• چهارشنبه / ۷ آبان ۱۳۹۹ / ۱۴:۴۰
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 99080704498
  • خبرنگار : 30054

نکات کلیدی که پیش از اقدام برای خرید بخاری گازی باید به آنها توجه کنید

نکات کلیدی که پیش از اقدام برای خرید بخاری گازی باید به آنها توجه کنید

شاید باور نکنید، ولی برای خرید بخاری گازی نکات بسیار مهمی وجود دارد که حتما باید آنها را بدانید و بعد تصمیم‌تان را نهایی کنید.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام زنبیل، همان‌طور که با نزدیک شدن به فصل گرما کم‌کم به فکر خرید کولر یا سرویس‌کردن آن می‌افتیم، حالا که روزهای سرد سال در پیش است هم باید فکری برای گرمایش خانه و محل کار کنیم.

خیلی از جاها خبری از پکیج و شوفاژ نیست و بهترین وسیله جایگزین هم بخاری گازی است. گرچه هنوز هم برخی معتقدند به دلایل مختلف بخاری بهتر است و حسابی فضا را گرم می‌کند!

بعضی از لوازم خانگی هست که با وجود نقش پررنگ در خانه ولی خیلی جدی گرفته نمی‌شوند و شاید موقع خرید آنها فکر می‌کنیم همه چیز ساده پیش می‌رود. ولی در واقع این‌طور نیست.

به عنوان مثال می‌توان به بخاری گازی اشاره کرد که شاید استفاده فصلی داشته باشد ولی از آنجایی که قرار است سال‌ها همراه ما باشد، باید پیش از خرید آن نکات مهمی را بدانیم. گرچه با نگاه به قیمت بخاری گازی هم به خوبی متوجه می شوید که باید دقتتان را دوچندان کنید!

به همین دلیل امروز می‌خواهیم درباره نکات مهمی صحبت کنیم که پیش از خرید بخاری گازی باید به آنها توجه ویژه‌ای داشته باشید.

توجه ویژه به فضای موجود و مساحت آن

شاید اصلی‌ترین و یکی از مهمترین اولویت‌هایی که هنگام خرید بخاری گم می‌شود، توجه به متراژ و فضای موجود باشد. چراکه بسیاری از مواقع پیش آمده بعد از خرید متوجه شدیم مدل خریداری شده یا جوابگوی فضا نیست یا بیش از اندازه محیط را گرم می‌کند.

به همین دلیل بهتر است پیش از خرید با استانداردهای موجود بیشتر آشنا شوید که مورد تایید کارشناسان است.

عوامل موثر در گرمایش بخاری

اما متراژ فضا تنها نکته مهم برای انتخاب نوع و مدل بخاری نیست و عوامل دیگری هم وجود دارند که روی انتخاب مدل مناسب موثر هستند. برخی از مهمترین موارد را در ادامه می‌بینید:

. عایق‌بندی ساختمان

. وضعیت آب‌وهوایی منطقه سکونت

. ابعاد و اندازه پنجره‌ها

. وضعیت نورگیری اتاق

. قرارگیری واحد در طبقات میانی ساختمان

. ارتفاع سقف

با دودکش یا بدون دودکش؟

سوال خوبی است. سوالی که همیشه ذهن بسیاری از ما را به خود مشغول کرده است که واقعا کدام مدل بهتر است. برخی معتقدند بخاری گازی بدون دودکش خطرناک است و نباید از آن استفاده کرد. ولی برای فضاهای کوچک که بسته نیست و هوا جریان دارد، به‌راحتی می‌توانید از مدل‌های بدون دودکش استفاده کنید.

این مدل طوری ساخته شده که ایمنی بیشتری داشته باشد، ولی به‌طور کلی اگر مشکل تنفسی دارید یا احساس خطر می‌کنید بهتر است از همان بخاری گازی دودکش‌دار استفاده کنید.

نکته مهم دیگر این است که بسیاری از کارشناسان معتقدند بخاری بدون دودکش مناسب فضای کاری است که هم می‌دانید هوا جریان دارد و هم اینکه احتمال خوابیدنتان کم است!

بررسی موارد ایمنی

یکی دیگر از نکات بسیار مهم هنگام خرید بخاری گازی توجه ویژه به موارد ایمنی از جمله سنسور تشخیص کاهش سطح اکسیژن یا OSD است. حتما هنگام خرید توجه کنید مدل موردنظر شما این ویژگی را داشته باشد تا خدای ناکرده در صورت بروز مشکل، مسمومیت یا گازگرفتی پیش نیاید.

به کمک این سنسور وقتی میزان اکسیژن فضا به حد غیر قابل مجاز (۱۸ درصد) برسد، بخاری به صورت خودکار خاموش می‌شود و جای نگرانی نیست.

درجه مصرف انرژی

به هر حال این روزها هر چه بتوانیم بیشتر صرفه‌جویی کنیم بیشتر به جیبمان کمک کرده‌ایم. قبض‌های برق و گاز و آب با هیچ‌کس شوخی ندارند و چشم روی هم بگذاریم به دستمان می‌رسند.

همان‌طور که می‌دانید لوازم خانگی برچسب مصرف انرژی دارند و بخاری گازی هم از این قاعده مستثنی نیست. اگر دنبال بهترین درجه مصرف انرژی هستید که بهترین گزینه بخاری‌های بدون دوکش است، ولی همان‌طور که گفتیم هر جایی نمی‌توانید از آنها استفاده کنید.

بنابراین بین مدل‌های دودکش‌دار و شومینه‌ای باید به درجه مصرف انرژی C رضایت بدهید و بدانید که ۳۰ تا ۵۰ درصد انرژی گرمایی آنها هدر می‌رود!

بخاری گازی یا بخار برقی؟

واقعیت این است که اگر شرایطش را دارید بهتر است برای خانه یا محل کار از بخاری گازی استفاده کنید؛ چراکه هزینه مصرف انرژی کمتری دارد. ولی در برخی مواقع که نیاز به جابه‌جایی دارید یا نمی‌توانید از بخاری بدون دودکش استفاده کنید، بخاری برقی که قابلیت حمل دارد یا مدل‌های فن‌دار گزینه‌های خوبی هستند.

از کدام برندها بخریم؟

تنوع محصولات موجود در بازار باعث شده تا بسیاری از خریداران سردرگم شوند. برخی برندها سال‌هاست در بازار ایران حضور دارند و بعضی‌های هم بازیگران جدید بازار هستند. اگر می‌خواهید خیالتان راحت باشد بخاری گازی نیک کالا ، آبسال، سپهر الکتریک، پلار، ایران شرق و آزمایش بهترین انتخاب‌ها هستند.

از کجا بخاری گازی را با خیال راحت بخریم؟

برای مشاهده قیمت، مشخصات، تصاویر و مقایسه انواع بخاری گازی می‌توانید به فروشگاه اینترنتی زنبیل سر بزنید. در این فروشگاه علاوه بر تضمین بهترین قیمت می‌توانید ازخدمات منحصربه‌فرد زیر هم بهره‌مند شوید:

. چتر حمایتی زنبیل

. ۱۰ روز ضمانت خرید

. امکان خرید اقساطی

. مشاوره و حتی فروش و ثبت سفارش تلفنی

. ارسال فوری در بازه زمانی حداکثر ۳ ساعته بعد از نهایی شدن سفارش و ارسال اختصاصی در بازه ی زمانی ۳ ساعته دلخواه مشتری ویژه مشتریان تهران

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha