• دوشنبه / ۱۲ آبان ۱۳۹۹ / ۱۴:۳۷
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 99081207912
  • خبرنگار : 71381

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز ۱۲ آبان

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز ۱۲ آبان

جزییات طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها/ موافقت مجلس با بررسی طرح جمعیت طبق اصل ۸۵ قانون اساسی/ حل مشکل خرید تضمینی زعفران/ موافقت با لایحه موافقتنامه همکاری در زمینه حفظ نباتات و قرنطینه گیاهی بین ایران و صربستان و... از جمله مهمترین اخبار امروز(دوشنبه) دوازدهم آبان ماه ۱۳۹۹ مجلس هستند که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

به گزارش ایسنا، جلسه علنی مجلس به ریاست سیدامیر حسین قاضی زاده هاشمی برگزار شد و بررسی لایحه موافقتنامه همکاری در زمینه حفظ نباتات و قرنطینه گیاهی بین ایران و جمهوری صربستان، تقاضای عده ای از نمایندگان در مورد رسیدگی به طرح تعالی جمعیت و حمایت از خانواده طبق اصل ٨۵ قانون اساسی و... در دستورکار نمایندگان قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، در ابتدای این جلسه  سیدمحمد قاضوی مداح اهل بیت دقایقی در جلسه علنی به مناسبت سالروز میلاد حضرت محمد (ص) به مداحی پرداخت.

نایب رییس مجلس هم در نطق پیش از دستور خود گفت: ملت فهیم ایران به خوبی می‌دانند که سیاست‌های راهبردی ایالات متحده آمریکا علیه استقلال ملت‌ها با انتخاب این جمهوری‌خواه یا آن دموکرات تفاوت بنیادی و حتی عملکردی نخواهد داشت. دشمن، دشمن است چه جو باشد چه دونالد. آنچه که مهم است، عرضه و اعتماد به نفس مدیران است که در این شرایط با برنامه‌ریزی درست، فشارهای طاقت‌فرسا را از روی دوش ملت ایران بردارند. اگر قرار بود با توسل به انتخاب مردم آمریکا، تصمیم بگیریم پس چه نیازی به انتخابات مردم ایران بود.

قاضی‌زاده هاشمی همچنین از حل مشکل خرید تضمینی زعفران خبر داد و گفت: از کمیسیون کشاورزی و ریاست این کمیسیون تشکر می‌کنیم که در روز گذشته با پیگیری که از طرف مجلس داشتند توانستند مشکل خرید تضمینی زعفران را حل و فصل کنند، امیدواریم مشکل زعفران کاران حل شود.

در همین رابطه محسن زنگنه در اخطاری مستند به اصل ۴۳ قانون اساسی خواستار تجدیدنظر تعاونی روستایی در قیمت‌های اعلامی زعفران شد و افزود: در قضیه زعفران ما از جهاد کشاورزی به جهت حمایت از کشاورزان که یکی از محصولات استراتژیک کشور را تولید می‌کنند تشکر می‌کنیم که بحث خرید حمایتی را از دیروز اعلام کردند.

ناطقین مجلس

محسنی بندپی: خواب نامبارک فشار حداکثری با مقاومت حداکثری مردم محقق نخواهد شد

کریمی قدوسی: ملت ایران اندکی صبر سحر نزدیک است

***

به گزارش ایسنا، دو فوریت طرح حمایت معیشتی از خانوارهای نیازمند پنج دهک پایین جامعه در دستور کار نمایندگان قرار گرفت که با آن مخالفت کردند.

در ادامه جلسه امروز، نمایندگان تقاضای بررسی طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها به صورت یک فوریتی را بررسی کرده و در نهایت با ۱۹۶ رای موافق با این تقاضا موافقت کردند.

موافقان و مخالفان بررسی طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها به صورت یک فوریتی تاکید داشتند که باید در مقابل بدعهدی و زورگویی طرفهای برجام  ایستاد و با رای قاطع به این طرح پاسخ متقابلی به آنها داد.

متن کامل طرح  ۹ ماده ای اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها را نیز می توانید اینجا بخوانید.

تقاضای عده‌ای از نمایندگان در مورد رسیدگی به طرح تعالی جمعیت و حمایت از خانواده طبق اصل ۸۵ قانون اساسی در دستور کار مجلس قرار گرفت که نمایندگان با این تقاضا موافقت کردند.

در جریان بررسی این طرح،‌ رییس کمیسیون فرهنگی با بیان این‌که در طرح تعالی جمعیت و حمایت از خانواده تلاش شده موانع برای فرزندآوری جوانان برداشته شود، اظهار کرد که در این طرح می‌خواهیم جلوی سقط جنین را بگیریم که آمار آن در ایران بالاست.

اظهارات موافقان و مخالفان بررسی طرح جمعیت طبق اصل ۸۵ قانون اساسی

طرح تعالی جمعیت و حمایت از خانواده در حالی با موافقت مجلس شورای اسلامی طبق اصل ۸۵ قانون اساسی بررسی خواهد شد که نمایندگان موافق قانونی شدن هرچه سریع‌تر این موضوع را ضروری دانسته و نمایندگان مخالف معتقد بودند که زیرساخت‌های اجرای این طرح فراهم نیست و باید مواد آن در جلسات علنی مورد بررسی قرار گیرد.

در جلسه علنی امروز، نمایندگان با لایحه موافقتنامه همکاری در زمینه حفظ نباتات و قرنطینه گیاهی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری صربستان موافقت کردند.

توسعه روابط با کشورهایی که در دور زدن تحریم‌ها ما را یاری می‌کنند مفید است

نماینده مردم ساری هم در جریان بررسی این لایحه تاکید کرد که بررسی موافقت‌نامه‌ها با کشورهایی که در دور زدن تحریم‌ها ما را یاری می‌کنند مفید بوده و می‌تواند به توسعه بخش‌های تولیدی در کشور نظیر حوزه کشاورزی بینجامد.

اخطارها و تذکرات نمایندگان مجلس

سلیمی: لیست جنایات آمریکا علیه ملت ایران بلند است

انتقاد نماینده قائمشهر از عدم پیش‌بینی محدودیت‌ها برای استان‌های شمالی

***

به گزارش ایسنا، علی کریمی فیروزجایی در ادامه جلسه بیانیه ۱۹۹ نماینده مجلس مبنی بر تقدیر از فرماندهان نظامی به منظور برگزاری رزمایش مدافعان آسمان ولایت ۹۹ قرائت شد.

علی نیکزاد که ریاست بخشی از جلسه علنی امروز را بر عهده داشت در پایان جلسه با اشاره به اعمال محدودیت هایی توسط ستاد مرکزی کرونا برای ورود و خروج در ۲۵ استان کشور گفت: با توجه به درخواست تعدادی از نمایندگان با اشاره به محدودیت های اعمال شده برای ممنوعیت در ورود و خروج در ۲۵ استان از وزارت راه و شهرسازی و از دولت و نیروی انتظامی می خواهیم که به موضوع ترافیک ایجاد شده به سمت استان های شمالی ورود کنند که ظاهرا ترافیک بسیار سنگین است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha