• چهارشنبه / ۱۴ آبان ۱۳۹۹ / ۱۱:۲۵
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 99081408889
  • منبع : نمایندگی سمنان

بستری ۲۴۸ کرونایی در بیمارستان شاهرود/عبور مبتلایان قطعی از مرز 3000 نفر

بستری ۲۴۸ کرونایی در بیمارستان شاهرود/عبور مبتلایان قطعی از مرز 3000 نفر

ایسنا/سمنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از عبور مبتلایان قطعی در این منطقه بحرانی از مرز 3000 مبتلا خبر داد.

دکتر چمن در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: با شناسایی ۱۵۶ مورد مبتلای جدید در دو روز گذشته، شمار مبتلایان قطعی و تست‌های مثبت در دو شهرستان تحت‌پوشش این دانشگاه از سه هزار نفر گذشت.

وی با بیان اینکه شاهرود یکی از 43شهرستان بحرانی از نظر شیوع کروناویروس است افزود: در حال حاضر شمار تست‌های مثبت در این دانشگاه به سه‌هزار و ۷۶ نفر رسیده است.

دکتر چمن با اشاره به شمار مبتلایان بستری در بیمارستان شاهرود گفت: در حال حاضر ۲۴۸ بیمار با تشخیص کووید19 در بیمارستان امام حسین(ع) شاهرود بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در پاسخ به پرسشی در خصوص تاثیر محدودیت‌های وضع‌شده این هفته در روند شیوع این بیماری نوظهور خاطرنشان کرد: اگرچه بدون تردید محدودیت‌ها به بهبود شرایط کمک خواهد کرد اما هنوز برای قضاوت در این خصوص، قدری زود است و در صورت اثربخشی مثبت این محدودیت‌ها چند هفته طول می کشد تا بهبود نسبی اوضاع را در این مناطق شاهد باشیم.

 این عضو ستاد استانی مقابله با کروناویروس با اشاره به هشدارهای داده شده اظهار امیدواری کرد: در هفته‌های پیش رو به تدریج شاهد تثبیت روند آمار ابتلا و در ادامه شاهد شیب نزولی منحنی همه‌گیری کووید19 در جمعیت تحت‌پوشش این دانشگاه باشیم.

وی با استقبال از تشدید محدودیت‌های دو هفته اخیر از عموم مردم خواست با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، حفظ فاصله اجتماعی و پرهیز جدی از هرگونه اجتماع و دورهمی و... به بهبود شرایط و کاهش مبتلایان کمک کنند.
🔅این متخصص همه گیری با ابراز خرسندی از عزم عمومی به وجود آمده برای مقابله موثرتر با این بیماری عالمگیر گفت: با توجه به لزوم همراهی مردمی و عزم عمومی برای مقابله با سیر صعودی کووید19 ، خوشبختانه در روزهای اخیر این عزم و جدیت بیش از پیش در جمعیت تحت پوشش دیده می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha