• شنبه / ۱۰ آبان ۱۳۹۹ / ۱۳:۱۱
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 99081006054
  • خبرنگار : 50210

هوای اراک، همچنان ناسازگار با گروه‌های حساس

هوای اراک، همچنان ناسازگار با گروه‌های حساس

ایسنا/مرکزی رییس مرکز پایش آلودگی هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی از ناسالم بودن هوای اراک برای هفدهمین روز متوالی برای گروه های حساس خبر داد.

علیرضا محرابیان در گفت و گو با ایسنا بیان کرد: براساس اطلاعات دریافت شده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر اراک، شاخص کیفیت هوای اراک در ساعت ۱۰ صبح روز شنبه دهم آبانماه در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار گرفت و در ساعت ۱۲ نیز این شاخص عدد ۱۰۲ را نشان می دهد که بالاتر از شاخص استاندارد و ناسالم برای گروه های حساس است.

وی آلاینده اصلی مسئول ناسالم بودن هوای اراک طی روزهای اخیر را ذرات معلق با قطر کمتر از 2.5 میکرون عنوان کرد و گفت: بالاترین شاخص آلودگی با عدد ۱۳۰ مربوط به ایستگاه شریعتی واقع در بلوار میرزای شیرازی بوده است.

محرابیان با بیان اینکه البته استقرار آلودگی در این هفده روز به صورت ۲۴ ساعته نبوده است بلکه به صورت ساعتی ثبت شده، گفت: از ابتدای سال تاکنون تعداد روزهای ناسالم برای گروه های حساس در شهر اراک با میانگین ۲۴ ساعته به ۱۸ روز رسیده است.

وی اظهارکرد: براساس پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی استان مرکزی مبنی بر تداوم سکون نسبی هوا، کیفیت هوای ناسالم همچنان ادامه خواهد داشت، به همین دلیل توصیه می شود که با توجه به تداوم آلودگی از چند روز گذشته و تشدید شیوع بیماری کرونا و امکان اثرات زیانبار همزمان این دو عامل برای مبتلایان، از هر گونه رفت و آمد در محیط های شلوغ و پر رفت و آمد خودداری شود.

رییس مرکز پایش آلودگی هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: تمام بیماران قلبی و ریوی، سالمندان و کودکان از فعالیت بدنی در فضای باز جدا خودداری کنند. در هنگام سوختگیری در جایگاه‌ها برای جلوگیری از سر ریز شدن بنزین و سایر سوخت‌ها دقت و از انجام هرگونه فعالیت که منجر به افزایش آلودگی هوا می شود اجتناب شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha