• چهارشنبه / ۷ آبان ۱۳۹۹ / ۱۲:۵۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 99080704325
  • خبرنگار : 71560

عباس زاده مشکینی: باید در مدیریت و پایان مناقشه قره باغ حضور فعال داشته باشیم

عباس زاده مشکینی: باید در مدیریت و پایان مناقشه قره باغ حضور فعال داشته باشیم

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس تاکید کرد که اگر در مناقشه قره باغ تحت تاثیر القائات جریانات انحرافی دچار خطای راهبردی بشویم، دچار مشکل خواهیم شد.

به گزارش ایسنا، محمود عباس زاده مشکینی در تذکری شفاهی در پایان جلسه علنی امروز مجلس، بیان کرد: با همه درایتی که در عقلا و حکمای این سرزمین سراغ داریم، شاید از اذهان شریف دلسوزان کشور غایب بماند که تمامی کوشش ها برای حل مشکلات و معضلات کشور در داخل معطوف به رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت و در خارج نیز متمرکز بر رفع تهدیدها و استفاده از فرصت ها است.

وی در ادامه اظهار کرد: اما آنچه برای ما دارای اهمیت است و ضرورت راهبردی دارد، اهتمام بیشتر به واکنش متقابل و تاثیر متقابل این دو نوع فرآیند داخلی و خارجی است. به عنوان مثال اسلام و مذهب به عنوان یکی از ارکان اصلی و اساسی حفظ نظام و هویت ملی و اقتدار سیاسی و امنیت ملت است که هم در داخل عامل وحدت بخش ملی و هم در خارج عامل اقتدار سیاسی و از هر دو منظر حافظ و ارتقا دهنده امنیت نظام اسلامی است.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس تصریح کرد: حال اگر در مواردی موضوعی مانند مناقشه قره باغ تحت تاثیر القائات جریانات انحرافی با ایجاد شبهه در تشخیص و تعیین عمق استراتژیک نظام در آن سوی مرزهای شمالی کشور دچار خطای راهبردی بشویم و در بزنگاه های تاریخی حضور فعال، پشتیبانی و حمایت های جانانه از سرزمین های متعلق به میلیون ها مسلمان هم زبان و هم کیش نداشته باشیم، و حضور فعال در مدیریت این مناقشه و پایان آن را نداشته باشیم، دچار مشکل می شویم.

عباس زاده مشکینی در ادامه تاکید کرد: اگر در بعد وحدت ملی به مطالبه و خواست قلبی آحاد مردم باغیرت ایران اسلامی به طور اعم و مردم نجیب آذربایجان شرقی، غربی، اردبیل، زنجان و سایر استان ها پاسخ شایسته ندهیم، زمینه فعالسازی گسل های اجتماعی در ابعاد داخلی تشکیل می شود و فتنه گران در این گسل ها لانه می کنند و بر آتش توطئه علیه انسجام ایران اسلامی می دمند.

وی افزود: در بعد سیاست خارجی نیز با تاثیرات سوء بر کشورهای مسلمان همسایه این موضوع منجر به تضعیف موضع کشور در بیرون از مرزها می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha