• دوشنبه / ۵ آبان ۱۳۹۹ / ۱۲:۲۴
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 99080502383
  • خبرنگار : 50184

افزایش ۸۰ درصدی کشفیات اشیاء عتیقه در کرمانشاه

افزایش ۸۰ درصدی کشفیات اشیاء عتیقه در کرمانشاه

ایسنا/کرمانشاه فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی کرمانشاه از افزایش ۸۰ درصدی کشفیات اشیاء عتیقه در کرمانشاه در هفت ماهه امسال خبر داد.

سرهنگ ابوالقاسم ایمان پور در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به افزایش قابل توجه کشفیات اشیاء عتیقه در استان، اظهار کرد: طی هفت ماهه امسال نسبت به مشابه سال قبل حدود ۸۰ درصد افزایش کشفیات را داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه افزایش آمار کشفیات در یکی دو ماه اخیر بیشتر قابل توجه است، عنوان کرد: تنها در مهر ماه امسال نسبت به مهر سال گذشته حدود ۹۷ درصد کشفیات اشیاء عتیقه در استان رشد داشته است.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان درخصوص چرایی افزایش قابل توجه کشفیات اشیاء عتیقه در استان، اعلام کرد: مشکلات اقتصادی موجود در جامعه بویژه در ماه‌های اخیر یکی از عوامل تاثیرگذار در افزایش گرایش عده ای به سمت خرید و فروش اشیاء عتیقه است.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر افزایش فعالیت‌های اطلاعاتی حفاظت میراث فرهنگی استان به منظور شناسایی قاچاقچیان اشیاء عتیقه نیز رشد کشفیات را بدنبال داشته است.

ایمان پور در ادامه گفت: البته بخش قابل ملاحظه ای از اشیاء عتیقه ای که در استان کشف می‌شود، یعنی چیزی حدود ۹۵ درصد آن اشیاء عتیقه ای هستند که از استان‌های شمالی و مرکزی کشور برای فروش به کرمانشاه وارد می‌شوند.

وی دربخش دیگری از این گفت و گو از کشف یک لوح زرین تقلبی مربوط به دوره هخامنشی در کرمانشاه خبر داد و گفت: اخیرا با تلاش نیروهای یگان حفاظت کرمانشاه لوحی از یکی از قاچاقچیان اشیاء عتیقه در استان کشف کردیم که جنسی از طلا داشت و روی آن با خط میخی حکاکی شده بود.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی کرمانشاه تصریح کرد: این لوح توسط کارشناسان میراث فرهنگی استان مورد بررسی قرار گرفت که نتیجه این بررسی از تقلبی بودن لوح خبر داد.

وی اضافه کرد: طبق قانون برای این فرد قاچاقچی پرداخت ۱۲ میلیارد تومان جریمه که معادل قیمت یک لوح زرین واقعی مربوط به عهد هخامنشیان است، در نظر گرفته می‌شود.

انتهای پیام  

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha