• جمعه / ۹ آبان ۱۳۹۹ / ۰۱:۱۵
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 99080704198
  • خبرنگار : 71560

یوسفی: وجود وحدت و همدلی بین مسئولان قوا امری ضروری است

یوسفی: وجود وحدت و همدلی بین مسئولان قوا امری ضروری است

سخنگوی فراکسیون جبهه انقلاب اسلامی تاکید کرد که تقابل راه حل مشکلات نیست بلکه ما نیاز به همفکری و برنامه ریزی برای بهره گیری از تمام ظرفیت های داخلی داشته و باید با همکاری به دنبال راهکارهای عملیاتی باشیم.

مجتبی یوسفی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به ضرورت تدبیر مسئولانه و حرکت همدلانه برای حل مشکلات کشور، بیان کرد: وحدت، همدلی و هم فکری یکی از مولفه هایی است که در شرایط عادی و حتی در نبود جنگ اقتصادی و تحریم های ظالمانه برای رشد و توسعه کشور ضروری است‌. اما این روزها که کشور و مردم ما با تحریم های ظالمانه آمریکایی و فشار اقتصادی حداکثری روبرو هستند وجود این مولفه از اهمیت بیشتری برخوردار است.

وی در ادامه اظهار کرد: از نظر ایدئولوژیک انقلاب اسلامی شیوه نوینی از حکمرانی را در جهان رقم زد که بر حریت، آزادی و استقلال استوار بوده و توانست مسیری را طی کند که به یک قدرت برتر منطقه ای تبدیل شود. برای ادامه روند توسعه و رشد کشور وجود وحدت و همدلی بین مسئولان قوای سه قوه امری ضروری است. با نگاه تعاملی و برادرانه و همفکری با یکدیگر می توان به گونه ای برنامه ریزی کرد که کاستی های موجود نیز کم رنگ تر شده و به راه حل های عملیاتی برای حل مشکلات دست یافت.

نماینده مردم اهواز در مجلس تصریح کرد: اگر این نگاه نباشد شرایط سخت تر خواهد شد. ملت ایران همواره با وجود گلایه هایی که از عملکرد دولتمردان و مسئولان داشته اند، با صبر و حوصله پشت انقلاب خود ایستاده اند. ما نیز نسبت به سیاست های غلط دولت در سال های گذشته گلایه مند هستیم اما تقابل راه حل مشکلات نیست بلکه ما نیاز به همفکری و برنامه ریزی برای بهره گیری از تمام ظرفیت های داخلی داشته و باید با همکاری به دنبال راهکارهای کارشناسی باشیم.

وی در ادامه تاکید کرد: با ایجاد تنش، مصاحبه و شعار مشکلی از مردم حل نمی شود ما نیاز به همکاری سه قوه داریم. مجلس که وظیفه قانون گذاری و ریل گذاری را برعهده داشته و دولت نیز وظیفه اجرایی را عهده دار است. قوه قضاییه نیز وظیفه نظارتی و برخورد با متخلفان را دارد. با هم افزایی بین بخشی همانند ۴۰ سال گذشته می توانیم از این برهه حساس نیز عبور کنیم. اما اگر هم افزایی نباشد تنها مشکلات تشدید می شود.

این عضو کمیسیون عمران مجلس در ادامه خاطر نشان کرد: بعضی ها متاسفانه به جای تمرکز بر روی برنامه ریزی و حل مشکلات علاقه مند به حاشیه سازی هستند. متاسفانه شاهد هستیم برخی از جریانات سیاسی در فضای سیاست به دنبال راهکار هستند. مصاحبه ها و موضع گیری های غیر ضرور راهکار مشکلات نیست بلکه ما نیازمند همفکری و تصمیمات کارشناسی برای رفع مشکلات مردم هستیم. با این نگاه می توانیم از تحریم ها به عنوان یک فرصت برای رشد اقتصادی با توجه به ظرفیت های داخلی استفاده کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha