• دوشنبه / ۱۲ آبان ۱۳۹۹ / ۱۳:۱۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99081207805
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

رئیس شورای شهر مشهد مطرح کرد

خراسان رضوی در شرایط حاد کرونایی/ تعطیلی حمل‌ونقل عمومی به تنهایی مشکلی را حل نمی‌کند

خراسان رضوی در شرایط حاد کرونایی/ تعطیلی حمل‌ونقل عمومی به تنهایی مشکلی را حل نمی‌کند

ایسنا/خراسان رضوی رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به قرارگیری خراسان رضوی در شرایط حاد بیماری کرونا، گفت: تعطیلی حمل‌ونقل عمومی بدون تعطیلی سایر بخش‌ها مشکلی را حل نمی‌کند.

محمدرضا حیدری، امروز دوازدهم آبان ماه، در صد و یازدهمین جلسه علنی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، با اشاره به آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در استان، اظهار کرد: روز گذشته متأسفانه آمار بالایی در مرگ و میر بیماران کرونایی در کشور داشتیم.

وی افزود: استان خراسان رضوی از لحاظ شیوع بیماری کرونا در شرایط حاد قرار دارد. بر اساس آخرین اطلاعاتی که از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد دریافت کرده‌ام، تعداد بستری‌های بیماران کرونایی در خراسان رضوی به ۲۰۰۰ نفر نزدیک می‌شود. همچنین بستری‌های بیماران کرونایی در مشهد در ده روز گذشته حدود ۲۰۰ نفر افزایش پیدا کرده است.

حیدری تصریح کرد: اگر شرایط به همین منوال پیش رود، پیش‌بینی می‌شود که بستری‌های بیماران کرونایی به ۵۰۰۰ نفر می‌تواند برسد که چنین ظرفیتی برای پذیرش بیماران در بیمارستان‌های مشهد و استان وجود ندارد. اگر مردم رعایت نکنند این شرایط می‌تواند به یک فاجعه جدی بینجامد.

وی خاطرنشان کرد: اگر مردم رعایت کنند و دولت نیز همراهی کنند می‌توانیم شرایط را به وضعیت بهتری بازگردانیم.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به درخواست برخی شهروندان برای تعطیلی حمل‌ونقل عمومی، تأکید کرد: تعطیلی حمل‌ونقل عمومی بدون تعطیلی سایر بخش‌ها مشکلی را حل نمی‌کند. تعطیلی حمل‌ونقل عمومی در شرایطی که سایر بخش فعال هستند تنها مردم را دچار دردسر و مشکل می‌کند.

وی اضافه کرد: در شرایطی که مشخص شده است ظرفیت حمایتی برای تعطیلی همه بخش‌ها در کشور وجود ندارد، با یک شرایط پارادوکسی مواجه هستیم که جز همراهی مردم راهی نداریم تا بتوانیم نمودار مبتلایان و جانباختگان بیماری کرونا را به سمت کاهش ببریم.

حیدری با قدردانی از تلاش‌های کادر درمان در مواجه با بیماری کرونا، گفت: ما به عنوان مدیریت شهری در کنار کادر درمان هستیم.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد همچنین از بستری‌شدن محمدحسین ودیعی، عضو شورای اسلامی شهر مشهد، دربیمارستان به دلیل ابتلا به بیماری کرونا و مشاهده برخی علائم این بیماری در تعداد دیگری از اعضای شورای شهر مشهد و حضور نیافتن این افراد در جلسات شوای شهر مشهد خبر داد و افزود: آقای غلامحسین صاحبی، عضو شورای شهر مشهد، نیز به دلیل کسالتی دیگر بستری هستند. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز ولادت پیامبر اسلام(ص)، تصریح کرد: همه ما باید در محور فضائل اخلاقی پیامبر(ص) برای حل مشکلات مردم منسجم شده و در همین مسیر گام برداریم. جامعه نیز از نخبگان خود توقع دارد در این راه گام بردارند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به روز فرهنگ عمومی، خاطرنشان کرد: توجه به فرهنگ عمومی از جمله مسئولیت‌های مدیریت شهری است و در این راه ارتقای فرهنگ شهروندی مورد توجه قرار گرفته است، در حال حاضر دو موضوع حق تقدم عابر پیاده و تفکیک زباله از مبدا مورد توجه جدی مدیریت شهری قرار دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha