• پنجشنبه / ۱۵ آبان ۱۳۹۹ / ۱۸:۰۴
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99081509843
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

خط انتقال چشمه کنگران به قهرود به بهره برداری رسید

خط انتقال چشمه کنگران به قهرود به بهره برداری رسید

ایسنا/اصفهان فرماندار کاشان از بهره برداری از طرح آب رسانی به روستای قهرود با اعتبار ۲۵ هزار میلیون ریال خبر داد.

علی اکبر مرتضایی قهرودی در مراسم بهره برداری از این طرح، اظهار کرد: خط انتقال آب چشمه کنگران به قهرود با هدف مناسب سازی کمیت و کیفیت آب شرب و حفظ پایداری آبرسانی به این روستا انجام شده است.

وی افزود: این طرح به طول ۱۴ کیلومتر و حجم آب انتقالی آن ۸ لیتر در ثانیه است. ساخت دو مخزن به ظرفیت ۱۰۰ و ۵۰ متر مکعب، ساخت ایستگاه پمپاژ، ساخت پنج باب ایستگاه فشار شکن و مخازن تعادلی، اجرا و تجهیز خط انتقال برق به طول ۸۰۰ متر از مشخصات اجرایی این طرح بوده است.

به گزارش ایسنا، فرماندار کاشان تصریح کرد: روستای قهرود، شاخص های منحصر به فرد دارد که بهره برداری از این طرح باید تجدید پیمان برای شکوفایی و توسعه دوباره این روستا به برکت همت، همدلی و مشارکت فعال مردم باشد.

وی تصریح کرد: قهرود، تنها روستای صنعتی بود که تولیدات آن به جهان صادر می شد و خدماتی را به اقتصاد کشور کرد که نقطه عطف تاریخ است، از جمله آنکه هم در زمان جهاد و هم در دوره سازندگی پیشرو بود.

مرتضایی خاطرنشان کرد: امروز قهرود با وجود مردم خود امید و توسعه را باید شاهد باشد. دلسوزی و غیرت مردم قهرود باعث شده که فرزندان این خطه در بزرگ‌ترین مراکز علمی جهان بدرخشند.

فرماندار کاشان افزود: باید با اتحاد، دوباره توسعه قهرود را رقم بزنیم، از مباحث سیاسی فاصله بگیریم و برای خدمت به قهرود و ایران تلاش کنیم. نگاه روستایی و شهری را باید اصلاح کنیم.

وی با اشاره به طرح مثلث گردشگری شهرستان‌های نطنز، کاشان و  آران بیدگل، تاکید کرد: در این مسیر تمام صنایع مربوط به گردشگری را با استفاده از ظرفیت‌های آن فعال کنیم و اقتصاد سه شهرستان را نجات دهیم.

مرتضایی تصریح کرد: باید با همدلی آنچه را که داریم استخراج کنیم، خوب فکر کنیم تا بتوانیم ثروت تولید کنیم. از ظرفیت‌های مشترک استفاده کنیم، به یکدیگر کمک کنیم و مسیر عظمت و شکوفایی منطقه و ایران را رقم بزنیم.

نماینده شهرستان نطنز و قمصر در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم، گفت: سخنان رهبر معظم انقلاب در روز دانش آموز، حامل امید و تحلیل جامعه و شرایط حاکم بر جهان بود. راهکارهایی که باید در این دوره از زمان مورد توجه قرار بگیرد.

رحمت اله فیروزی پور افزود: راه حل مشکلات کشور تکیه بر توانمندی‌های داخلی است و نگاه به بیرون نگاه اشتباهی است. تجربه ۴۰ ساله کشور نشان می‌دهد که خارجی‌ها به فکر ما نیستند. همه ارکان نظام با حضور فعال مردم باید مسیر سازندگی و توسعه کشور را انجام دهند.

وی تصریح کرد: قهرود یک روستا است، اما با مشارکت مردم اقدام های خود را با مشارکت خود رقم زده اند و امیدواریم طرح آبخیزداری این روستا به زودی و با اتحاد و وحدت مردم به بهره برداری برسد.

فیروزی پور گفت: مردم لایق حمایت و کمک های بیشتری هستند، اما امسال شرایط خاصی بر کشور حاکم است که ناشی از تحریم‌های ظالمانه ای است که بعد از انقلاب شکل گرفته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha