• یکشنبه / ۴ آبان ۱۳۹۹ / ۰۰:۰۰
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 99080301496
  • خبرنگار : 71381

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۳ آبان ایسنا

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۳ آبان ایسنا

جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا در حضور رهبر انقلاب/ انتقاد صریح رهبری از اقدام برخی‌ در برخورد با دولت و رئیس جمهور/ پاسخ دیپلمات ایرانی به ادعای بایدن درباره ایران/ واکنش وزارت خارجه به عادی‌سازی روابط سودان با صهیونیست‌ها و پیشنهاد ''شرم‌آور'' آمریکا/ ایران در لیست سیاه اف‌ای تی‌اف باقی ماند و ... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا در حضور رهبر انقلاب

به گزارش ایسنا، برگزاری جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا در حسینیه امام خمینی (ره) در حضور رهبر انقلاب در صدر اخبار پربازدید امروز قرار گرفت.

مقام معظم رهبری در این جلسه توصیه‌ها و دستورات مهمی را برای مقابله با همه‌گیری این بیماری متذکر شدند.

انتقاد صریح رهبری از اقدام برخی‌ در برخورد با دولت و رئیس جمهور

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنین با انتقاد شدید و صریح از اقدام برخی‌ها در برخورد با دولت و رئیس جمهور و هتک حرمت ایشان، گفتند: هتک حرمت حرام است و انتقاد با هتک حرمت تفاوت دارد ضمن اینکه امروز کشور بیش از هر زمان دیگری به همکاری و اتحاد و انسجام نیاز دارد.

برای کمک به تهیه و توزیع مایحتاج افراد در قرنطینه، به کمک مساجد و بسیج مردمی نیازمندیم

در همین جلسه رییس جمهور در خصوص تأمین مالی تحقیقات دارو و واکسن، کمکهای دولت به خانواده‌های نیازمند در دوران کرونا و پرداخت بخشهایی از کارانه کادر درمان گزارش داد و افزود: برای کمک به تهیه و توزیع مایحتاج افراد در قرنطینه به کمک مساجد و بسیج مردمی نیازمند هستیم.

اخبار دیگر درباره کرونا را در لینک های زیر بخوانید.

تشریح محدودیت‌های کرونایی در کشور از زبان ربیعی

بررسی نحوه تخصیص یک میلیارد یورو برای مقابله با کرونا در دستورکار کمیسیون‌های مجلس

در مبارزه با کرونا پیشگیری را بر درمان مقدم بدانیم

***

پاسخ دیپلمات ایرانی به ادعای بایدن درباره ایران

پاسخ سخنگو و مسئول مطبوعاتی هیات کشورمان در سازمان ملل به اتهامات وارده در خصوص احتمال دخالت ایران در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا هم از دیگر اخبار پرمخاطب بود.

علیرضا میریوسفی در واکنش به اظهارات جو بایدن به نیوزویک گفت: ما درخصوص مسئله انتخابات اظهارنظر نمی‌کنیم و علاقه‌ای برای ورود به این‌ مبحث نداریم‌. ما به طور مداوم اعلام کرده‌ایم که ایران در انتخابات دیگر کشورها دخالت نمی‌کند.

واکنش وزارت خارجه به عادی‌سازی روابط سودان با صهیونیست‌ها و پیشنهاد ''شرم‌آور'' آمریکا

خبر بعدی، توییت وزارت خارجه کشورمان درارتباط با پیشنهاد آمریکا برای خارج کردن نام سودان از لیست تروریسم در ازای دریافت مبلغی مشخص بود.

در این توییت آمده است: ''اعلامیه کاخ سفید در خصوص سودان نمی‌توانست از این نمادین‌تر باشد. با دادن خون‌بهای کافی و با بستن چشم‌های‌تان بر جنایات علیه فسطینی‌ها، از لیست سیاه به اصطلاح "تروریسم" خارج خواهید شد. واضح است که این لیست نیز همانند نبرد آمریکا علیه تروریسم جعلی می‌باشد. شرم‌آور است.''

ایران در لیست سیاه اف‌ای تی‌اف باقی ماند

کارگروه ویژه اقدام مالی(FATF) اعلام کرد که ایران همچنان در لیست سیاه این کارگروه باقی می‌ماند.

جلسه کارگروه ویژه اقدام مالی که از روز چهارشنبه تا جمعه برگزار شد، تصمیم گرفته شد تا ایران و کره شمالی در لیست کارگروه ویژه اقدام مالی باقی بمانند.

مطابق با گفته‌های رویترز و آسوشیتدپرس، مارکوس پیلر، رئیس Fatf گفته است که این دو کشور بدون هیچ تغییری در لیست سیاه کارگروه ویژه اقدام مالی باقی می‌مانند.

 این خبر هم مورد توجه مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود.

از توافق احتمالی جدید ایران و آمریکا حمایت می‌کنیم

ادعای نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه آماده حمایت از توافق احتمالی جدید بین ایران و آمریکا خواهد بود، نیز از دیگر اخبار پربازدید بود.

بنیامین نتانیاهو در گفت‌وگویی تلفنی با دونالد ترامپ ادعا کرد: اسرائیل آماده حمایت از توافق احتمالی جدید بین ایالات متحده و ایران خواهد بود.

خبرهای دیگر درباره ایران و آمریکا را می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.

واشنگتن باید سیاست هایش در رابطه با ایران را تغییر دهد

"نه به تحریم ایران" در مقابل هتل بین‌المللی ترامپ

 ترامپ و بایدن از قدرت انقلاب اسلامی می ترسند

هیچ مبنای حقوقی و اخلاقی برای همراهی با تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا وجود ندارد

تکرار ادعای دخالت ایران در انتخابات آمریکا از سوی پمپئو

تقابل تهران_واشنگتن محور گفتگوی فواد حسین با سفرای عربی در لندن

***

شاه بدون اسم فامیل

گزارش ایسنا به مناسبت سوم آبان ماه، سالروز انتصاب رضاخان میر پنج به رییس الوزرایی یا همان نخست وزیری توسط احمد ضاه قاجار هم از پرمخاطب های بامداد امروز بود.

در ابتدای این گزارش آمده است: خود را اعلی‌حضرت همایونی شاهنشاه و حامیان و طرفدارانش او را پدر ایران نوین می خواندند. او به لطف اعتماد به نفس افراطی و البته حمایت سفارت انگلستان از اعتماد احمد شاه قاجار سوءاستفاده کرد و با کودتا سلسله قاجار را سرنگون کرد و پس از تکیه بر صندلی سلطنت بله قربانگوهای فرهیخته دربار را به خط کرد تا اسم فامیل برایش انتخاب کنند، اما این قزاق سیه چهره معنی پهلوی که درباریان به عنوان اسم فامیل برایش انتخاب کردند را هم نمی دانست.

چرایی رویگردانی برخی جمهوری خواهان سرشناس از ترامپ

تحلیل یک کارشناس مسائل آمریکا درباره دلایل رویگردانی برخی جمهوری خواهان سرشناس از ترامپ هم از خبرهای پربازدید بود.

امیرعلی ابوالفتح اظهار کرد: دو گروه مهم در حزب جمهوری خواه آمریکا از ادامه حاکمیت ملی گرایان در این کشور به ریاست "دونالد ترامپ" نگران هستند و تمایلی ندارند که ترامپ برای بار دوم به عنوان رئیس جمهور آمریکا انتخاب شود.

وی افزود: یک گروه معتقدند که اگر تفکرات ملی گرایانه، مسیر افراطی را در جامعه چند فرهنگی و مهاجر پذیر آمریکا دنبال کند این موضوع باعث افزایش شکاف اجتماعی و حتی درگیر و جنگ داخلی در امریکا می شود. گروه دوم با سیاست خارجی ترامپ مشکل دارند. آنها معتقدند که سیاست خارجی ترامپ باعث شده که آمریکا جایگاه رهبری خود در دنیا را از دست بدهد و متحدان آمریکا رنجیده خاطر شوند. 

قانون و اخلاق؛ خط قرمز انجام وظایف نمایندگی

گزارش ایسنا درباره لزوم پرهیز از هتاکی و ضرورت رعایت قانون و اخلاق به عنوان خط قرمز های وظایف نمایندگی هم مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha