• شنبه / ۱۰ آبان ۱۳۹۹ / ۱۵:۴۶
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 99081006267
  • منبع : نمایندگی سمنان

با همکاری دو دانشگاه سمنان و 7 دانشگاه معتبر دیگر انجام می‌شود؛

ارزیابی اثرات تغییر اقلیم بر سلامت ایرانیان

ارزیابی اثرات تغییر اقلیم بر سلامت ایرانیان

ایسنا/سمنان رئیس دانشگاه سمنان از اجرای طرح ارزیابی اثرات تغییر اقلیم بر سلامت در ایران با همکاری وزارت علوم و مشارکت اساتید دانشگاههای مختلف کشور با محوریت این دانشگاه خبر داد .

دکتر مسعود نصیری زرندی 10 آبان‌ماه با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به اهمیت اثرات تغییر اقلیم بر سلامت در کشور، مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از دانشگاه سمنان برای همکاری در پروژه ملی "ارزیابی آسیب‌پذیری سلامت ناشی از تغییر اقلیم و تعیین اقدامات استراتژیک در جمهوری اسلامی ایران" دعوت به همکاری کرده است..

وی افزود: این پروژه با حمایت مرکز همکاری‌های علمی بین المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مشارکت اساتید دانشگاه‌های مختلف کشور شامل دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان، تهران، تبریز، شهید بهشتی، گیلان، جندی شاپور، انستیتو تغذیه، دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه سمنان در شش استان پایلوت اجرا خواهد شد.

رئیس دانشگاه سمنان با بیان اینکه این طرح در استان‌های اصفهان ، آذربایجان شرقی، خوزستان ، خراسان رضوی ، گیلان و سیستان و بلوچستان اجرا می شود خاطرنشان کرد: در این طرح اثرات تغییر اقلیم بخش‌های مختلف سلامت شامل بیماری‌های واگیر و غیر واگیر (قلبی – عروقی و تنفسی ) بیماری‌های شغلی و بهداشت حرفه ای ، بیماری‌های ناشی از آلاینده‌های جوی و گرد و غبار ، بیماری‌های منتقله از آب ، غذا و سوء تغذیه و سلامت در بلایای جوی و اقلیمی مورد بررسی قرار می‌گیرد .

دکتر نصیری ادامه داد: پس از بررسی‌های انجام شده استراتژی‌های سازگاری و راهکارهای مقابله با اثرات زیانبار تغییر اقلیم برای وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاههای علوم پزشکی مذکور تدوین و ارسال خواهد شد .

رئیس دانشگاه سمنان با اشاره به اهمیت این طرح ملی یاد آوری کرد:این طرح از سوی سازمان بهداشت جهانی نیز مورد حمایت قرار گرفته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha