• دوشنبه / ۱۲ آبان ۱۳۹۹ / ۱۲:۳۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 99081207724
  • خبرنگار : 71129

بزرگترین حزب نروژ به دنبال حضور بیشتر نظامی در ماموریت‌های برون مرزی

بزرگترین حزب نروژ به دنبال حضور بیشتر نظامی در ماموریت‌های برون مرزی

حزب کارگر نروژ، وزیر دفاع محافظه کار این کشور را بابت حضور ناکافی سربازان نروژی در عملیات خارجی مورد مواخذه قرار داد و خواستار حضور بیشتر آنها در چنین ماموریت‌های برون مرزی شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، حضور نیروهای نروژی در ماموریت‌های برون مرزی از ۱۹۷۸ به پایین ترین حد خود رسیده و حالا اوضاع به گونه‌ای شده که حزب کارگر این کشور به دنبال تغییرات است.

"آنیکن هوتفیلدت"، رئیس کمیته دفاعی و امور خارجی پارلمان نروژ به این مساله اشاره کرد که این کشور حتی سربازان معدودی در عملیات بین المللی در ۴۰ سال گذشته نداشته و از این مساله به شدت انتقاد کرده است.

در ۱۹۷۸ حضور سربازان نروژی در ماموریت های برون به ۱۸۶۲ رسید و اوسلو برای نیروهای یونیفل در لبنان نیز سرباز اعزام کرد. در بازه زمانی ۱۹۷۹ تا ۲۰۱۲، تعداد سربازان نروژی در خارج از کشور از ۲۱۹۰ تن به ۳۶۵۰ تن رسید. از ۲۰۱۲، یک کاهش چشمگیر در این روند مشاهده می‌شود.

در ۲۰۲۰، تنها ۱۰۹۵ سرباز در عملیات برون مرزی در افغانستان، عراق، لیتوانی، مالی و ساحل عاج مستقر شدند.

رئیس این کمیته گفت: حزبش به دنبال استقرار سربازان بیشتر به ویژه در میان سربازان سایر کشورها در ماموریت‌های سازمان ملل است. این آمارها نشان می‌دهد که نروژ خیلی کمتر از گذشته در مسئولیت‌های بین المللی حضور داشته است. این مساله نشان دهنده ضعف امنیت جامعه ماست.

وی افزود: این مساله همچنین از آن جهت مهم است که ما مناطق محلی و قلمروی نروژ را در اولویت قرار می‌دهیم. ما باید همیشه به نیازهای خود در داخل کشور اهمیت دهیم اما باید به تلاش‌های خود در خارج از کشور نیز بیفزاییم و در صحنه بین المللی نیز دیده شویم.

به گفته این مقام ارشد نروژی، این تصور غلطی است که با اعزام بیشتر سربازان به مأموریت‌های خارجی، آمادگی نروژ به نوعی به خطر می‌افتد. واقعیت جور دیگری است. این برای امنیت خود ماست. ما باید از تروریسم در جایی که از آن نشات می‌گیرد، جلوگیری کرده و با آن مبارزه کنیم.

رئیس کمیته دفاعی و امور خارجی پارلمان نروژ همچنین به وظایفی که سربازان نروژی از نزدیک با نیروهای امنیتی سایر کشورها همکاری می‌کنند و کارهای انجام شده در عراق و افغانستان را برجسته می‌کند، اشاره کرد و گفت: سربازان نروژی از ارتش و نیروهای ویژه همتایان افغان و عراقی خود را آموزش داده‌اند تا به تنهایی از عهده مأموریت‌های مقابله با تروریسم برآیند. نروژ این توانایی را دارد که در همه وظایف نه تنها نیروهای رزمی بلکه در بهداشت، تدارکات، اطلاعات و حمل و نقل بیشتر مشارکت کند.

نیروی نظامی نروژ در زمان صلح حدود ۲۳ هزار پرسنل و بیش از ۶۳ هزار نیروی بسیج شامل پرسنل نظامی، سربازان وظیفه و گارد داخلی است.

حزب کارگر بزرگترین حزب نروژ است و برای چندین دهه بر فضای سیاسی کشور تسلط داشته است. این حزب همیشه طرفدار سرسخت ناتو و اتحادیه اروپا بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha