو اعلام کرد و افزود: در روز دوشنبه ناپایداری خیلی ضعیفی داریم که شرایط را کمی بهتر می کند، اگرچه تا آخر هفته وضعیت تغییر محسوسی نخواهد داشت.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان، با اشاره به اینکه از واسط مهرماه جو در اصفهان پایدار بوده و باعث کاهش کیفیت هوای شهر اصفهان شده است، گفت: در این هفته نیز پدیده خاصی اعم از بارش، باد، ابرناکی و ... نداریم، البته در روز چهارشنبه مقداری وزش باد داریم که شدید نیست.

وی با بیان اینکه وضعیت پایداری جو در این هفته باعث کاهش کیفیت هوای شهر اصفهان به ویژه در مناطق مرکزی می شود، گفت: ممکن است دمای هوا یکی دو درجه در آخر هفته خنک شود، ولی تغییر محسوسی نخواهد داشت.

این کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان با اعلام اینکه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان تغییر محسوسی نخواهد داشت، گفت: دمای هوای شهر اصفهان حداکثر ۲۶ درجه سانتی گراد و حداقل ۷ درجه سانتی گراد بالای صفر پیش بینی می شود. همچنین گرم ترین نقطه استان چوپانان با ۲۶ درجه سانتی گراد و خنک ترین نقطه بوئین میاندشت با دمای منهای ۱ درجه سانتی گراد پیش بینی می شود.

همچنین براساس گزارش اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان، کیفیت هوای کلانشهر اصفهان در  ۲۴ساعته منتهی به ساعت۷ صبح امروز (شنبه_۳ آبان ماه) در ایستگاه های پایش دائم، بر حسب شاخص کیفیت هوا (AQI) میانگین عدد ۱۰۹ را نشان می دهد که به معنای ناسالم برای گروه های حساس است.

میدان احمدآباد با شاخص ۱۲۹، آلوده ترین نقطه شهر اصفهان است و پس از آن خیابان پروین با شاخص ۱۱۰ و بزرگراه خرازی با شاخص ۱۰۲، وضعیت ناسالم برای گروه های حساس را ثبت کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha