• سه‌شنبه / ۶ آبان ۱۳۹۹ / ۱۲:۴۲
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 99080603365
  • خبرنگار : 71620

بانکی پور فرد: شیوه امام (ره) در شرایط بحرانی حفظ ساختار اداره کشور بود

بانکی پور فرد: شیوه امام (ره) در شرایط بحرانی حفظ ساختار اداره کشور بود

یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با استناد به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در مورد همدلی و همکاری با دولت گفت: شیوه امام خمینی (ره) نیز در چنین مواقعی صبوری بود.

به گزارش ایسنا، امیرحسین بانکی پور فرد در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: امروز با فشارهای بین المللی که به ایران وارد می شود نیازمند قدرت و اراده بیشتری هستیم. هر چه قدرت ما را تقویت کند باید افزایش پیدا کند و برعکس. باید با هر گونه نزاع مقابله کرد چه نزاع بر سر آب، چه نزاع بر سر استیضاح و چه تقابل با دولتمردان.

بانکی پورفرد قوه مقننه را محلی برای تبادل افکار برای تصمیمات عاقلانه جهت رفع مشکلات مردم عنوان کرد و گفت: نزاع مانع تفکر صحیح است. مسئله آب را در تجمع و کشاندن به بدنه مردم دنبال نکنیم بلکه در تصمیمات قانونی در شورای عالی آب در سطح ملی و فرااستانی دنبال کنیم. با تدبیر بهینه مصارف حوزه زاینده رود می توانیم مشکل آب فلات میانه ایران را حل کنیم.

نماینده مردم اصفهان در مورد سوال از رئیس جمهور و یا استیضاح وزرا خطاب به نمایندگان مجلس پیشنهاد کرد که در فراکسیون های قوه مقننه کمیته هایی تشکیل شود تا این کمیته ها منافع و ضررهای سوال و استیضاح را بررسی کنند و بعد از بررسی عملیاتی شدن یا نشدن این دو ابزار نظارتی به صحن علنی کشیده شود. درست است که وضعیت امروز کشور حاصل عملکرد ضعیف مدیران است اما باید به آن ها کمک کنیم در عین حال به هیچ مدیری چک سفید امضا نمی دهیم و خط قرمز ما فساد و کم کاری است.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در مورد ضرورت های ازدواج، تقویت خانواده و فرزندآوری گفت: حال خانواده در جهان و ایران خوب نیست. معیشت اقتصادی و وضعیت کرونا ضربه شدیدی به خانواده زده است. درصد موالید ما کم شده و ما در حال ورود به سیاه چاله جمعیتی هستیم. باید علاج واقعه را قبل از وقوع کنیم و اگر این کار را انجام ندهیم تا ۱۵۰ سال نمی توانیم از ضررهایش رها شویم.

وی از عملیاتی نشدن تصمیم هایی در خصوص سوق دادن مردم به فرزندآوری و ازدواج انتقاد کرد و گفت: علت عملیاتی نشدن این مسائل را پروژه نفوذ می دانم. نفوذی که مصداقش را در کنفرانس های نایروبی می بینیم. همچنین در برخی سندهای بین المللی تعهدات خطرناکی وجود دارد که وضعیت ما را بدتر می کند. همین برنامه های بین المللی باعث شده که آمار سقط جنین دنیا ۳۰ برابر کرونا باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha