• یکشنبه / ۱۱ آبان ۱۳۹۹ / ۱۶:۰۵
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 99081107149
  • خبرنگار : 50214

فصل جدید همکاری‌های استاندارد و دانشگاه آزاد یزد گشوده می‌شود

 فصل جدید همکاری‌های استاندارد و دانشگاه آزاد یزد گشوده می‌شود

ایسنا/یزد مدیر کل اداره استاندارد استان یزد گفت: از طریق انجام فعالیت‌های مشترک، فصل جدیدی از همکاری‌های استاندارد و دانشگاه آزاد یزد گشوده می‌شود.

«محمد رضا زارع بنادکوکی» در نشست با معاونین دانشگاه آزاد اسلامی یزد، در این رابطه افزود: از آنجایی که این دانشگاه جزء اولین‌ها در حوزه آموزش عالی استان است، با توجه به قدمت، بنیه علمی و پژوهشی و امکانات بالفعل آزمایشگاهی و کارگاهی خوبی که دارد، می‌تواند در حوزه‌های توسعه و ترویج فرهنگ استاندارد و استاندارد سازی، اداره کل استاندارد استان یزد را یار و یاور باشد.

وی ادامه داد: در استان یزد جای آزمایشگاه‌های مرجع به ویژه در حوزه صادرات و واردات به واسطه لزوم تعیین ماهیت کالاهای اظهاری توسط ارباب رجوع، خالی است که دانشگاه آزاد یزد با توجه به ارتباط دیرینه‌ایی که به واسطه همکاری های آزمایشگاهی با این اداره کل داشته است می‌تواند با گرفتن استاندارد ۱۷۰۲۵ کشوری، در بر داشتن این بار بزرگ از زمین، پیشقدم و پیشرو باشد.

این مسئول گفت: کار دیگری که دانشگاه آزاد اسلامی یزد می‌تواند انجام دهد آن است که درس اختیاری آموزش مبانی استاندارد را که سبب افزایش آگاهی‌های دانشجویان از مفاهیم استاندارد می‌شود را وارد سرفصل‌های آموزشی خود کند.

«نوید نصیری زاده» معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی یزد نیز در این دیدار گفت: این دانشگاه با نگاهی نو به آموزش عالی و تحصیلات، به دنبال آن است که فارغ التحصیلانش، عالم، ماهر و هنرمند باشند و صرف داشتن مدرک دانشگاهی در مقاطع مختلف تحصیلی وارد بازار کار نشوند.

وی افزود: با هدایت دانشجویان به سمت گذراندن دروس کارآفرینی، زمینه‌های کاربردی شدن دروس و تحصیلات آنان تقویت می شود به گونه‌ایی که پس از ورود به بازار کار و به ویژه صنعت، می‌توانند آموخته‌های خود را در عمل پیاده سازی کنند.

این مسئول ادامه داد: با این روش تربیت دانشجو، صنعت نیز اعتماد بیشتری به دانشجو پیدا می کند و به صورت غیر مستقیم و تا اندازه‌ایی نامحسوس، دغدغه دیرینه مسئولان به خاطر جدایی دانشگاه و صنعت نیز برطرف می‌شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد یزد، نصیری زاده در پایان گفت: به مرکز جامع نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی یزد از طریق مسئولان استانی و کشوری بهای بسیار خوبی داده شده است، که در برخی از رشته‌ها از قبیل عمران، متالورژی، شیمی، صنایع نساجی و غذایی تحت عنوان آزمایشگاه مرکزی می‌توانیم بازوی اجرایی و کمک کار اداره کل استاندارد استان یزد در زمینه تعیین ماهیت مواد و کالاها باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha