• سه‌شنبه / ۶ آبان ۱۳۹۹ / ۱۳:۰۳
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 99080603407
  • منبع : نمایندگی سمنان

حضور دانشگاه سمنان در رتبه‌بندی جهانی "یو. اس. نیوز"

حضور دانشگاه سمنان در رتبه‌بندی جهانی "یو. اس. نیوز"

ایسنا/سمنان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان از قرار گرفتن مجدد نام دانشگاه سمنان در جمع دانشگاه‌ها و مؤسسات ایرانی نمایه شده در رتبه‌بندی بهترین دانشگاه‌های جهان در «یو. اس. نیوز» در سال 2021 خبر داد و گفت: امتیاز دانشگاه سمنان از 27 امتیاز سال 2020 به 28/9  ارتقاء یافته است .

 دکتر سیف الله سعدالدین با اعلام این خبر اظهار کرد: بر اساس این رتبه‌بندی دانشگاه سمنان با امتیاز 28/9 توانست رتبه 22 ملی را در میان دانشگاه های سراسر کشور و رتبه یک هزار و 294 را در سطح جهانی به دست آورد.
وی با بیان اینکه یو اس نیوز، دانشگاه‌ها را بر اساس رده‌ بندی کارنیگی که رده‌ بندی مورد تائید آموزش عالی آمریکا است گروه‌بندی می‌کند، تصریح کرد: اعتبار جهانی و منطقه‌ای پژوهشی، تعداد انتشارات، کتاب‌ها، همایش‌ها، تأثیر استنادی نرمال ‌شده، میزان استنادها و انتشارات در میان ۱۰ درصد انتشارات باکیفیت ازجمله معیارهای ارزیابی موسسه «یو. اس. نیوز» است.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان افزود : نسبت انتشارات در میان ۱۰ درصد انتشارات باکیفیت، میزان همکاری های بین المللی، نسبت همکاری جهانی، تعداد مقاله‌های پر استناد در میان یک درصد انتشارات باکیفیت و نسبت مقاله‌های پر استناد در میان یک درصد انتشارات با کیفیت از دیگر معیارهای مهم برای ارزیابی دانشگاه‌ها در نظام رتبه بندی یو.اس نیوز است .
وی با بیان اینکه حضور دانشگاه سمنان در نظام‌های ملی و بین‌المللی رتبه‌بندی از اهداف این دانشگاه است اظهار کرد: بر اساس رتبه‌بندی یواس نیوز 2021، دانشگاه سمنان بالاتر از دانشگاه های گیلان، رازی، یاسوج و  اصفهان قرارگرفته است.
دکتر سعدالدین با بیان اینکه این نظام به رتبه‌بندی بیش از ۱۵۰۰ مؤسسه برتر از بیش از ۸۰ کشور پرداخته است خاطرنشان کرد: داده‌های ارزیابی این معیارها با همکاری شرکت «کلاریویت آنالیتیکس»، ناشر پایگاه "اینسایتس" گردآوری می‌شود.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha