• یکشنبه / ۱۱ آبان ۱۳۹۹ / ۱۲:۴۸
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99081106896
  • خبرنگار : 50163

فرماندار خرم‌دره:

گروه‌های جهادی وارد میدان مبارزه با کرونا شوند

گروه‌های جهادی وارد میدان مبارزه با کرونا شوند

ایسنا/زنجان فرماندار خرم‌دره بر نقش موثر گروه‌های جهادی در مبارزه با کرونا تاکید کرد.

حجت محمدی ظهر امروز (۱۱ آبان‌ماه) در نشست مشترک نیروهای جهادی و جوانان داوطلب با ستاد کرونا در خرم‌دره، با بیان اینکه شرایط کشور بهگونه‌ای است که در یک جنگ نابرابر به سر می‌بریم، ادامه داد: زمانی در جنگ رویارویی را داشتیم که در آن اهداف مشخص بود، ولی الان دشمن همه شئونات در کشور ما را هدف قرار داده است.

فرماندار خرم‌دره، با بیان اینکه جهادگران در دوران دفاع‌مقدس نیز نقش بسیار بزرگی ایفا کردند، یادآور شد: با توجه به وضعیت بحرانی کشور در حوزه بیماری کرونا، در برهه کنونی نیز ورود جهادگران خیرین و داوطلبان به این حوزه از ضروریات است.

محمدی اضافه کرد: گروه‌های جهادی با اقدامات تحسین‌برانگیز خود، در کنار جامعه سلامت و مردم بوده و این تلاش‌ها و پشتیبانی‌ها نقش موثری به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در کنترل شیوع ویروس کرونا داشته است.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه ضرورت حضور گروهای جهادی در زمینه مبارزه با کرونا، ادامه داد: پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری در جلسه ستاد کرونا، مبنی بر ورود گروه‌های جهادی و تشکل‌های مردمی برای مقابله با کرونا، باید از گروه‌های جهادی در این زمینه استفاده بیشتری شود.

فرماندار خرم‌دره با تاکید بر اینکه مردم ایران مردمی خیر و همیشه در صحنه هستند، تصریح کرد: با شیوع کرونا شاهد این بودیم که گروه‌های خودجوش برای سلامت مردم دست به کار شده و با در نظر گرفتن اهمیت موضوع پای کار آمدند تا بار دیگر روحیه جهادی و فرهنگ بسیجی را برای نسل امروز معنا کنند و بتوانند با کمک به کادر بهداشت و درمان مهار ویروس را تسریع کنند.

این مسئول با اشاره به تحریم‌های اقتصادی دشمنان علیه کشورمان به ویژه تحریم نفت، بیان کرد: از آن جایی که اقتصاد ما ۸۰ درصد به نفت وابسته است، این تحریم‌ها به اقتصاد کشور ضربه می‌زند.

فرماندار خرم‌دره با تاکید بر اینکه گلایه کردن از دولت در برهه فعلی که کشور با مشکلات مهم‌تر از جمله کرونا درگیر است راه به جایی نمی‌برد، ادامه داد: در همه دولت‌ها اشکالاتی وجود دارد که باید با تعامل، هم‌فکری و نقد سازنده از آن عبور کرد.

محمدی با اشاره به اینکه از زمان شیوع کرونا تاکنون بیش از ۱۴۰۰ نفر در تنها بیمارستان خرم‌دره پذیرش شده‌اند، یادآور شد: علاوه بر دولت که به تامین تجهیزات در بیمارستان بوعلی سینا خرم‌دره کمک کرده است. مردم و خیرین نیز در خرید برخی از اقلام از جمله ونتیلاتور همراه بوده و به کمک حوزه بهداشت و درمان آمده‌اند.

وی با اشاره به وضعیت بحرانی کرونا در شهرستان و افزایش رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم طی رورهای اخیر، ادامه داد: عبور مردم شرط همراهی عبور از این بحران است.

ای مسئول، با بیان اینکه تنها بیمارستان این شهر پذیرای بیماران کرونایی از شهرها و روستاهای همجوار است، تصریح کرد: علی‌رغم اینکه این امر به افزایش آماری کرونایی‌ها در شهرستان‌ دامن می‌زند، اما همه مریض‌های نیازمند به ارائه خدمات در کمال احترام در تنها بیمارستان خرم‌دره پذیرش می‌شوند.

محمدی با اشاره به تعطیلی مدارس، یادآور شد: این تعطیلی‌ها به معنای آن است که مردم تا حد امکان در خانه مانده و از حضور در تجمعات به ویژه دورهمی‌ها خودداری کنند.

فرماندار خرم‌دره با بیان اینکه کرونا جان بهترین سرمایه‌های این مملکت را گرفته است، خاطرنشان کرد: این امر نشان می‌دهد این بیماری شوخی نداشته و پزشک، مهندس، کارگر یا معلم نمی‌شناسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha