• شنبه / ۱۰ آبان ۱۳۹۹ / ۱۲:۴۷
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 99081006012

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

جراحی‌های الکتیو در فارس تعطیل شد

جراحی‌های الکتیو در فارس تعطیل شد

ایسنا/فارس رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی شیراز گفت: جراحی‌های الکتیو در بیمارستان‌های شهرستان‌های پرخطر استان فارس به دلیل شرایط حاد کرونایی حاکم، تعطیل می‌شود.

دکتر مهرزاد لطفی شنبه 10 آبان در یکصد و نود و چهارمین نشست ستاد دانشگاهی مدیریت کرونای علوم پزشکی شیراز، با اشاره به حجم بالای مراجعه بیماران مشکوک و دارای علامت کروناویروس به بیمارستان‌های فارس، اعلام کرد که تعطیلی جراحی‌های الکتیو در بیمارستان‌های دولتی، خصوصی، خیریه، عمومی غیردولتی، تا اطلاع ثانوی به بیمارستان‌ها ابلاغ می‌شود.

او این اقدام را موجب کاهش حجم مراجعه به بیمارستان‌ها و افزایش امکان خدمت رسانی به بیماران کروناویروس اعلام کرد و با بیان اینکه در حال حاضر مجموعه سلامت استان روزهای سختی را سپری می‌کند، از تلاش و همراهی تمام اعضای تیم‌های بهداشتی، درمانی و پشتیبانی که در طی بیش از هشت ماه گذشته، همت ویژه‌ای برای حفظ سلامت مردم استان به کار بسته‌اند، قدردانی کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تاکید بر اعمال محدودیت فعالیت درمانگاه‌های شیراز، برای کاهش آمار ابتلا در استان، خاطرنشان کرد: با هدف کمک به محدودیت‌های مربوط به تخت‌های بیمارستانی استان، افزایش استفاده از ظرفیت بیمارستان پشتیبان در دستور کار اعضای این ستاد قرار گرفته است.

لطفی با بررسی آمار ابتلا و وضعیت جسمی کارکنان مبتلا در دانشگاه، وضعیت ابتلا در استان را به تفکیک شهرستان‌ها پیگیری و دستورات لازم برای مدیریت این بیماری در مناطق مختلف صادر کرد.

عبدالرسول همتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم ژزشکی شیراز نیز در این جلسه گزارشی از آخرین آمارهای مربوط به نمونه گیری در آزمایشگاه‌های تشخیصی مولکولی و علی اکبری، معاون درمان دانشگاه گزارشی از وضعیت بخش‌های عادی و ویژه بیمارستان‌های استان و آمار بستری بیماران کووید ۱۹ را ارائه کردند.

به گزارش ایسنا، طی روزهای اخیر، شمار بیماران بستری در بیمارستان‌های فارس به عدد 1400 نفر رسید و شمار قربانیان این بیماری نیز بالاترین حد در هشت ماه گذشته را رد کرد تا حاد بودن شرایط بیش از هر زمان احساس شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha