• چهارشنبه / ۷ آبان ۱۳۹۹ / ۱۳:۵۴
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 99080704429
  • خبرنگار : 50388

دبیر ستاد امر به معروف سیستان‌وبلوچستان:

حفظ وحدت بالاترین معروف است

حفظ وحدت بالاترین معروف است

ایسنا/سیستان و بلوچستان دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان‌وبلوچستان گفت: در حال حاضر که دنیای کفر برای نابودی اسلام و به ذلت کشاندن مسلمانان، دست به دست هم داده‌اند، هیچ معروفی بالاتر از حفظ وحدت و هیچ منکری بزرگتر از تفرقه نیست.

به گزارش ایسنا محسن اکبری، ۷ آبان‌ماه در نشست خبری به‌مناسبت هفته وحدت، گفت: رسول اکرم(ص) در زمانی به پیامبری مبعوث شدند که جامعه در جهل و تفرقه فرو رفته بود، اما ایشان که منادی بزرگ وحدت در جهان هستند، آن اختلافات و دشمنی‌ها را تبدیل به انس و الفت کرده و با اخلاق حسنه خود، قبایل مختلف اعراب جاهلی را به اتحاد رساند.

وی ادامه داد: یکی از عوامل اصلی که دشمنی‌ها را تبدیل به دوستی می‌کند و وحدت و همدلی محقق می‌شود، همین اخلاق خوب است، به طوری که خداوند در قرآن کریم خطاب به پیامبر(ص) می‌فرماید: «فَبِمَا رَحمَةٍ مِنَ اللَّهِ لِنتَ لَهُم وَلَو کُنتَ فَظًّا غَلِیظَ الْقَلبِ لَانفَضُّوا مِن حَولِک» (آل عمران/۱۵۹) به مرحمت خدا بود که با خلق مهربان شدی و اگر تندخو و سخت‌دل بودی، مردم از گِرد تو متفرق می‌شدند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان بیان کرد: حفظ وحدت یک مسئله فرعی نیست، بلکه اصل است و به فراوانی در آیات و روایات بر آن تأکید شده، چون حیات امت اسلامی وابسته به حفظ وحدت است. وحدت به این معنی نیست که عقاید خود را کنار بگذاریم و همه یک عقیده واحد پیدا کنیم، بلکه به این معناست که مسلمانان در کنار حفظ مذاهب خودشان، چه تشیع است و چه تسنن، بر محور مشترکات فراوان دینی مثل توحید، قرآن، پیامبر اعظم(ص) و سنت و سیره نبوی در برابر خطراتی که اصل اسلام و جامعه مسلمانان را تهدید می‌کند، اتحاد و همدلی داشته باشند.

اکبری اظهار کرد: در حال حاضر که دنیای کفر برای نابودی اسلام و به ذلت کشاندن مسلمانان، دست به دست هم داده‌اند، هیچ معروفی بالاتر از حفظ وحدت و هیچ منکری بزرگتر از تفرقه نیست؛ بنابراین محور امر به معروف و نهی از منکر ما باید مسئله وحدت باشد.

وی افزود: در استان سیستان‌وبلوچستان سال‌هاست که اقوام و مذاهب مختلف، در کمال محبت و دوستی در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند که این یک ظرفیت بزرگ است، اما دشمن همین مسئله را مورد حمله قرار داده و می‌خواهد آن را تبدیل به یک تهدید کند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان بیان کرد: در این استان، بحمدالله بنیان خانواده‌ها در میان اقوام سیستانی و بلوچستانی محکم و استوار است و مسئله حجاب و بدحجابی در این استان جزو موارد اولویت‌دار برای پیگیری نیست، اما یکی از بارزترین معروفات در منطقه، حفظ وحدت و انسجام میان اقوام است.

اکبری اضافه کرد: حفظ وحدت میان مردم و زندگی مسالمت‌آمیز آن‌ها در کنار یکدیگر در برهه‌های زمانی مختلف باعث خنثی شدن توطئه‌های دشمنان و معاندان نظام شده و این استان را به‌عنوان پایتخت وحدت ایران اسلامی معرفی کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha