• یکشنبه / ۱۱ آبان ۱۳۹۹ / ۱۳:۵۸
  • دسته‌بندی: جهاد دانشگاهی
  • کد خبر: 99081107010
  • خبرنگار : 30057

رییس پژوهشگاه خبر داد

توانمندی حفظ ۵۰۰ رده سلولی در بانک سلولی پژوهشگاه رویان

توانمندی حفظ ۵۰۰ رده سلولی در بانک سلولی پژوهشگاه رویان

رییس پژوهشگاه رویان با اشاره به اقدامات این پژوهشگاه در توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی گفت: در حال حاضر در بانک سلولی پژوهشگاه رویان ۵۰۰ رده سلولی نگهداری می‌شود که این حاصل زحماتی بوده که در تربیت نیروی انسانی کشیده شده است.

به گزارش ایسنا، دکتر عبدالحسین شاهوردی امروز در آیین رونمایی از سردیس برگزیدگان سومین جایزه مصطفی (ص) با ابراز امیدواری از این که این مراسم با قدرشناسی از شخصیت‌های علمی،  زمینه‌ای برای جوانان کشور در رسیدن به سربلندی کشور باشد، افزود: وجود دانشمندانی چون پروفسور بهاروند و عبدالاحد حاصل تلاش‌های جهادگونه آنها در حوزه‌های علم و فناوری است و امروز جای دکتر کاظمی آشتیانی خالی است تا ماحصل زمینه سازی برای پرورش نیروهای انسانی را مشاهده کند.

وی با اشاره به حضور دکتر بهاروند در پژوهشگاه رویان، خاطر نشان کرد: تلاش‌های وی در این پژوهشگاه چند وجهی و در حوزه‌های علم، فناوری و اخلاق است.

شاهوردی ادامه داد: برگزیدگان جایزه مصطفی(ص) مدیون گذشت و فداکاری، حمایت و پشتیبانی خانواده هایشان هستند که باید قدردان باشند.

وی با بیان اینکه این افراد وقت و انرژی خود را برای دانش گذاشته اند و مطمئن هستم که قدرشناس خانواده هایشان هستند.

رییس پژوهشگاه رویان با اشاره به فعالیت های دکتر بهاروند، برگزیده جایزه مصطفی(ص) گفت: زمانی که دکتر بهاروند اولین رده سلول بنیادی را ایجاد کرد و برای یک سفر به خارج از کشور رفت و ما نمی‌دانستیم این بانک سلولی را چگونه حفظ کنیم؛ اما اکنون به مرحله‌ای رسیدیم که محققان این حوزه بیشتر شده‌اند و بانک سلولی نیز توسعه داده شده است.

وی افزود: اکنون در بانک سلولی پژوهشگاه رویان نزدیک به ۵۰۰ رده سلولی نگهداری می‌شود که این حاصل زحماتی بوده که در تربیت نیروی انسانی کشیده شده است.

شاهوردی با تاکید بر اینکه در حال حاضر محققان در عرصه‌های ناباروری با سلول بنیادی و بیوتکنولوژی ورود پیدا کرده و آن را توسعه داده‌اند، خاطر نشان کرد: همچنین در زمینه دیابت ورود پیدا کرده‌اند و این امر حاصل دوراندیشی‌ محققان این پژوهشگاه است.

رئیس پژوهشگاه رویان خاطر نشان کرد: این پژوهشگاه همواره در کنار بنیاد جایزه مصطفی(ص) است تا همگام با هم فعالیت کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha