• پنجشنبه / ۱۵ آبان ۱۳۹۹ / ۱۹:۵۶
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 99081509878
  • خبرنگار : 50189

رزم‌حسینی در کرمان عنوان کرد

مبارزه جدی وزارت صمت با رانت و امضاهای طلایی/صادرکنندگان، مجاهدان کشور هستند

مبارزه جدی وزارت صمت با رانت و امضاهای طلایی/صادرکنندگان، مجاهدان کشور هستند

ایسنا/کرمان وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مبارزه با رانت، فساد و امضاهای طلاهایی هزینه هایی دارد و عده ای در مقابل آن مقاومت نشان می دهند و قطعا مبارزه در مقابله با امضاهای طلایی تخریب هایی را به همراه خواهد داشت زیرا منافع بسیاری به خطر می‌افتد و اینکه بخواهیم لرزه‌ای ایجاد کنیم همه مقاومت خواهند کرد اما این کار را انجام خواهیم داد.

"علیرضا رزم‌حسینی" شامگاه ۱۵ آبان‌ماه در نشست مشترک با فعالان اقتصادی استان کرمان با یادآوری خاطرات خود از دوران دفاع مقدس گفت: در دوران جنگ تحمیلی اتفاقات خاصی رخ داد که هیچگاه مطرح نشده است.

وی انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی ایران در دوران تحریم‌های ظالمانه بی سابقه بر کشور را اقدامی کم نظیر  به یاد ماندنی دانست و بیان کرد: باید این رویداد را جشن گرفت. این اتفاق کار بسیار بزرگی بود که توست جوانان همین مرز و بوم صورت گرفت و امروز از آن روزهایی است که کرمانی‌ها و ایرانی‌ها باید به خود ببالند و معتقدم این پروژه جزء پروژه‌های ماندگار برای نسل‌های آینده خواهد بود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه با اشاره به مسائل و مشکلات مطرح شده از سوی فعالین اقتصادی استان کرمان اظهار کرد: وزارت صمت ۴۰ درصد تولید ناخالصی و ۳۸ درصد اشتغال کشور را دارد بنابراین نمی‌تواند نسبت به تعهدات پولی و ارزی بی‌تفاوت باشد.

رزم حسینی خطاب به صادر کنندگان گفت: امروز با اتخاذ سیاست‌های جدید صادراتی و وراداتی، می‌توانید صادرات خود را انجام دهید و از سوی دیگر تعهد ارزی خود را رفع کنید. ما معتقدیم صادرکنندگان مجاهدان کشور هستند و نباید مشکلاتی برای آنها ایجاد کرد.

این مقام عالی وزارت افزود: وزارت صمت افزایش صادرات و تامین مواد اولیه کارخانه‌ها و واحدها را برای تولید و صادرات مجدد جزو برنامه‌های اصلی خود دارد و در ستاد اقتصادی دولت نیز مورد اقبال همه اعضا دولت قرار گرفته است. 

وی از افزایش صادرات کشور در ۶ ماهه دوم سال جاری خبر داد، تصریح کرد: مبارزه با فساد و امضاهای طلاهایی هزینه هایی دارد و عده ای در مقابل آن مقاومت نشان می دهند و قطعا مبارزه در مقابله با امضاهای طلایی تخریب هایی را به همراه خواهد داشت زیرا منافع بسیاری به خطر می‌افتد و اینکه بخواهیم لرزه‌ای ایجاد کنیم همه مقاومت خواهند کرد اما این کار را انجام خواهیم داد.

عالی ترین مقام وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید برآنکه همه تصمیم های اتخاذ شده در وزارت صمت با مشارکت و هم فکری نمایندگان و صاحب نظران خواهد بود بیان کرد: به کلیه معادنی که در چند سال گذشته هیچ‌گونه فعالیتی نداشته اند یا فعالیت آنها کم بوده است، فرصت سه ماهه‌ای برای فعالسازی مجدد آنها داده ایم و اگر در این بازه فعالیتی از سوی آنها صورت نگیرد، پروانه آنها به صورت یکطرفه از سوی دولت لغو و معدن به مزایده گذاشته می شود و این مهلت تمدید نخواهد شد.

رزم حسینی با تاکید برآنکه ما به کرمانی بودن خود افتخار می‌کنیم و در ادامه درباره مبارزه با جهل نیز گفت: اگر مسئولیت‌های اجتماعی همه بنگاه‌ها و ارگان‌ها صورت گیرد و این کار به همه تعمیم داده شود حتما جهل در مدت کوتاهی در کشور کاهش پیدا خواهد کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت مبارزه با جهل و فقر را در راستای مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌های بزرگ بیان کرد و گفت: ۹۸۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی در سال ۹۸ پرداخت شده که ۹۰ درصد آنها متعلق به ۱۰ درصد افراد است، یعنی عدم توزیع عادلانه ثروت و تکاثر در مواردی که موجب فقر و محرومیت در جاهای دیگر شده است. 

وی با انتقاد از عدم توسعه در کشور اظهار کرد: شاهدیم بیش از ۲ میلیون نفر در استان کرمان در مناطق کم برخوردار زندگی می‌کنند این در حالی است که اگر همان حرکتی که در استان کرمان شروع و در خراسان رضوی بلوغ پیدا کرد، در کل کشور نهادینه شود و یک نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی در کل کشور شکل بگیرد و ضابطه‌مند کار جلو رود، قطعا توسعه کشور به شکل چشمگیری رقم خواهد خورد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha