• چهارشنبه / ۱۴ آبان ۱۳۹۹ / ۱۴:۰۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 99081409119
  • خبرنگار : 71457

امارات به عنوان اولین کشور عربی کنسولگری خود را در صحرای غربی افتتاح کرد

امارات به عنوان اولین کشور عربی کنسولگری خود را در صحرای غربی افتتاح کرد

امارات امروز (چهارشنبه) کنسولگری خود را در صحرای غربی که مورد مناقشه میان مراکش و جبهه پولیساریو است، افتتاح کرد.

به گزارش ایسنا، به نوشته القدس العربی، امارات امروز کنسولگری خود را در شهر العیون، بزرگ‌ترین شهر صحرای غربی که مورد مناقشه میان مراکش و جبهه پولیساریو است، افتتاح کرد که این اولین کنسول‌گری عربی در اقلیم‌های جنوبی صحرای غربی است.

کنسولگری امارات نهمین کنسولگری است که در پایتخت صحرای مغرب طی مدت حداکثر یک ساله، افتتاح می‌شود.

پیشتر، محمد ششم، پادشاه مراکش از ولیعهد امارات برای این تصمیم تاریخی مهم که حامی تمامیت ارضی مراکش در این بخش از خاک آن است، قدردانی کرد.

همچنین، محمد ششم افتخار عمیق خود را از این تصمیم امارات به عنوان اولین کشور عربی جهت افتتاح کنسولگری در اقلیم‌های جنوبی ابراز کرد و گفت که این تصمیم، بیانگر موضع ثابت امارات در دفاع از حقوق مشروع مغرب و آرمان‌های عادلانه آن و ایستادگی همیشگی آن در کنار این کشور در محافل مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی است.

وی ادامه داد، این تصمیم از کشور برادر امارات و رهبری خردمند آن در یاری رساندن به آرمان‌های عادلانه و مشروع آن امری عجیب نیست.

پیشتر ناصر بوریطه، وزیر خارجه مراکش در مصاحبه با اسپوتنیک گفت: تعداد کنسول‌گری‌هایی که در صحرای مغرب افتتاح شده‌، به ۱۵ کنسول‌گری در دو شهر العیون و الداخله می‌رسد و شش کنسول‌گری از غرب آفریقا و پنج کنسول‌گری از آفریقای مرکزی و سه کنسول‌گری از آفریقای جنوبی و یک کنسول‌گری از شرق آفریقا افتتاح شده است که این نشانگر حمایت آفریقا از مراکش و به رسمیت شناختن صحرای مغرب است و این از ثمره‌های سیاست آفریقایی محمد ششم طی ۲۰ سال اخیر بوده که بر مبنای اعتبار و همبستگی و از طریق منطق برد- برد است.

عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر خارجه و همکاری بین‌المللی امارات اقدام کشورش در افتتاح کنسولگری خود در شهر العیون مغرب را اینگونه توصیف کرد که این گام به منزله "عملی کردن روابط مستحکم و شراکت استراتژیک و تکمیل روند درخشان از یکپارچه بودن سرنوشت" است.

این اظهارات وزیر خارجه امارات در سخنرانی ضبط شده وی که در مراسم افتتاح کنسولگری امارات در شهر العیون مطرح شد.

در مراسم افتتاح سفارت، ناصر بوریطه، وزیر خارجه مراکش و العصری الظاهری، سفیر امارات در رباط و عیسی البلوشی، سرکنسول امارات حضور داشتند.

وزیر خارجه امارات درخصوص افتتاح این کنسول‌گری گفت: برای من مایه خرسندی است که افتتاح کنسولگری امارات در العیون مغرب اعلام می‌کنم که این گام به منزله به منصه ظهور رسیدن روابط تاریخی مستحکم و شراکت استراتژیک در بالاترین سطوح است. این اقدام در راستای تکمیل مسیری درخشان از یکپارچه بودن سرنوشت‌ها و همکاری مداوم است که رهبری دو کشور بر تحکیم و توسعه آن اهتمام دارند. همچنین سطح روابط میان امارات و مراکش را به صورت گسترده‌ای به پیش می‌برد. موضع امارات در ایستادگی در کنار کشور برادر مراکش در آرمان‌های عادلانه آن در محافل منطقه‌ای و بین‌المللی ثابت است.

وی همچنین نقش پیشرو محمد ششم در ادامه هماهنگی و رایزنی با رهبری امارات در هر آنچه می‌تواند ثبات و امنیت را در منطقه محقق می‌سازد و از تلاش‌های بین‌المللی جهت حل نزاع‌ها و بحران‌ها در سطح منطقه‌ای و جهانی حمایت کند، ستود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha