• سه‌شنبه / ۶ آبان ۱۳۹۹ / ۱۱:۳۴
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 99080603239
  • منبع : نمایندگی سمنان

مدیرکل پدافند غیرعامل استان در بازدید از ایسنا عنوان کرد:

تغییر در شکل و محتوای تهدیدات/ شهر سمنان صاحب طرح پدافندی می‌شود

تغییر در شکل و محتوای تهدیدات/ شهر سمنان صاحب طرح پدافندی می‌شود

ایسنا/سمنان مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان از پیشرفت 100درصدی طرح جامع پدافند غیرعامل استان سمنان خبر داد و گفت: این طرح در این هفته رونمایی می‌شود.

ایرج کارخائی همزمان با هفته پدافند غیرعامل در گفت‌وگو با ایسنا ابا اشاره به اهمیت شهر سمنان به عنوان مرکز و بزرگترین شهر استان ظهار کرد: با توجه به اهمیت زیرساخت‌های موجود در مرکز استان علاوه بر طرح جامع پدافند غیرعامل استان ، تهیه یک طرح جامع پدافند غیرعامل مستقل نیز برای شهر سمنان آغاز شده است.

وی با تقدیر از شهرداری سمنان به خاطر همکاری در تدوین این طرح شهری خاطرنشان کرد: طرح جامع پدافند غیرعامل شهر سمنان در حال حاضر 45 درصد پیشرفت دارد و تلاش می‌شود که به سرعت تدوین و برای تصویب و اجرا در اختیار دستگاه‌های متولی قرار گیرد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان از حوزه پدافند غیرعامل به عنوان یک بحث دفاعی و راهبردی برای کشور نام برد و اضافه کرد: با توجه به اهمیت و حساسیت حوزه پدافند غیرعامل انتظار می‌رود که دستگاه‌ها این اداره کل را بیش از پیش یاری و همراهی کنند.

وی با اذعان به اینکه تهدیدات دشمنان چه در حوزه شکلی و چه در حوزه محتوایی دچار تغییرات جدی شدند خاطرنشان کرد: سازمان پدافند غیرعامل در پی این است که برنامه‌های خود را متناسب با این تغییرات تدوین و عملیاتی کند.

مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری سمنان با اشاره به برنامه های هفته پدافندغیرعامل از اجرای ۲۰۰ عنوان برنامه در هفته پدافند غیرعامل در سطح استان سمنان خبر داد و اضافه کرد: با وجود شیوع کروناویروس و برخی محدودیت‌ها، امسال بیش از ۲۰۰ عنوان برنامه بر اساس دستورالعمل اجرایی نکوداشت هفته پدافند غیرعامل با کمک دستگاه‌های اجرایی، فرمانداری‌ها، و شهرداری‌های استان با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.
کارخائی توجه به پدافند غیرعامل را در کنار و به موازات دفاع نظامی ضروری خواند و تصریح کرد: رهبری معظم انقلاب در همین راستا همواره بر اهمیت توجه جدی به حوزه پدافند غیرعامل به عنوان یک ضرورت انکارناپذیر تاکید فرموده‌اند.

وی گفت: زیرساخت‌های حساس، مهم و حیاتی به عنوان زیرساخت‌های خدمت رسانی به مردم، نیازمند رعایت الزامات و ملاحظات پدافندی برای مصونیت بیشتر هستند.

دبیر کارگروه پدافند غیرعامل استانداری سمنان، حفاظت از زیرساخت‌ها در مواقع بحران را مهم خواند و با بیان اینکه اصل مهم پدافند غیرعامل حفاظت و صیانت از زیرساخت‌ها، برای استمرار خدمات رسانی به مردم در شرایط خطر و بحران است اضافه کرد: هرگونه آسیب به زیرساخت‌هایی همچون شبکه برق ، گاز، مخابرات و...می‌تواند پیامدهایی برای سایر زیر ساخت‌های خدمات رسان داشته باشد.

وی که در دفتر خبرگزاری ایسنا حضور یافته بود به تمجید از عملکرد خبرگزاری ایسنا در حوزه پوشش اخبار پدافندغیرعامل پرداخت و افزود: ایسنا همواره حضور پررنگی در برنامه‌های پدافندغیرعامل داشته و با پوشش حرفه‌ای اخبار این بخش به روند فرهنگسازی در این بخش کمک شایانی کرده است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان گفتمان‌سازی و فرهنگسازی در حوزه پدافند غیرعامل را از تاکیدات رهبری معظم انقلاب عنوان و اظهار کرد: جهاددانشگاهی استان سمنان نیز به عنوان یک نهاد انقلابی موفق همواره ارتباط نزدیک و تنگاتنگی با اداره کل پدافند غیرعامل استانداری سمنان داشته است.
وی با اشاره به اجرای یک طرح پژوهشی در خصوص پدافند غیرعامل از سوی جهاددانشگاهی استان گفت: این طرح تحقیقاتی یک طرح عملیاتی و کارساز بوده که ما را در پیشبرد اهداف و برنامه‌های این بخش کمک کرده است.

کارخائی همچنین از انعقاد یک تفاهمنامه بین اداره کل پدافند غیرعامل استانداری و جهاددانشگاهی استان خبر داد و اظهار کرد: براساس این تفاهمنامه، هر دو دستگاه امکان استفاده از ظرفیت‌های همدیگر را پیدا کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha