• پنجشنبه / ۸ آبان ۱۳۹۹ / ۱۳:۱۴
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 99080805005

اهداء جایزه نوبل ایرانی به دو دانش‌آموز نخبه یزدی

اهداء جایزه نوبل ایرانی به دو دانش‌آموز نخبه یزدی

ایسنا/یزد دانش‌آموزان یزدی با قرار گرفتن در میان ۵۱ دانش‌آموز برتر کشور، موفق به کسب جایزه نوبل ایرانی از بنیاد موقوفه البرز شدند.

همایش پنجاه و هشتمین جایزه بنیاد موقوفه البرز به صورت ویدئو کنفرانسی از ۲۰ استان در تهران برگزار و از ۵۱ دانش‌آموز برگزیده کشور تقدیر شد که در این میان «نگار کارگر»  و «سروش شرافت بفروئی» دانش‌آموز مقاطع متوسطه موفق به کسب این جایزه شد.

در استان یزد  این مراسم در سالن جلسات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد برگزار و جوایز و لوح‌های تقدیر توسط حجت الاسلام زارع زاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد به برگزیدگان اهدا شد.

بنیاد البرز از سال ۱۳۴۲ با هدف کمک به اشاعه فرهنگ کشور و تجلیل از مقام علمی دانشمندان و پژوهندگان برتر ایرانی و تشویق دانشجویان و دانش‌آموزان برگزیده و نوباوگان و نوجوانان با استعداد ایرانی از طریق اعطای «جوایز بنیاد البرز»، از سوی مرحوم حسینعلی البرز تاسیس و وقف شده‌ و این بنیاد در نیم قرن گذشته تاکنون چندین هزار نفر از نخبگان برتر علمی کشور را مورد حمایت و تشویق قرار داده‌ است.

جایزه بنیاد البرز در راستای تحقق امینانه نیت واقف در سال‌های اخیر در قالب همایش‌های ملی و استانی با حضور مقامات علمی و مسئولان کشوری محقق شده‌است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف یزد، در این همایش دانش‌آموزان برگزیده کشور از استان‌های یزد ، هرمزگان، فارس، چهار محال و بختیاری، فارس، مازندران، مرکزی، خراسان جنوبی، شمالی و رضوی، همدان، ایلام، کردستان، سمنان، تهران، سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی، خوزستان، اردبیل، کرمان و اصفهان به شکل ویدئو کنفرانسی تجلیل و جایزه ۵۰ میلیون ریالی و لوح جایزه البرز به آنها اهدا شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha