• سه‌شنبه / ۶ آبان ۱۳۹۹ / ۱۱:۵۱
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 99080603268
  • خبرنگار : 71560

اظهارات موافقان و مخالفانِ دوفوریت طرح رتبه بندی فرهنگیان

اظهارات موافقان و مخالفانِ دوفوریت طرح رتبه بندی فرهنگیان

موافقان بررسی طرح رتبه بندی فرهنگیان به صورت دو فوریتی تاکید داشتند که تصویب این طرح می‌تواند دولت را ملزم به اجرای قانون رتبه بندی فرهنگیان کند. اما مخالفان بررسی این طرح به صورت دو فوریت خاطرنشان کردند که این دولت است که باید هر چه سریعتر در راستای اجرای رتبه بندی فرهنگیان اقدام کند و لایحه بدهد.

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در  جلسه علنی امروز مجلس تقاضای گروهی از نمایندگان برای بررسی طرح رتبه بندی فرهنگیان به صورت دو فوریت را بررسی کرده اما در نهایت با بررسی این طرح به صورت یک فوریت موافقت کردند.

عباس گودرزی در مخالفت با بررسی این طرح به صورت دو فوریت بیان کرد:  واقعیت این است که هیچ نماینده‌ای مخالف اجرایی شدن نظام رتبه بندی فرهنگیان نیست اما مجلس باید حکیمانه قانونگذاری کند. ما نمی‌توانیم طرح امضا کنیم و دولت را الزام به ارائه لایحه نظام رتبه بندی فرهنگیان کنیم. آن گاه شورای نگهبان نیز این مصوبه را مغایر قانون می‌داند آن وقت این جو ایجاد می‌شود که مجلس موافقت کرده و شورای نگهبان مخالفت کرده است. این کار تنها نوعی گفتار درمانی و دور زدن فرهنگیان و به نوعی کلاه بر سر معلمان گذاشتن است. دولت خود باید هر چه سریعتر لایحه رتبه بندی فرهنگیان را به مجلس ارائه کند.

لطف الله سیاهکلی در موافقت با بررسی این طرح به صورت دو فوریت بیان کرد: همه ما روزی دانش آموز بوده‌ایم و امروز که به این جا رسیده‌ایم حاصل زحمت معلمان است، طرح رتبه بندی فرهنگیان هم در قانون برنامه ششم توسعه و هم در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ذکر شده است اما متاسفانه علیرغم این که دولت سه بار قول داده است آن را اجرایی نکرده است. مجلس مجبور به ارائه این طرح شده است. مگر ما در دانشگاه‌ها رتبه بندی نداریم چرا در آموزش و پرورش این کار صورت نمی‌گیرد.

مهرداد ویس کرمی در مخالفت با بررسی این طرح به صورت دو فوریت بیان کرد: در شان و منزلت معلمان همین بس است که قرآن کریم در سوگندهای متعددی به علم و علم آموزی اشاره داشته است، اهمیت فرهنگیان بر کسی پوشیده نیست اما ایراد بنده به این طرح به بازه زمانی تعیین شده است، وزیر آموزش و پرروش چندی پیش در جلسه کمیسیون وعده دادند تا ظرف دو ماه آینده لایحه رتبه بندی فرهنگیان را به مجلس ارائه کند. اما این طرح مهلت شش ماه به دولت داده است. که خود باعث می‌شود دولت ارسال این لایحه به مجلس را به تعویق اندازد. این طرح به نفع فرهنگیان نیست بلکه منجر به تعلل دولت خواهد شد.

احمد مرادی در موافقت با بررسی این طرح به صورت دو فوریت بیان کرد: معلمان و فرهنگیان زحمت زیادی برای همه ما کشیده‌اند تصویب دو فوریت این طرح منجر به ایجاد انگیزه در فرهنگیان با توجه به شرایط سختی که پشت سر می‌گذارند خواهد شد و از سوی دیگر منجر به ارتقای سطح علمی و رقابت سالم در بین معلمان خواهد شد. دولت تا حالا چندین بار قول داده است اما به آن عمل نکرده است. مجلس می‌تواند با همفکری، موانع موجود را کنار زند. اگر ایراداتی نیز وجود داشته باشد در جلسات کمیسیون قابل رسیدگی است.

در نهایت نمایندگان با بررسی این طرح به صورت یک فوریت موافقت کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha