• یکشنبه / ۴ آبان ۱۳۹۹ / ۱۲:۲۹
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 99080401780
  • منبع : نمایندگی هرمزگان

عرضه ۴۷ هزار تن گوگرد صادراتی پالایشگاه نفت بندرعباس در بورس بین المللی کالا

عرضه ۴۷ هزار تن گوگرد صادراتی پالایشگاه نفت بندرعباس در بورس بین المللی کالا

ایسنا/هرمزگان از ابتدای سال تاکنون ۴۷ هزار تن گوگرد تولیدی شرکت پالایش نفت بندرعباس با عرضه در رینگ بین المللی بورس کالا صادر شده است.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس با اعلام این خبر گفت: با توجه به کیفیت گوگرد تولیدی در پالایشگاه نفت بندرعباس و عرضه آن بصورت گرانول، محصول گوگرد تولیدی این شرکت از کیفیت مناسبی جهت عرضه در بازارهای جهانی برخوردار است.

هاشم نامور افزود: پالایشگاه نفت بندرعباس وظیفه پالایش نفت خام سنگین کشور را بر عهده دارد و بر همین اساس روزانه ۲۴۰ تن گوگرد به عنوان یکی از فرآورده های ویژه در این پالایشگاه تولید می شود.

وی بیان کرد: شرکت پالایش نفت بندرعباس دارای ظرفیت تولید گوگرد به شکل گرانول به ظرفیت ۲۵۰ تن در روز است که متناسب با نیاز بازار دانه های گرانول با قطر ۲ تا ۶ میلیمتر در این شرکت تولید می شود.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس افزود: در سال ۹۷ با بهره برداری از پروژه افزایش ظرفیت و بهبود کیفیت بنزین و نفت گاز و کاهش میزان گوگرد بنزین از حدود  ۴۰۰ ppm به کمتر از ۱۰ ppmو همچنین کاهش میزان گوگرد نفت گاز تولیدی از حدود ۱۰ هزارppm  به کمتر از ۵۰ ppm  و تولید بنزین و نفت گاز با استانداردهای یورو ۵ و یورو ۴ مطابق با استاندارد های جهانی، ظرفیت تولید گوگرد نیز در پالایشگاه بندرعباس ۱۲۰ تن در روز افزایش یافت  و به ۲۴۰ تن در روز رسید.

 نامور تصریح کرد: استقرار پالایشگاه نفت بندرعباس در سواحل خلیج فارس و دسترسی به آبهای آزاد از ویژگیهای صادراتی شرکت پالایش نفت بندرعباس است که علاوه بر گوگرد، امکان صادرات دیگر فرآورده های نفتی بر اساس صدور مجوزهای لازم وجود دارد.

به گزارش ایسنا، ایران سومین تولید کننده گوگرد خاورمیانه است و کشورهای چین ، هند و پاکستان بزرگترین خریداران گوگرد ایران هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha