• دوشنبه / ۱۲ آبان ۱۳۹۹ / ۱۶:۱۰
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 99081208001
  • منبع : نمایندگی کردستان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان:

افتتاح 2 واحد تولیدی ماسک در سنندج

افتتاح 2 واحد تولیدی ماسک در سنندج

ایسنا/کردستان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان، گفت: 2 واحد تولیدی ماسک در سنندج با سرمایه گذاری شخصی و اشتغال زایی 50 نفر نیرو افتتاح شد.

محمد دره وزمی امروز(۱۲آبان) در افتتاح دو واحد تولیدی ماسک با حضور فرماندار سنندج و جمعی از خبرنگاران، اظهار کرد: پنج واحد تولیدی در طول این چند ماه به بهره‌برداری رسیده‌اند که سالانه ظرفیت ۱۲۰ میلیون و روزانه ۳۲۰ هزار عدد ماسک را دارند.

وی تأمین سرمایه در گردش را مشکل اساسی واحدهای تولیدی عنوان کرد و افزود: از طریق تبصره ۱۸ و رونق تولید در تلاشیم که مشکل این واحدها را تأمین کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان، بیان کرد: در کل کشور مشکل کمبود مواد اولیه ماسک وجود دارد و به‌اندازه کافی تأمین نمی‌شود در این راستا لیست واحدهای تولیدی را به سازمان صمت جهت سهمیه تامین مواد اولیه معرفی‌ کرده ایم.

دره وزمی از مردم استان خواست که برای حمایت از این واحد ها از ماسک های تولید استان که با قیمت مصوب در داروخانه ها به فروش می‌رسد خریداری کنند.

وی همچنین از داروخانه‌های استان خواستار خریداری ماسک از این واحدها شد و گفت: داروخانه ها نیز موظف اند با قیمت مصوب و با نازلترین قیمت به مردم ماسک بفروشند.

پیمان الماسی، معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان، گفت: واحد تولیدی شرکت رامان، بزرگ‌ترین واحد تولیدی ماسک در سطح استان کردستان است که سالانه ظرفیت ۵۰ میلیون عدد ماسک استاندارد کارخانه را دارد.

وی بیان کرد: این واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری ۶ میلیارد تومان و اشتغال‌زایی ۲۰ نفر مشغول به فعالیت هستند.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان، ذکر کرد: با توجه به اینکه مواد اولیه ماسک در استان قابل‌تولید نیست از استان‌های همدان و یزد خریداری می‌شود.

خسرو ویسی، مدیر واحد تولیدی ماسک پربار، گفت: با توجه به شرایط استان در بحث کرونا و کمک به بخش بهداشت و درمان و سلامت مردم ضروری دانستیم که این واحدتولیدی را راه‌اندازی کنیم.

وی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری این واحد تولیدی توسط خیریه به بهره‌برداری رسیده است، افزود: مجموعاً با خریداری دستگاه، تجهیزات و مواد اولیه تاکنون حدود ۶.۵ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

ویسی، ظرفیت تولید این واحد را ماهانه ۳ میلیون عدد ماسک عنوان کرد و گفت: ماسک سه لایه یک‌بارمصرف پزشکی در این واحد تولید می‌شود.

وی ذکر کرد: در حال حاضر ۳۰نفر در این واحد تولیدی اشتغال دارند که توانایی کار سه نوبت را دارند.

ویسی بیان کرد: مواد اولیه(پارچه ماسک) را با هشت برابر قیمت بازار خریداری می کنیم لذا اگر دولت از این واحد حمایت کند با بهترین کیفیت و قیمت مصوب دولتی ماسک در اختیار مردم قرار می‌دهیم.

وی خاطرنشان کرد: در این واحد ماسک ها ماسک با دستگاه و به صورت اتوماتیک تا مرحله بسته‌بندی و بدون دخالت دست تولید می شوند.

مکان واحد تولیدی پربار قبل از کرونا تالار عروسی ماهان بوده که در این مدت بلااستفاده مانده بود که اکنون توسط خیرین به واحد تولیدی ماسک تبدیل شده است.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha