• دوشنبه / ۱۲ آبان ۱۳۹۹ / ۱۱:۴۲
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99081207649
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

پاسخ به چند پرسش از سازمان زیباسازی

پاسخ به چند پرسش از سازمان زیباسازی

ایسنا/اصفهان مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان به پرسش‌هایی دربارۀ طرح میراث ماندگار، راه حفظ سردرهای کاشی‌کاری شدۀ شهر و نیز، علت برداشتن ناگهانی سردیس‌هایی مثل پروین اعتصامی، صائب و مشتاق توضیحاتی را بیان کرد.

حسن مؤذنی دربارۀ سرنوشت طرح «میراث ماندگار» که اقدامی در جهت شناسنامه‌دار کردن آثار واجد ارزش عرصه محور شهر بود به ایسنا گفت: این طرح سال ۱۳۹۸ به ‌صورت آزمایشی و با همکاری شهرداری منطقه یک، روی اثر کاشی‌کاری شده‌ای که عیسی بهادری بر دیوار بیرونی بیمارستان عیسی بن مریم در خیابان شمس‌آبادی اصفهان خلق کرده، اجرا شد و مورد استقبال نیز قرار گرفت.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا این طرح برای سایر آثار واجد ارزش مثل سقاخانه‌ها نیز اجرا خواهد شد یا خیر؟ توضیح داد: خوشبختانه امسال ردیف بودجه‌ای برای طرح «میراث ماندگار» در نظر گرفته‌شده و ۱۰ نقطه را مشخص کرده‌ایم تا نسبت به شناسنامه‌دار کردن آن‌ها اقدام کنیم که این کار در دست انجام است اما برای سقاخانه‌ها چون به  اداره میراث فرهنگی مربوط است، باید هماهنگی‌های لازم پیش از انجام این کار صورت بگیرد.

مؤذنی ادامه داد: لازم است کارگروهی با حضور سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری و میراث فرهنگی اصفهان تشکیل و دربارۀ این آثار تصمیم‌گیری شود تا اموری که مربوط به ادارۀ زیباسازی است به اطلاع ما برسد و بتوانیم آنچه لازم است را انجام بدهیم.

نمونه طرح میراث ماندگار

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان به سؤال خبرنگار ایسنا در خصوص برنامۀ این سازمان برای نورپردازی سردرهای کاشی‌کاری شدۀ مغازه‌های خیابان‌هایی مثل طالقانی و حافظ چنین پاسخ داد: سردر مغازه‌ها در بحث بدنه سازی محورها گنجانده می‌شود و این نیز به مجوزهای میراثی نیاز دارد به ‌طوری‌ که سازمان نمی‌تواند بدون هماهنگی روی آن اقدامی انجام بدهد.

وی افزود: بحث پیرایش شهری زیرمجموعه فعالیت‌های معاونت راه و شهرسازی است و آن‌ها با مشخص کردن خیابان‌هایی به‌عنوان خیابان نمونه کار پیرایش شهری را روی آن انجام می‌دهند.

مؤذنی تصریح کرد: برای تصمیم‌گیری دربارۀ سردرهای کاشی‌کاری شدۀ واجد ارزش نیز لازم است که بین سازمان نوسازی و بهسازی، راه و شهرسازی شهرداری و میراث فرهنگی هماهنگی‌های لازم به عمل بیاید.

یکی از سردرهای کاشی کاری شدۀ خیابان طالقانی

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود درباره علت برداشته شدن ناگهانی سردیس پروین اعتصامی، صائب و مشتاق گفت: مناطق شهرداری ردیف بودجه‌ای برای مرمت سردیس‌ها دارند به همین دلیل سردیس‌ها را برای مرمت برمی‌دارند و دوباره نصب می‌کنند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا بهتر نیست اطلاعیه‌ای در کنار سردیس‌ها نصب شود که نشان بدهد این سردیس برای مرمت از سوی عوامل شهرداری برداشته‌شده تا مردم نگران سرقت آن‌ها نشوند؟ اظهار کرد: بله، پیشنهاد خوبی است. از دوستانم می‌خواهم که این مورد را به مناطق اعلام کنند تا شهروندان مطلع باشند که کدام سردیس به‌منظور مرمت از سر جای خود برداشته می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha