• یکشنبه / ۱۱ آبان ۱۳۹۹ / ۱۷:۴۳
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 99081107226
  • خبرنگار : 71624

مهلت ارسال مقاله به ششمین دوره کنفرانس بین‌المللی بازی‌های رایانه‌ای

مهلت ارسال مقاله به ششمین دوره کنفرانس بین‌المللی بازی‌های رایانه‌ای

آخرین مهلت ارسال اصل مقالات به ششمین دوره‌ی کنفرانس‌ بین‌المللی بازی‌های رایانه‌ای ۳۰ آذر ماه سال جاری اعلام شده است.

به گزارش ایسنا، بازی‌های رایانه‌ای و سایر فناوری‌های سرگرم‌کننده از جمله زمینه‌های جذاب پژوهش هستند که با در کنار هم آوردن علوم مختلف مانند مهندسی کامپیوتر، هنر، روانشناسی، جامعه‌شناسی، اقتصاد، مدیریت، پزشکی و ...، زمینه‌ساز تحقیقات بین‌رشته‌ای ناب می‌شوند که در سال‌های اخیر مورد توجه بسیار جوامع علمی قرار گرفته است.

در همین راستا، دانشگاه اصفهان از سال ۱۳۹۴ کنفرانس «بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» را با هدف جهت‌دهی به پژوهش‌های حوزه‌های مختلف مرتبط با بازی‌های رایانه‌ای برگزار کرد. ششمین دوره‌ی این کنفرانس، با همراهی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در روزهای ۳۰ بهمن ماه و اول اسفند برگزار می‌شود.

در این رویداد که به صورت آنلاین برگزار می‌شود، امکان ارزیابی ایده‌ها و مقالات پژوهشی توسط بزرگترین شبکه‌ی پژوهشی کشور در حوزه‌ی بازی‌های رایانه‌ای (شامل بیش از ۲۰۰ نفر از اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های داخل و خارج کشور در رشته‌ها و تخصص‌های مختلف) فراهم شده است.

نگاه ویژه‌ی این دوره به بازی‌های رایانه‌ای؛ از کودکی تا سالمندی اختصاص دارد و پژوهش‌های مرتبط با این محورها جایگاه ویژه‌ای خواهند داشت.

محورهای این کنفرانس، تحلیل‌های روانشناختی، درمان و ارتقاء سلامت روانی، سواد رسانه‌ای، مدل‌سازی احساس و هیجان، پدافند غیرعامل، مدیریت بحران، قدرت نرم، ملاحظات حقوقی

مالکیت فکری و کپی‌رایت، رویکرد فلسفی بازی‌های رایانه‌ای، شیوه‌های جذب مخاطب، بازاریابی و تبلیغات، نقش صنعت بازی‌های رایانه‌ای در حوزه‌ی تجارت، اقتصاد و کارآفرینی، مدل‌سازی فرایند توسعه‌، مدل کسب و کار و درآمدزایی، مدیریت پروژه‌های بازی‌سازی، فناوری‌های مطرح در تولید و توسعه‌ بازی‌های آنلاین، رویکردهای هوش محاسباتی، نقش داده کاوی و مدلسازی رفتار کاربر، تولید محتوای رویه‌ای (PCG) و دشواری پویا، بازی‌های رایانه‌ای مبتنی بر شبیه‌سازی، واقعیت افزوده، واقعیت مجازی و واقعیت ترکیبی، واسط کاربری و تجربه‌ی کاربری، تحلیل زیبایی‌شناختی و هنری، اصول هنری در طراحی و شخصیت‌پردازی، بهینه‌سازی در تلفیق هنر و تکنیک، روایت و بازی‌نامه‌نویسی، بازی‌های جدّی  (Serious Games)، بازی‌نمایی  (Gamification) است.

علاوه بر آن از جمله محورهای کنفرانس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

بررسی نقش بازی‌های رایانه‌ای و ارائه‌ی ایده‌های جدید در حوزه‌های خانواده، درمان و ارتقاء سلامت جسمی و روحی، فرهنگ، تاریخ و ادبیات، آموزش و یادگیری، تبلیغات، هویت‌یابی و فرهنگ‌سازی، فقه و اخلاق، توسعه‌ی صنعت گردشگری، درمان اختلالات جسمی، توانبخشی شناختی، ترویج ارزش‌های دفاع مقدس، ترویج آموزه‌های مذهبی و قرآنی و کلیه‌ی محورهای مرتبط با ابعاد فنّی و هنری و اجتماعی بازی‌های رایانه‌ای.

۵ بهمن ماه نتایج داوری مقالات اعلام می‌شود و آخرین مهلت ثبت‌نام در این کنفرانس ۱۵ بهمن ماه است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha