• چهارشنبه / ۱۴ آبان ۱۳۹۹ / ۱۵:۲۵
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 99081409207
  • خبرنگار : 71381

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۱۴ آبان ایسنا

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۱۴ آبان ایسنا

اظهارات رییس جمهور در جلسه هیات دولت/ بیانیه مطبوعاتی وزارت خارجه آذربایجان در استقبال از بیانات مقام معظم رهبری/ تشکیل «قرارگاه ۱۷ ربیع» برای کنترل قیمت ها/ رونمایی از سامانه پرتاب های متوالی موشک های بالستیک دوربرد سپاهو... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

برای ما شیوه آمریکا مهم است نه افراد/تصمیمات مهمی برای ۹ ماه پایانی دولت گرفته‌ ایم

به گزارش ایسنا، اظهارات رئیس‌جمهور در جلسه امروز هیات دولت در صدر اخبار پرمخاطب قرار گرفت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی در این جلسه با اشاره به انتخابات اخیر آمریکا اظهار کرد: انتخابات آمریکا عبرت‌آموز است. البته برای ما مهم نیست چه کسی در آمریکا انتخاب می‌شود ولی شیوه‌ای که آمریکا در پیش می‌گیرد مهم است.

رییس جمهور در بخش دیگر از صحبتهای خود با بیان این‌که مردم مطمئن باشند کالاهای اساسی و ضروری در اختیارشان خواهد بود یادآور شد: ما در ستاد اقتصادی دولت تصمیمات مهمی را برای ۹ ماهه پایانی این دولت گرفته‌ایم و بر مبنای این ۹ ماه برنامه‌ریزی کرده‌ایم البته برنامه‌های بلندمدت هم وجود دارد.

تشکیل «قرارگاه ۱۷ ربیع» برای کنترل قیمت ها

فرمانده کل سپاه گفت: به دنبال فرمان مقام معظم رهبری درباره کنترل قیمت ها و مبارزه با گرانفروشی ها و کمک بسیج در این راستا، قرارگاه "هفدهم ربیع" در حضور دستگاههای اجرایی و نظارتی تشکیل شد.

سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی افزود: این قرارگاه با حضور وزرای جهاد کشاورزی، صمت، دادگستری و دادستان کل کشور و همه دستگاه های نظارتی و امنیتی که در این مساله درگیر هستند، تشکیل شد.

این خبر هم مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

آخرین اقدامات دولت برای کاهش قیمت کالاها در بازار از زبان ربیعی

همچنین علی ربیعی، سخنگوی دولت در رابطه با تاکید رهبری برای رصد و کنترل قیمت‌ها و برنامه دولت در این زمینه اظهار کرد: خوشبختانه در چند جلسه اخیر ستاد اقتصادی دولت، این موضوع در دستور جلسه بود. بعضی از افزایش قیمت‌ها به دلیل این است که نتوانستیم ارز را به موقع وارد کنیم کالاها دیر وارد کشور شدند و با تمهیدات انجام شده، استفاده از ارز صادراتی و تهاتر، نهاده‌هایی که روی قیمت مرغ و تخم مرغ تاثیر داشت، مورد توجه قرار گرفت.

بیانیه مطبوعاتی وزارت خارجه آذربایجان در استقبال از بیانات مقام معظم رهبری

استقبال وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان از بیانات مقام معظم رهبری هم از دیگر اخبار پربازدید بود.

جمهوری آذربایجان با انتشار بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد: ما از بیانات رهبر جمهوری اسلامی ایران آیت الله سید علی خامنه ای در مورد درگیری ارمنستان و آذربایجان و پشتیبانی از تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان قدردانی می کنیم. رهبر عالی با تکرار حمایت قاطع جمهوری اسلامی ایران از موضع عادلانه آذربایجان که مبتنی بر قوانین بین المللی است، گفتند که تمام مناطق آذربایجان که  توسط ارمنستان اشغال شده، باید آزاد شود و همه این مناطق باید به آذربایجان برگردانده شود.

بایدن آماده بازگشت به برجام با یک بند الحاقی است

خبر بعدی،‌ اظهارات یک نویسنده و تحلیلگر مصری درباره سیاست های بایدن درباره برجام در صورت پیروزی در انتخابات آمریکا بود.

اشرف ابوالهول، نویسنده، روزنامه نگار و تحلیلگر مصری تاکید کرد که جو بایدن در صورت پیروزی در انتخابات آماده بازگشت به برجام است به شرطی که یک بند الحاقی در رابطه با برنامه موشکی ایران به این توافق افزوده شود.

چرا نتایج نظرسنجی‌ها در آمریکا باز هم کار دست دموکرات‌ها داد؟

همچنین اسفندیار خدایی، کارشناس مسائل آمریکا در مورد علت تفاوت نتایج نظرسنجی‌های انتخابات امریکا با آن چه که تاکنون به عنوان نتایج آرا در این انتخابات اعلام شده است، گفت: در پاسخ به این موضوع می توان دو نظریه را مد نظر گرفت این که اشتباهات سهوی در نظرسنجی‌ها صورت می‌گیرد و عمدی در این کار نیست یا این که نظرسنجی‌ها توسط موسسات و کسانی صورت می‌گیرد که سوگیری حزیی و انتخاباتی دارند .

خبرهای دیگر با محوریت انتخابات آمریکا را نیز می توانید در لنیک های زیر دنبال کنید.

ایران در قبال هر کدام از کاندیداهای انتخابات آمریکا رفتار ثابتی خواهد داشت

نتیجه انتخابات آمریکا تفاوتی برای ایران ندارد

مذاکرات ایران و چین هیچ ارتباطی به انتخابات آمریکا ندارد

منتظر نتیجه انتخابات آمریکا نیستیم

تفاوتی بین سیاست‌های جمهوری خواهان و دموکرات‌ها در قبال ایران وجود ندارد

 اگر آمریکا تغییر رفتار بدهد برای ما مانند دیگر کشورها خواهد بود

هیچ امکانی مبنی بر تغییر سیاست ایران نسبت به آمریکا وجود ندارد

«ایران و انتخابات امریکا»

آمریکای بایدن یا ترامپ تفاوت چندانی ندارد

***

رونمایی از سامانه پرتاب های متوالی موشک های بالستیک دوربرد سپاه

برگزاری آیین رونمایی از سامانه خودکار و هوشمند پرتاب های پیوسته و متوالی موشک های بالستیک دوربرد (تیربار موشکی) نیروی هوافضای سپاهبا حضور سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم از دیگر خبرهای مورد توجه مخاطبان بود.

کالای فرانسوی را برای همیشه فراموش کنیم

تاکید نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس بر لزوم اتحاد مسلمین جهان در اعلام انزجار از اقدام اخیر دولت فرانسه در حمایت از توهین کنندگان به ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص) هم از دیگر اخبار پرمخاطب بامداد امروز بود.

حجت الاسلام حسن نوروزی گفت: علمای اسلام، حوزه های علمیه تشیع و تسنن، کشیش ها و بزرگان مذاهب غربی به ویژه در فرانسه ضمن نامه نگاری باید از این اقدام دولت فرانسه اعلام انزجار کنند، همچنین کشورهای اسلامی باید کالاهای فرانسوی را تحریم کنند تا فرانسه متوجه شود که در مقابل چه جمع متحد و پیوسته ای قرار دارد، همه اندیشمندان، علما و اساتید دانشگاه های اسلامی به این مهم باید توجه کنند و ما باید برای همیشه فرانسه و کالای فرانسوی را فراموش کنیم.

آمریکا ملزم به پایبندی به قرار دیوان دادگستری بین المللی است

سخنرانی سفیر و نماینده دائم کشورمان در نیویورک در نشست مجمع عمومی سازمان ملل در موضوع گزارش دیوان بین‌المللی دادگستری به مجمع عمومی هم از اخبار پربازدید بود.

تخت روانچی با اشاره به استفاده آمریکا از اقدامات قهر آمیز به عنوان ابزار سیاست خارجی خود به تحریم های آمریکا در سالهای گذشته علیه کشورمان گفت: آمریکا با انجام اقدامات متخلفانه قرار موقت الزام آور دیوان دادگستری بین المللی را نقض کرده است که این کار، مسئولیت بین المللی به همراه دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha