• شنبه / ۱۰ آبان ۱۳۹۹ / ۱۱:۵۱
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 99081005937
  • خبرنگار : 30054

آشنایی با کاربردهای لوله کاروگیت

آشنایی با کاربردهای لوله کاروگیت

لوله کاروگیت یک نوع لوله پلی اتیلن دوجداره است که دو جداره مجزا دارد. به این لوله، لوله پلی اتیلن فاضلابی نیز گفته می شود و برای عبور پسابهای صنعتی و سیالات فاضلابی اسیدی و قلیایی مورد استفاده قرار می گیرد.

لولهبه گزارش ایسنا، بنابراعلام ناب زیست، سطح داخلی این لوله صاف و یکپارچه است و سطح بیرونی آن موج دار و حلقه حلقه می باشد. صاف و صیقلی بودن سطح داخلی لوله کاروگیت باعث می شود که تشکیل رسوب در داخل لوله به حداقل برسد و پساب و سیال با سرعت بالاتری از داخل آن عبور کند. این لوله از استحکام و دوام خیلی بالایی برخوردار است و تمام فشارهای سطحی و زیر سطحی را تحمل می کند.

مزایای لوله کاروگیت

لوله کاروگیت دارای طراحی خاصی است و ویژگیهای منحصر به فردی دارد. مزایای این لوله پرمصرف و کاربردی عبارت است از:

. چگالی بالا

. وزن سبک

. نصب و حمل و نقل آسان

. پایداری بالا در مقابل بارهای ضربه ای و ارتعاشی

. عدم فرسایش و خوردگی

. برای جا به جایی مایعاتی مانند اسیدها، بازها و مواد خورنده مناسب است.

. انعطاف پذیری بالا

. دوام بالا در برابر فشار، دما و زمین لرزه

. آسیب نمی بیند و دچار ساییدگی، شکستگی، خمیدگی، نشتی و ترک نمی شود.

. مثاومت در برابر نور خورشید و اشعه ماورابنفش (UV)

. مقاومت شیمیایی بالا در برابر نمکهای صنعتی، میکروارگانیسم ها و گازهای حاصل از فاضلاب

. گارانتی ۵۰ ساله

. اتصال سریع

. قیمت مناسب

. رسوب پذیری خیلی پایین

. نصب در مسیرهای مستقیم، ناهموار و شیب دار به صورت سطحی و دفنی

ابعاد لوله کاروگیت

لوله کاروگیت دارای انواع و سایزهای مختلفی است و ابعاد آن براساس قطر داخلی لوله ها تعیین می شود. برای محاسبه دقیق قطر لوله و تعیین سایز آن، باید مقاومت مکانیکی لوله از طریق میزان خاکی که روی آن قرار می گیرد، محاسبه شود.

لوله کاروگیت از سایز ۱۱۰ میلیمتر تا سایز ۳۵۰۰ میلیمتر، در شاخه های ۳، ۶ و ۱۲ متری و در مقاومت های ۸، ۱۶، ۳۱.۵ و ۶۴ کیلونیوتن بر متر مربع تولید می شود.

لوله کاروگیت ۱۰۰۰

 این نوع لوله در شاخه های ۶ متری و مقاومت مکانیکی ۸ تا ۶۴ کیلونیوتن تولید می شود. از لوله کاروگیت ۱۰۰۰ میلیمتر در شبکه های اصلی فاضلاب های شهری، پتروشیمی ها، پالایشگاه ها و برای انتقال آب رودخانه‌ها استفاده می شود. همچنین برای منهولها و یا دیواره چاه‌ها کاربرد دارد.

لوله کاروگیت ۱۲۰۰

 این سایز به صورت کوپلر سرخود و بدون کوپلر تولید می شود. از لوله کاروگیت ۱۲۰۰ میلیمتر در مخزن سازی، چربی گیر پلی اتیلن، تولید سپتیک تانک، ساخت منهول های فاضلاب و شبکه اصلی جمع آوری فاضلاب استفاده می شود.

لوله کاروگیت ۱۶۰۰

 این سایز از لوله در شاخه های ۳ و ۶ متری و در مقاومت های ۸، ۱۶ و ۳۱.۵ کیلونیوتن تولید می شود. جهت اتصال دو حلقه لوله کاروگیت سایز ۱۶۰۰ از جوش اکستروژن استفاده می گردد. از لوله کاروگیت ۱۶۰۰ میلیمتر در شبکه های اصلی فاضلاب، مخزن سازی، منهول سازی، انتقال آب رودخانه ها بصورت ثقلی و زیر جاده ها برای رد کردن آب استفاده می شود.

لوله کاروگیت ۱۸۰۰

 این سایز در مقاومت های ۸، ۱۶ و ۳۱.۵ و در هر متراژی که مشتری بخواهد، تولید می شود. از لوله کاروگیت ۱۸۰۰ میلیمتر در شبکه های انتقال فاضلاب شهری، فاضلاب های بزرگ صنعتی، ساخت منهول پلی اتیلن، سپتیک تانک پلی اتیلن، چربی گیر پلی اتیلن، غلاف برای دور لوله های گاز، ایستگاه پمپاژ، انتقال آب یا هر سیالی به صورت ثقلی، زیر جاده ها برای عبور آب و رودخانه ها و قالب جهت تزریق بتن دور لوله ها استفاده می شود.

لوله کاروگیت ۲۰۰۰: این نوع لوله در شاخه های ۳، ۶ و ۱۲ متری و در مقاومت های ۸، ۱۶ و ۳۱.۵ کیلونیوتن تولید می شود. از لوله کاروگیت ۲۰۰۰ میلیمتر در فاضلاب های صنعتی کارخانجات، پالایشگاه های نفت و گاز، پتروشیمی ها، شهرک های صنعتی، سپتیک تانک پلی اتیلن، منهول پلی اتیلن، چربی گیر پلی اتیلن، ایستگاه پمپاژ، غلاف دور لوله های گاز و آب، زیر جاده ها برای گذر آب و داخل کانال ها استفاده می شود.

لوله کاروگیت دارای مصارف و کاربردهای مختلفی است. اصلی ترین کاربردهای این نوع لوله پلی اتیلنی عبارت است از:

. شبکه ‌های جمع ‌آوری و انتقال فاضلاب ‌های شهری، صنعتی و بهداشتی

. شبکه ‌های جمع ‌آوری آب ‌های سطحی، زیر زمینی، آب باران و آب طوفان

. سیستم ‌های انتقال آب ثقلی

. تاسیسات تصفیه آب

. مخازن ذخیره مواد و مایعات

قیمت لوله کاروگیت

قیمت لوله کاروگیت به عوامل زیادی نظیر طول، قطر، ابعاد، وزن، سایز، نوع کاربری و محل نصب آن بستگی دارد. هرچه مواد اولیه لوله مرغوب تر باشد و استانداردتر تولید شده باشد، قیمت آن بیشتر خواهد بود.

البته بطور کلی قیمت لوله کاروگیت نسبت به دیگر لوله‌های موجود در بازار کمتر و پایینتر است زیرا از پلی اتیلن ساخته شده است. لوله کاروگیت ارزان، از مواد مرغوب و با کیفیتی ساخته نشده است و ممکن است بعد از مدتی استفاده دچار شکستگی یا نشتی شود و دوباره هزینه روی دستتان بگذارد.

مهمترین کارخانه های تولید کننده لوله کاروگیت در ایران در شهرهای قزوین، قم، تبریز، شیراز، سمنان، ساوه، قم و اهواز عبارتند از : ناب زیست، مجد ایرانیان، سعادت توان، قدراتصال، پایپ ایران، قدیر لوله، پایپ گستر، آذرآوند، تدبیر نوین سازان، پارس اتیلن کیش، هلدینگ صنایع برتر، نشاگستر و بسپار لوله

جهت خرید لوله کاروگیت و منهول پلی اتیلن از کارخانه لوله کاروگیت با ناب زیست تماس بگیرید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha