• جمعه / ۱۶ آبان ۱۳۹۹ / ۱۰:۳۰
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 99081610023
  • منبع : قوه قضاییه

کمتر از دوماه از سفر استانی رییس قوه قضاییه به استان اردبیل

با حکم دیوان عالی بزرگترین کارخانه نساجی خاورمیانه به صاحب اصلی‌اش بازگشت

با حکم دیوان عالی بزرگترین کارخانه نساجی خاورمیانه به صاحب اصلی‌اش بازگشت

کمتر از دو ماه از سفر رییس قوه قضاییه به استان اردبیل و بازدید از کارخانه سبلان پارچه بزرگترین کارخانه نساجی خاورمیانه، دادگستری استان اردبیل خواستار اعمال ماده ۴۷۷ و بررسی مجدد پرونده ورشکستگی و تملک کارخانه شد که مورد موافقت رئیس قوه قضاییه قرار گرفت.

به گزارش ایسنا به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، کمتر از دو ماه از سفر رییس قوه قضاییه به استان اردبیل و بازدید از کارخانه سبلان پارچه بزرگترین کارخانه نساجی خاورمیانه، در راستای تعطیل شدن کارخانه به دلیل عدم پایبندی بانک به تعهداتش پس از تملیک کارخانه و طرح شکایت مدیران و کارگران این مجموعه عظیم تولیدی و صنعتی به دستگاه قضا، دادگستری استان اردبیل خواستار اعمال ماده ۴۷۷ و بررسی مجدد پرونده ورشکستگی و تملک کارخانه شد که مورد موافقت رئیس قوه قضاییه قرار گرفت.

ناصر عتباتی در مورد آخرین وضعیت ورود دستگاه قضا به مشکل کارخانه سبلان پارچه اظهار کرد: در این زمینه ۲ جلسه در تهران با حضور مسئولین عالی قوه قضاییه، مدیرعامل بانک تجارت، تعدادی از اعضای هیات مدیره و بنده برگزار شد.

رییس دادگستری استان اردبیل افزود: با دستور ویژه‌ای که ریاست قوه قضاییه در خصوص تسریع و تدقیق در پرونده اعمال ماده ۴۷۷ راجع به ورشکستگی این کارخانه صادر کرده بود، دیوان عالی موضوع را رسیدگی و هم اکنون با حکم دیوان کارخانه به مالک اصلی باز می‌گردد و بانک نیز مشارکت خواهد داشت.

عتباتی تاکید کرد: نشست با مالک کارخانه، بانک تجارت و مسئولان عالی قضایی برای تعیین تکلیف بدهی‌های کارخانه به بانک و سرعت در روند اشتغال و ارتقای تولید با پیگیری‌هایی که انجام می‌شود، در دستور کار است.

رییس دادگستری استان اردبیل پیرامون اقدامات صورت گرفته در رابطه با شرکت «کشت و صنعت مغان» نیز اظهار کرد: پس از سفر ریاست قوه قضاییه و صدور ۶ دستور برای تعیین‌تکلیف «کشت و صنعت مغان»، با رای هیات داوری این واگذاری ابطال شد و در این میان تمام تلاش مجموعه دادگستری استان اردبیل این است که امور روزمره شرکت و اقداماتی که باید انجام شود، تعطیل نگردد.

وی افزود: همه امور شرکت از قبیل انجام کشت، برداشت و فروش محصول، ایفای تعهدات، اجرای قراردادها و پرداخت حقوق کارگران از سوی تیم ویژه‌ای که سازمان خصوصی سازی تشکیل داده و نماینده‌ای از دادگستری استان هم در آن حضور دارد تحت کنترل است و دستگاه قضایی مستقیما بر این امور نظارت می‌کند.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل تصریح کرد: در مهرماه هم هیچگونه مشکلی در پرداخت حقوق وجود نداشت و حتی برخلاف ماه‌های قبل، حقوق تمامی کارکنان به صورت کامل چند روز زودتر پرداخت گردید.

این مقام قضایی یادآور شد: با توجه به اعتراض خریدار به تصمیم هیات داوری و تقاضای ابطال رای هیئت داوری از ناحیه وی، پرونده در یکی از شعب دادگاه حقوقی تهران در حال بررسی است و منتظر تصمیم مرجع قضایی هستیم.

عتباتی با بیان اینکه دستگاه قضایی در جهت مراقبت از اموال و سرمایه، تجهیزات و کارخانجات شرکت کشت و صنعت مغان اقدامات مقتضی را انجام می‌دهد، اعلام نمود: دادگستری با حضور مستمر قاضی ویژه در شرکت و بازدیدهای دوره‌ای و صدور دستورات قضایی تمام تلاش خود را در جهت حفظ اموال شرکت کشت و صنعت مغان به کار بسته است.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل تصریح کرد: پیرو جلسه با دادستان کل کشور در رابطه با این شرکت و پیگیری‌هایی که از رییس سازمان خصوصی سازی انجام می‌شود، امور به نحو مطلوب در حال انجام می‌باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۰۸-۱۶ ۱۳:۰۰

این قشنگ ترین و درست تربن کاری بود که کارخانه را زنده نگه داشتند ای کاش مسوولان نظام زودتر به فکر تصمیم های اینچنینی بیفتند

avatar
۱۳۹۹-۰۸-۱۶ ۱۸:۴۴

هر طور شده صنایع کشور باید فعال شوند اینها سرمایه کشورمان هستند و قابل قبول نیست کارخانه ای تعطیل شود.

avatar
۱۳۹۹-۰۸-۱۶ ۱۸:۵۴

چه جالب چقدر اتقافات خوب جمع شدن تو دقیقه ۹۰ عجیبع

avatar

سلام . خدا قوت آقای رئیسی ...

avatar
۱۳۹۹-۰۸-۱۶ ۱۸:۵۷

رئیسی دمش گرم...

avatar
۱۳۹۹-۰۸-۱۶ ۱۹:۲۵

احسنت اقای رئیسی که برخورد شد با رانت وزیر قیمت گذاشتن کشت وصنعت سری به شرکت نفت بزنید جلوگیری از پیمانکاری ورانت در شرکتهای استانی گاز وپتروشیمی خطوط انتقال وحذف پیمانکاران رانت وایجاد قرارداد مستقیم بین شرکت نفت وکارگران

avatar

سلام . آقای رئیسی خدا قوت .

avatar
۱۳۹۹-۰۸-۱۶ ۲۰:۱۷

سلام کاش مسئولین قضایی درهمه امورمافیایی دخالت کنن ودست سودجویان کوتاه کنن تاچرخه اقتصادکشورازحرکت نایستد وبااینگونه اقدامات دل مردم خوش بشه وصاحبان سرمایه بااطمینان بیشتری به فعالیت اقتصادی بپردازندوجوانان کشورمشغول کاروتهیه رزق حلال باشندوقطعاجلوی خیلی ازمشکلات موجودگرفته میشه

avatar

بسیار عالی و خدا قوت به قوه قضائی بالاخص جناب آقای رئیسی ..

avatar
۱۳۹۹-۰۸-۱۶ ۲۰:۵۶

ممنونیم از اقای رئیسی عزیز وگرانقدر

avatar
۱۳۹۹-۰۸-۱۶ ۲۱:۲۹

با اینکه حوصله اصول گراها، اصلاح طلب ها، رفتار مملکت رو ندارم، ولی کار آقای رئیسی دست مریزاد داره. ازاینکارها بیشتر بکنند، دعاپشتش هست

avatar
۱۳۹۹-۰۸-۱۶ ۲۲:۳۰

دم شما گرم اقای رییسی و درسی باشه برای روحانی و رئیس بانک مرکزی

avatar
۱۳۹۹-۰۸-۱۶ ۲۳:۵۸

مرحبا به آقای رئیسی. این روند باید تداوم یابد.

avatar
۱۳۹۹-۰۸-۱۷ ۰۲:۳۰

اگر اقدام مثبتی در راستای تولید انجام بشه امیدوارم در کشت صنعت مغان هم بصاحب اصلی برسه عالی شاهکاره باید بدست اندرکاران اقدام دستمریزاد گفت

avatar
۱۳۹۹-۰۸-۱۷ ۰۳:۲۵

بسیار عالی امیدوارم این روند ادامه دار باشه وهمه شرکتهای درحال فروپاشی یابرشکسته شده به چرخه صنعت برگردن

avatar
۱۳۹۹-۰۸-۱۷ ۰۶:۵۵

باسلام وتهیت باتشکر از رییس محترم قوه قضا فقط میخواستم بگویم ریاست محترم به برنامه بدون تعارف اخبار ۲۰.۳۰ هم توجه داشته باشند

avatar
۱۳۹۹-۰۸-۱۷ ۰۹:۵۶

خدا کند آقای رئیسی بماند

avatar
۱۳۹۹-۰۸-۱۷ ۱۰:۴۷

حمایت ملت پشتیبان قوه است خیالتان راحت کارتون انجام بدید

avatar
۱۳۹۹-۰۸-۱۷ ۱۱:۲۷

سلام.دست به دست بدهیم بامهر میهن خویش کنیم اباد اگر باوحدت وهمکاری وهمدلی پیش رویم کشور اباد وازلوث وجود زالو صفتان پاک خواهد شد قانون قدرت اعمال میخواهد.

avatar
۱۳۹۹-۰۸-۱۷ ۱۱:۵۹

درود به شرفت ریسی بزرگ

avatar
۱۳۹۹-۰۸-۱۷ ۱۳:۴۷

رییسی ثابت کرده لیاقت انتخابات ۱۴۰۰رو داره همراهشیم تاازاین فساد وفقر ودزدی نجات پیداکنیم.به امیدخدا ونابودی کرونا

avatar
۱۳۹۹-۰۸-۱۷ ۱۵:۴۱

رئیسی اگه چندتا گردن کلفت رو اعدام کنه اونوقت باید بهش مدال شجاعت داد نگه داشتن طبری ها در زندان دردی رو دوا نمیکنه چون هرلحظه ممکنه با یه عفو اونو آزاد کنن

avatar
۱۳۹۹-۰۸-۱۷ ۱۵:۴۳

به این میگن کار خداپسندانه هر چند افرادی منافع طلب شروع به سنگ اندازی میکنند انشاالله قوه قضائیه با اقتدار در همه زمینه ها گند زدن دیگران را جبران کند آقای رئیسی خدا قوت

avatar
۱۳۹۹-۰۸-۱۷ ۱۶:۱۰

آقای رئیسی مراقب نامردا باش

avatar
۱۳۹۹-۰۸-۱۷ ۱۶:۴۵

باسلام وخدا قوت به رئیس قوه قضاییه جناب رئیسی ثابت کردید که برای اتخابات ۱۴۰۰ آماده هستید دمتون گرم وخسته نباشید

avatar
۱۳۹۹-۰۸-۱۷ ۱۸:۵۶

درود به آقای رییسی واقعا دلسوز مردم هستند خدا حفظشون کنه

avatar
۱۳۹۹-۰۸-۱۷ ۱۹:۳۶

خداروشکر انشالله ادامه دار باشه

avatar
۱۳۹۹-۰۸-۱۷ ۱۹:۴۳

اره چیزی واسه انتخابات ۱۴۰۰ نمونده هرکاری می تونی انجام بده رئیسی

avatar
۱۳۹۹-۰۸-۱۷ ۱۹:۴۸

آقای رییسی اگرچندوزیراختلاس گرو. درمحله کارش اعدام کردمملکت نجات میکند

avatar
۱۳۹۹-۰۸-۱۷ ۲۰:۳۹

خدا ازت قبول کنه ان شاءالله کارت خدایی باشه

avatar
۱۳۹۹-۰۸-۱۷ ۲۱:۰۳

درود بر شما آقای رئیسی خدا شما رو از هر چه بدیو ناخوشیه حفظ کنه

avatar
۱۳۹۹-۰۸-۱۷ ۲۲:۱۹

اخيش يعنى تا الان تو قوه قضاييه ايشان نبودن تازه اومدن !!!!