• سه‌شنبه / ۶ آبان ۱۳۹۹ / ۱۳:۳۰
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 99080603444
  • خبرنگار : 50042

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان خبر داد

تقویت زیرساخت‌های ارتباطی روستای براگور بخش بلوکات

تقویت زیرساخت‌های ارتباطی روستای براگور بخش بلوکات

ایسنا/گیلان مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان گفت: برای بهبود دسترسی به اینترنت در روستا براگور هر دو اپراتور ایرانسل و همراه اول فعال بوده و با حضور کارشناسان موضوع مورد بررسی سریع قرار گرفت و سریعا با بهینه سازی پارامترهای سلول‌های دکل مخابراتی روستا پوشش آنتن‌دهی بهتر شده است.

فرزاد توکلی در گفت‌وگو با خبرنگاران، در خصوص وضعیت ارتباطی روستای براگور، اظهار کرد: در پی دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پیرامون بررسی انتشار تصویر چند دانش‌آموز در کنار جاده یکی از روستاهای رودبار برای استفاده از اینترنت، با حضور در دبستان شهید علی‌اکبر پورامیدعلی از روستای براگور، توابع بخش بلوکات شهرستان رودبار موضوع از نزدیک بررسی و پیگیری شد.

وی با اشاره به اینکه به تازگی یک دستگاه مودمoutdoor از شرکت ایرانسل برای استفاده از شبکه ملی اطلاعات از سوی وزارت ارتباطات به مدرسه مذکور ارائه شده، افزود: ظاهرا به دلیل تغییر موقعیت مکانی مودم نصب شده اختلالات فنی در دریافت سیگنال از شبکه اتفاق افتاده بود که امر منجر به قطع ارتباط با شبکه شده است. این موضوع با حضور کارشناسان اپراتور مذکور بررسی و پس از برقراری مجدد سرویس به مدیر محترم مدرسه تحویل گردید.

توکلی تاکید کرد: برای بهبود دسترسی به اینترنت در این روستا هر دو اپراتور ایرانسل و همراه اول فعال بوده و با حضور کارشناسان مذکور موضوع مورد بررسی سریع قرار گرفت و سریعا با بهینه سازی پارامترهای سلول‌های دکل مخابراتی روستا پوشش آنتن دهی بهتر شده و مقرر شد با افزایش تعداد آنتن‌های فرستنده مشکل روستا به طور کامل رفع شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان با اشاره به اینکه در حال حاضر این روستا تحت پوشش نسبی قرار دارد، گفت: با توجه به استقرار صحیح مودم مذکور در مکان مناسب و تست سنجش سرعت اینترنت در مدرسه، انجام درایو تست، اعزام تیم‌های بهینه‌سازی، توسعه و نگهداری جهت بازدید میدانی، نصب و راه‌اندازی آنتن و اضافه کردن تجهیزات سخت‌افزاری در سایت نزدیک روستا برای پوشش مناسب‌تر و تنظیم پارامترهای نرم‌افزاری از اقدامات انجام شده برای برطرف کردن مشکل اینترنت منطقه خواهد بود.

وی ادامه داد: موضوع تکمیل و بهبود سرویس اینترنت پرسرعت بر بستر تلفن همراه در این روستا همانند دیگر روستاهای استان که در حال حاضر از این خدمات برخوردار نمی‌باشند از مدت‌ها قبل در دست طراحی و اقدام بوده است. اپراتور اول در مرحله تامین تجهیزات برای نصب بر روی دکل مقابل روستا بود که با دستور مساعد وزیر محترم این امر به سرعت محقق و یک سکتور در جهت روستای مذکور نصب شد که این امر باعث بهبود قابل توجهی هم از نظر پوشش شبکه و هم از منظر کیفیت شبکه اینترنت نسل چهارم گردید.

توکلی اظهار کرد: همزمان با این اقدام نصب دکل سیار از طریق اپراتور دوم در دستورکار قرار گرفت و نیمه شب گذشته پوشش نسل سوم و چهارم این اپراتور نیز در بخش وسیعی از روستا عملیاتی شد.

وی تاکید کرد بر اساس اسناد بالادستی و برنامه ششم توسعه، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مکلف به اتصال کلیه روستاهای بالای ۲۰ خانوار تا پایان سال ۱۴۰۰ می باشد اما به دلیل شیوع ویروس کرونا و به دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات این برنامه با تلاش حداکثری و به حول و قوه الهی تا پایان سال جاری محقق خواهد شد. این تصمیم و برنامه‌ریزی در حالی که کشور با بزرگترین مشکلات اقتصادی در تاریخ بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مواجه است جز با اراده‌ای قوی محقق نخواهد شد که الحمد الله در کلیه ارکان وزارت وجود دارد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان در پایان ضمن تشکر از زحمات این دو اپراتور برای ورود به حوزه روستاها و ارائه سرویس و خدمات همتراز با حوزه شهری، تصریح کرد: بهبود پوشش هر دو اپراتور با بهینه سازی پارامترها و تست میدانی همچنان ادامه دارد و هر دو اپراتور تمام تلاش خود را برای پوشش حداکثری با بالاترین کیفیت به کار بسته‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha