• پنجشنبه / ۸ آبان ۱۳۹۹ / ۱۵:۳۸
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 99080805129
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

دادستان شهرکرد اعلام کرد

تکمیل ظرفیت بیمارستانی چهارمحال و بختیاری بحران را رقم می‌زند

تکمیل ظرفیت بیمارستانی چهارمحال و بختیاری بحران را رقم می‌زند

ایسنا/چهارمحال و بختیاری دادستان عمومی و انقلاب شهرکرد گفت: ظرفیت بخش‌های کرونای بیمارستان هاجر تکمیل شده و همچنین ظرفیت بیمارستان تامین اجتماعی فرخشهر برای پذیرش بیماران کرونایی در حال تکمیل است، بنابراین افزایش آمار مبتلایان، استان را با بحران مواجه می‌کند.

عبدالرضا علیمحمدی هفتم آبان‌ماه در جلسه شورای اداری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه استان از نظر شیوع و تعداد موارد مرگ و میر در وضعیت مطلوبی قرار ندارد، اظهار کرد: اگر به سرعت تدبیری برای کنترل و مهار این بیماری اندیشیده نشود با تکمیل ظرفیت بیمارستانی برای پذیرش بیماران مواجه می‌شویم.

دادستان عمومی و انقلاب شهرکرد ادامه داد: ظرفیت بخش‌های کرونای بیمارستان هاجر تکمیل شده است، همچنین ظرفیت بیمارستان تامین اجتماعی فرخشهر نیز برای پذیرش بیماران کرونایی در حال تکمیل است، این مسئله نشان‌دهنده این است که چهارمحال و بختیاری دارای ضعف در زیرساخت‌های درمانی و کمبود تخت‌های بیمارستانی است، افزایش آمار مبتلایان استان را با بحران مواجه می‌کند.

وی با بیان اینکه باید از فرصت دو هفته‌ای برای ایجاد محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها نهایت استفاده را ببریم، تاکید کرد: شرایط اقتصادی در کشور و چهارمحال و بختیاری مطلوب نیست، اما در شرایط فعلی حفظ سلامت مردم باید در اولویت باشد، فرهنگ‌سازی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید از سوی مسئولان و متولیان آغاز شود تا مردم نیز مشارکت و همراهی داشته باشند.

علیمحمدی با تاکید بر اینکه باید جلوی رفت و آمدهای غیرضرور در بین شهرستان‌ها، شهرها و روستا گرفته شود، گفت: در حال حاضر چاره‌ای جز ایجاد محدودیت و ممنوعیت نداریم، اگر در حال حاضر نتوانیم بیماری کرونا را مهار کنیم، قطعا در زمستان شرایط وخیم‌تر می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرکرد اضافه کرد: روحانیون باید وظایف شرعی مردم را در خصوص کنترل بیماری کرونا به آن‌ها از طریق رسانه‌ها اعم از صدا و سیما، مجازی و مکتوب گوشزد کنند، همگان در برابر کنترل این بیماری مسئول هستیم تا بیماری کاهش پیدا کند.

وی در پایان گفت: وضعیت بانک‌ها مطلوب نیست، متصدی بانک از ورود افرادی که می‌توانند کار بانکی خود را از طریق الکترونیکی انجام دهند جلوگیری کنند، نباید تجمع در بانک‌ها رخ دهد.

برای نظارت بر اجرای محدودیت‌ها نیازمند همکاری چند ارگان هستیم

در ادامه جلسه سردار منوچهر امان‌الهی فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه برای حفظ سلامت مردم با تمام وجود در خدمت هستیم، اظهار کرد: برای کنترل ترددها از استان‌های مجاور نیازمند همکاری این استان‌ها نیز هستیم، اگر تردد ها از مبدا کنترل شود بسیاری از مشکلات کمتر می‌شود.

وی ادامه داد: برای نظارت بر اجرای محدودیت‌ها نیازمند همکاری ارگان‌هایی از جمله سپاه، نیروی انتظامی و هلال‌احمر هستیم تا بتوانیم به وظایف ذاتی خود نیز برسیم.

امان‌الهی در پایان با بیان اینکه در شرایط فعلی نیازمند مشارکت و همراهی مردم نیز هستیم، بیان کرد: قرارگاه پیگیری مصوبات ستاد کرونا موضوع مهمی است و باید هرچه سریعتر ایجاد شود، اما نباید از سایر موضوعات مهم نیز در این شرایط غافل شویم.

پیشنهاد برای قرنطینه کامل چهارمحال و بختیاری

همچنین فریدون رحمانی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در ادامه این جلسه با بیان اینکه متاسفانه منحنی ابتلا به ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری صعودی است، اظهار کرد: در ماه‌های ابتدایی شیوع این ویروس، پاسخ ۲۰ درصد نمونه‌های کرونا در استان مثبت بود، اما در دو ماه اخیر پاسخ ۵۵ تا ۶۵ درصد نمونه‌گیری‌های کرونا در استان مثبت بود.

وی تاکید کرد: اگر در مهار بیماری کرونا مداخله‌ای صورت نگیرد، تا پایان سال‌‎جاری حداقل یک‌هزار و ۳۰۵ نفر دیگر در استان بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ جان خود را از دست می‌دهند، همچنین در اسفندماه تعداد بیماران مبتلا به این ویروس در ماه اسفند به ۳۶۱۴ مورد ابتلا در یکماه می‌رسد.

رحمانی یادآور شد: پیشنهاد شود چهارمحال و بختیاری به ‌عنوان استان پایلوت در کشور به مدت یکماه به طور کامل قرنطینه شود، اگر نتایج مثمر ثمر واقع شود، می‌توان این مسئله را در سایر استان‌ها نیز اجرا کرد، البته در صورت موافقت این پیشنهاد، دولت باید تدبیری برای پرداخت هزینه‌های قرنطینه بیاندیشد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: نتایج حاصل از تدبیرهای کنونی در حوزه مقابله با ویروس کرونا تا سه هفته دیگر مشخص می‌شود، می‌توان از تجربیات موفق کشورهای دیگر در خصوص مقابله با ویروس کرونا استفاده کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha