• چهارشنبه / ۱۴ آبان ۱۳۹۹ / ۱۲:۲۹
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 99081408980
  • منبع : نمایندگی سمنان

نرخ ابتلا به کرونا در شاهرود 1.5 برابر میانگین کشوری‌ست

نرخ ابتلا به کرونا در شاهرود 1.5 برابر میانگین کشوری‌ست

ایسنا/سمنان رئیس دانشگاه علوم ‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود با اشاره به شرایط بحرانی در شهرستان شاهرود گفت: نرخ ابتلا به کروناویروس در شاهرود 1.5 برابر میانگین کشوری این نرخ است.

دکتر رضا چمن 14 آبان‌ماه در ستاد مقابله با کرونا استان با بیان اینکه میزان نرخ ابتلا به بیماری کووید19 در مجموعه تحت مدیریت دانشگاه علوم‌پزشکی شاهرود، تقریبا یک و نیم برابر نرخ کشوری است اظهار کرد: در شهرستان‌های شاهرود و میامی بر اساس آمارهای رسمی، به ازای هر 100 هزار نفر یک هزار و ۱۸۳ نفر به این‌ بیماری مبتلا می شوند که این رقم نسبت به میانگین کشوری بالاتر است.

وی میزان کل مراجعین با تشخیص کرونا به مراکز درمانی این دانشگاه را بالغ بر ۹ هزار و ۲۳۵ نفر اعلام و خاطرنشان کرد: دو هزار و ۶۵۴ نفر از این افراد در بخش‌های اختصاصی بیمارستان شاهرود بستری شدند.

رئیس دانشگاه علوم ‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود یادآوری کرد: در حال حاضر در مراکز درمانی زیرمجموعه این دانشگاه، ۲۴۸ نفر به دلیل ابتلا به کرونا بستری هستند که از این تعداد ۳۳ نفر در بخش‌های ویژه و آی سی یو قرار دارند.

دکتر چمن ادامه داد: از ابتدای شیوع همه گیری کرونا تاکنون، ۱۳۷ نفر در شهرستان‌های زیرمجموعه تحت مدیریت این دانشگاه به دلیل ابتلا به کرونا،فوت کردند.

وی تصریح کرد: دانشگاه علوم‌پزشکی شاهرود در شاخص‌های اقدامات موثر در حوزه مقابله با این بیماری نسبت به میانگین کشوری، در وضعیت مطلوب تری قرار دارد.

این متخصص همه‌گیری میانگین سنی فوتی‌های این دانشگاه را بالاتر از نرخ کشوری آن اعلام و اظهار کرد: ۶۷ سال میانگین سن فوت شدگان بر اثر ابتلا به این‌بیماری در کل کشور است که این‌ عدد در  شاهرود،  ۷۳ سال است.

وی با تقدیر از کادر درمانی این دانشگاه افزود: درصد فوت به بستری در مجموعه تحت مدیریت دانشگاه علوم‌پزشکی شاهرود ۹ درصد است که این ‌نرخ در کشور ۱۳ درصد است.

رئیس دانشگاه علوم ‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود وجود دو دانشگاه علوم پزشکی سمنان و شاهرود را از نقاط قوت استان ارزیابی و اظهار کرد: به واسطه استقرار دو دانشگاه علوم‌ پزشکی و وضعیت مطلوب و گسترده تر نظارت و پوشش اقدامات این دو مجموعه در سطح استان، آمار شناسایی و گزارش‌دهی جامع تر و کامل تر بوده است.

وی بر لزوم توجه بیشتر به توصیه‌های وزارت بهداشت تاکید و اضافه کرد: امروز باید هوشمندانه تر از قبل بر فاصله گذاری اجتماعی تاکید داشته و در اتاق ها و محیط های کاری، شغلی، خانگی و اجتماع ها، با تهویه مناسب هوا نسبت به رعایت بهتر دستورالعمل ها اقدام‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha