• دوشنبه / ۱۲ آبان ۱۳۹۹ / ۱۱:۱۶
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 99081207605
  • منبع : نمایندگی سمنان

انجام بیش از 700 مورد گشت مشترک بازرسی در استان سمنان

انجام بیش از 700 مورد گشت مشترک بازرسی در استان سمنان

ایسنا/سمنان معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از انجام 712 مورد گشت مشترک بازرسی از واحدهای صنفی و غیر صنفی و بنگاه های اقتصادی درسطح استان طی هفت ماه گذشته خبرداد.

مهدی یحیایی 12 آبان ماه با اعلام این خبر  اظهار کرد: این گشت‌های مشترک در راستای هم افزایی واستفاده بهینه از ظرفیت کارشناسی سایر دستگاه‌های اجرایی استان و در قالب طرح‌های مختلف انجام گرفته است.

وی هدف از برگزاری این‌گونه گشت‌ها را پیشگیری بهنگام و برخورد با تخلفات احتمالی اقتصادی عنوان و خاطرنشان کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان حسب وظایف ذاتی خود با برقراری تعامل با سایردستگاه‌ها و اتحادیه‌های صنفی ذی‌ربط از ابتدای امسال تا کنون اقدام به برگزاری گشت‌های مشترک بازرسی از واحدهای صنفی و غیر صنفی در سطح استان کرده است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان افزود: از مجموع 712 مورد گشت مشترک بازرسی، تعداد 751 مورد تخلف اعم از گران‌فروشی، کم فروشی، احتکار و اختفاء کالا، عدم درج قیمت و نصب نرخ‌نامه، عدم ارائه فاکتور و عرضه، نگهداری و عرضه کالاهای قاچاق، عرضه خارج از شبکه و... کشف شده است.

یحیایی ارزش ریالی این تعداد پرونده را بالغ بر 25 میلیارد و 26 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: در این گشت‌های مشترک دستگاه‌های اجرایی از جمله ادارات کل تعزیرات حکومتی، استاندارد ،غله، فنی و حرفه‌ای، دانشگاه علوم پزشکی، اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی ، دخانیات، انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان‌، شهرداری‌ها ، نیروی انتظامی ، دادگستری ، دامپزشکی ، جهاد کشاورزی، فرمانداری‌ها با سازمان صمت استان همکاری داشته‌اند.

وی اظهار کرد: در گشت های مشترک بازرسی کالاهای اساسی و ضروری از قبیل آرد و نان ، مواد غذایی ، پوشاک، کیف و کفش ، تجهیزات پزشکی و دارو ، ماسک و محلول ضدعفونی ،گاز مایع، لاستیک روغن ولوازم یدکی خودرو، میوه و تره‌بار ، مواد اولیه پتروشیمی ، دارو و نهاده های دامی، دخانیات، سموم و کود کشاورزی، طلا و جواهر، گوشت و فرآورده‌های لبنی، تخم مرغ مورد بازرسی و نظارت قرار می‌گیرد و در صورت مشاهده تخلف، تشکیل پرونده و سپس جهت بررسی و صدور رأی به تعزیرات حکومتی معرفی می‌شوند.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha