• دوشنبه / ۵ آبان ۱۳۹۹ / ۱۳:۴۱
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 99080502523
  • خبرنگار : 50187

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان:

با تعارف نمی‌شود اپیدمی را کنترل کرد/رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کرمان به ۶۵ درصد رسیده است

با تعارف نمی‌شود اپیدمی را کنترل کرد/رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کرمان به ۶۵ درصد رسیده است

ایسنا/کرمان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با تاکید بر اینکه با تعارف نمی شود اپیدمی را کنترل کرد اظهار کرد: اکنون پاشنه آشیل ما تشخیص زودرس، پیگیری ماندن افراد در منزل و ردیابی خانواده، نزدیکان و افراد محل کار است.

دکتر "سیدوحید احمدی طباطبائی" ظهر امروز پنجم آبان ماه در ارتباط ویدئوکنفرانس با مدیران بیمه سلامت استان کرمان با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کرونا اظهار کرد: از ۲۵ مهرماه تا سوم آبان ماه جاری در کشور ما بیش از ۱۴ هزار مورد بستری مبتلا به کرونا داشته ایم و موارد مرگ بیش از ۲۳۰۰ مورد در هفته است و روزانه بیش از ۳۰۰ نفر جان خود را از دست می دهند.

وی افزود: در استان کرمان آمار بستری به بالای ۶۴۰ نفر در هفته رسیده و روزانه بیش از ۹۰ نفر را شامل می شود که این فقط آمار قطعی است که با آمار موارد مشکوک این عدد دو برابر خواهد شد.

احمدی طباطبائی با اشاره به اینکه حساسیت تست PCR حدود ۶۰ درصد است، تصریح کرد: حدود ۴۰۰۰ تخت بیمارستانی در استان کرمان داریم که ۱۲۰۰ تخت مربوط به بیماران کووید ۱۹ است.

وی با اشاره به اینکه مرگ و میرهای ناشی از ابتلا به کرونا در استان کرمان بیش از ۹۴ مورد در هفته است، بیان کرد: در حال حاضر ظرفیت بیمارستان پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و افضلی پور به عنوان بیمارستان های مرجع کرونایی در استان تکمیل شده و بیمارستان های دیگر در این زمینه کار می کنند و شرایط خاص است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان تاکید کرد: فقط باید اعمال جراحی اورژانسی انجام بشود و این دستور وزارتخانه است و بیمارستان های خصوصی باید به کمک بقیه بیمارستان های استان بیایند.

وی افزود: در تیرماه و مرداد پیک شدید کرونا را در استان کرمان تجربه کردیم و شهریور داشت به آرامش می رسید که از اواخر شهریور باز اوج پیدا کرد که علت این مسئله در همه دنیا مشترک است و شامل ازدحام و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی است.

احمدی طباطبائی با اشاره به اینکه زمانی که آمار افزایش می یابد باید به سه چهار هفته قبل از آن برگردیم، بیان کرد: رعایت پروتکل های بهداشتی کاهش یافته و در حالی که در خرداد و تیرماه امسال بالای ۸۰ درصد رعایت پروتکل ها را داشتیم اما براساس آخرین آمار این میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در استان کرمان به کمتر از ۶۵ درصد رسیده است.

وی با قدردانی از مقام معظم رهبری تصریح کرد: معظم له طی روزهای اخیر در نشست با اعضای ستاد ملی مقابله با کرونا سه استراتژی مهم شامل اتخاذ تصمیم قاطع، اقناع افکار عمومی و مشارکت اجتماعی مردم و همکاری سازمان های دولتی با هم در مقابله با کرونا را بیان فرمودند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در ادامه با اشاره به اینکه از روز جمعه تالارهای عروسی در کرمان تعطیل خواهند شد اظهار کرد: با تعارف نمی شود اپیدمی را کنترل کرد. اکنون پاشنه آشیل ما تشخیص زودرس، پیگیری ماندن افراد در منزل و ردیابی خانواده، نزدیکان و افراد محل کار است.

احمدی طباطبائی تصریح کرد: تشخیص زودرس به منظور ایزولاسیون و جداسازی زودرس است و مراکز منتخب برای همین منظور ایجاد شده و مراقبین سلامت باید پیگیری داشته باشند که هرچه می شود تلاش کنیم بیمار به صورت سرپائی باشد و در بیمارستان تلمبار نشوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha