• پنجشنبه / ۸ آبان ۱۳۹۹ / ۱۳:۰۶
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 99080804990
  • منبع : نمایندگی گیلان

پسماند و ترافیک از مهمترین مشکلات رشت

پسماند و ترافیک از مهمترین مشکلات رشت

ایسنا/گیلان استاندار گیلان گفت: معضل پسماند و ترافیک از مشکلاتی است که مردم رشت از آن رنج می برند.

ارسلان زارع استاندار گیلان امروز در مراسم تودیع و معارفه شهردار رشت که در سالن اجتماعات نیروی انتظامی رشت برگزار شد، با اشاره به معروفیت مردم رشت به داشتن فرهنگ بالای شهرنشینی و قدمت بلدیه در این شهر، گفت: رشت جزء نخستین شهرهای کشور است که دارای بلدیه بوده است.

وی افزود: بر بهبود زندگی مردم شهر رشت تاکید دارم از شهردار جدیدی می‌خواهم به گونه ای عمل کند تا این هدف مهم محقق شود و از نظر مادی و روحی شاهد ارتقای زندگی مردم باشیم.

زارع با بیان اینکه تعامل و هم‌افزایی شورای اسلامی شهر رشت با نهاد شهرداری بر بسترسازی بهبود کیفیت تک تک شهروندان اثرگذار است، خاطرنشان کرد: هم شورا و هم شهرداری تلاش کنند تا رضایت ها در این شهر افزون شود.

استاندار گیلان به مشکلاتی که در بناهای تاریخی این شهر وجود دارد، اشاره و خاطرنشان کرد: زباله و پسماند، ترافیک، بافت‌های فرسوده و آلودگی رودخانه‌ها از جمله مشکلاتی است که گریبانگیر مردم شده است و باید در جهت رفع آنها تدابیر خاص اندیشیده شود و گامهای اساسی برداشته شود.

وی خطاب به شهردار رشت گفت: با توجه به زمان کوتاهی که در پیش دارید، مشکلات شهر را اولویت بندی کنید و به همه مدیران دستگاه‌ها تاکید می‌کنم که همکاری با شهرداری را برای رفع مشکلات شهر در دستور کار خود قرار دهند.  

در ادامه جلسه عطایی سرپرست شهرداری رشت با تاکید بر مشارکت پررنگ مردم برای ارتقای مدیریت شهری شهر رشت، گفت: حمایت مردمی در رشت از شهرداری کم رنگ است و باید این حد از مشارکت را بهبود بخشیم.  

وی افزود: ایجاد انسجام بین نیروهای شهرداری از جمله برنامه‌هایم در دوران سرپرستی‌ام بود که به روندهای خوبی رسیدیم. ضمن اینکه بدهی‌های شهرداری و اموال شهرداری نیز شناسایی  شده است.

عطایی از مشخص شدن تکلیف ۴۰۰ نیروی بلاتکلیف در این نهاد خبر داد و گفت: نارضایتی‌ها بین پرسنل در شهردرای رشت نیز کاهش یافته است.

عطایی با بیان اینکه رشت نیز جز ۱۲ شهر دوستدار کودک قرار گرفت و این اتفاق خوبی بود، خاطرنشان کرد: دستورالعمل کاهش هزینه را صادر کردیم و برای مقابله با کرونا نیز هزینه‌های لازم در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha