• چهارشنبه / ۷ آبان ۱۳۹۹ / ۱۶:۵۱
  • دسته‌بندی: سلامت
  • کد خبر: 99080704628
  • خبرنگار : 71635

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت عنوان کرد

پنج صندوق بیمه ای در سازمان بیمه سلامت / لزوم استقرار نظام ارجاع و پزشک خانواده در کشور

پنج صندوق بیمه ای در سازمان بیمه سلامت / لزوم استقرار نظام ارجاع و پزشک خانواده در کشور

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با تاکید بر لزوم تقویت ارایه خدمات به بیمه شدگان، در عین حال بر لزوم استقرار نظام ارجاع و پزشک خانواده در بخشی از جمعیت تحت پوشش این سازمان و در سال آخر فعالیت دولت تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر محمدمهدی ناصحی در مراسم گرامیداشت هفته بیمه سلامت که در وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: قانون بیمه همگانی سلامت در سال ۱۳۷۳ در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و در سال ۱۳۷۴ سازمان بیمه سلامت تاسیس شد. قانون پوشش همگامی بیمه سلامت یکی از بهترین قوانین است. ما با مجموعه‌ای از صندوق‌ها به مردم خدمت می‌دهیم. صندوق بیمه روستایی با ۲۰ میلیون جمعیت، صندوق بیمه همگانی با ۱۳.۵ میلیون جمعیت، صندوق بیمه کارمندی با بیش از ۵ میلیون و صندوق‌های بیمه ایرانیان و سایر اقشار هم به مردم خدمت می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه هدف بیمه سلامت حفظ منافع مالی مردم است، اظهار کرد: هنگامی که کشور خود را در حوزه خدمات سلامت و پوشش بیمه‌ای با سایر کشورها مقایسه می‌کنیم می‌بینیم در میانگین قرار داریم. کیفیت خدمات سلامت در این سال‌ها افزایش یافته است ولی باز هم پرداخت از جیب مردم وجود دارد.

ناصحی در ادامه گفت: نکاتی وجود دارد که باید با همت همگانی اصلاح شود. تا زمانی که پزشک خانواده و نظام ارجاع مستقر نشود؛ اهداف ما محقق نخواهد شد. امیدواریم این موضوع در بخشی از افراد تحت پوشش در سال آخر دولت به سرانجام برسد.

وی با تاکید بر اینکه استقرار، تکمیل و تقویت نظام یکپارچه الکترونیک موضوع مهمی است، تصریح کرد: به جد دنبال سر انجام این موضوع هستیم. از سوی مدیرعامل پیشین زحمات زیادی کشیده شده است.

وی با اشاره به لزوم تقویت ارائه خدمات، گفت: ما با تمام قوا خدمت می‌کنیم، اما شاید نارضایتی‌هایی وجود داشته باشد که با انجام نظرسنجی آنی رضایت مشتری را برآورده خواهیم کرد و احتمالا از دو ماه دیگر در این زمینه می‌توان خدمات ارائه داد. از سوی دیگر خرید راهبردی خدمات سلامت از تاکیدات دیگر ماست تا نارضایتی‌ها در برخی بیمارستان‌ها برطرف شود.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت، ادامه داد: تفاهم‌نامه‌ای با معاونت بهداشت وزارت بهداشت داشتیم که تامین منابع آن انجام شده و اقدام مهمی در نظام ارجاع روستایی انجام خواهد شد.

وی در خاتمه بیان کرد: بر راهنماهای بالینی خدمات کار می‌کنیم و درخواست کرده‌ایم حتی پایان‌نامه‌ها به سمت ما بیاید تا با گایدلاین‌های جدید پوشش خدمات را گسترش دهیم. یکی از تاکیدات شخص وزیر بهداشت بیمه شدن خدمات توانبخشی بود که امروز با تفاهم‌نامه‌ای که با سازمان بهزیستی منعقد شد، مشکلات این زمینه هم رفع خواهد شد.

در ادامه این مراسم مهندس طاهر موهبتی_ مدیرعامل پیشین سازمان بیمه سلامت با تشکر از وزیر بهداشت به دلیل حمایت‌هایش از سازمان بیمه سلامت، گفت: آنچه در پایان یک دوره مدیریتی به فرد آرامش می‌دهد این است که با نگاه به گذشته ببیند چه دستاوردهایی به دست آورده است. یکی از آفت‌ها بر بدنه سلامت، نگاهی است که به بیمه داریم.

وی افزود: این تصور وجود دارد که بیمه یک کار حمایتی است و وقتی مریض آمد، روی تخت بیمارستان می‌خواهیم او را بیمه کنیم؛ در حالی که فرد باید از پیش به فکر باشد. زمانی ۳۴ میلیون نفر بیمه رایگان می‌شوند و وقتی میخواهیم محروم واقعی را بیمه کنیم، به مشکل می‌خوریم. بیمه رایگان باید هدف‌مند باشد که این کار با انجام آزمون ارزیابی وسع محقق شد.

وی با اشاره به اقدامات بیمه سلامت، گفت: رفع همپوشانی‌ها، مدیریت تجویز دارو، اصلاح گایدلاین‌ها، کاهش بدهی‌ها، تدوین سند سازمان الکترونیک بیمه سلامت، خرید ساختمان و... اقداماتی بودند که با حمایت وزیر محترم به سرانجام رسیدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha