• جمعه / ۱۶ آبان ۱۳۹۹ / ۱۴:۵۵
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 99081610143
  • خبرنگار : 71381

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۱۵و۱۶ آبان ایسنا

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۱۵و۱۶ آبان ایسنا

بازگشت بزرگترین کارخانه نساجی خاورمیانه به صاحب اصلی‌اش/ تاکیدات رئیس جمهور در جلسه روسای کمیته های ستاد ملی مبارزه با کرونا/ واکنش یک وزیر صهیونیست به بازگشت احتمالی بایدن به برجام/ ترور شهید سلیمانی عامل شکست احتمالی ترامپ/ اظهارات رئیس‌جمهور ونزوئلا پس از دیدارش با ظریف و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید ۱۵و۱۶ آبان ۱۳۹۹ مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

با حکم دیوان عالی بزرگترین کارخانه نساجی خاورمیانه به صاحب اصلی‌اش بازگشت

به گزارش ایسنا،‌ توضیحات رییس دادگستری استان اردبیل در مورد آخرین وضعیت ورود دستگاه قضا به مشکل کارخانه سبلان پارچه در صدر اخبار پرمخاطب بود.

کمتر از دو ماه از سفر رییس قوه قضاییه به استان اردبیل و بازدید از کارخانه سبلان پارچه بزرگترین کارخانه نساجی خاورمیانه، دادگستری استان اردبیل خواستار اعمال ماده ۴۷۷ و بررسی مجدد پرونده ورشکستگی و تملک کارخانه شد که مورد موافقت رئیس قوه قضاییه قرار گرفت.

ناصر عتباتی در این باره گفت: با دستور ویژه‌ای که ریاست قوه قضاییه در خصوص تسریع و تدقیق در پرونده اعمال ماده ۴۷۷ راجع به ورشکستگی این کارخانه صادر کرده بود، دیوان عالی موضوع را رسیدگی و هم اکنون با حکم دیوان کارخانه به مالک اصلی باز می‌گردد و بانک نیز مشارکت خواهد داشت.

واکنش یک وزیر صهیونیست به بازگشت احتمالی بایدن به برجام

واکنش یک وزیر رژیم صهیونیستی به سیاست‌های جو بایدن، نامزد حزب دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا در خصوص برجام هم از دیگر اخبار پربازدید بود.

تساهی هنگبی، وزیر همکاری‌های منطقه‌ای رژیم صهیونیستی با بیان این که بایدن برای مدتی طولانی به طرز آشکاری گفته است به توافق هسته‌ای بازمی‌گردد، این گفته بایدن را باعث تقابل میان ایران و اسرائیل خواند.

‏ترور شهید سلیمانی عامل شکست احتمالی ترامپ

تحلیل یک نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی مبنی بر ‏ترور شهید سلیمانی به عنوان عامل شکست احتمالی ترامپ هم مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

مجتبی رضاخواه در مطلبی در صفحه توییتر خود با اشاره به به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نوشت: یکی از دلایل پیروزی ترامپ در سال ۲۰۱۶، رای ایالت میشیگان بود؛ اما این بار شیعیان میشیگان که چند ماه گذشته به ترور شهید سلیمانی اعتراض علنی کرده بودند، با بسیج علیه ترامپ، شکست وی در ایالت میشیگان و احتمالا انتخابات آمریکا را کلید زدند.»

مهم نیست دولت بعدی آمریکا دست چه کسی باشد

همچنین رئیس جمهور در مراسم افتتاح طرح ملی انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی کشور با بیان اینکه مهم نیست دولت بعدی آمریکا دست چه کسی باشد، گفت: ما دشمنان را وادار می‌کنیم که قانون، مقررات و پیمان‌ها را اجرا کنند.

اگر آمریکا از خوی استکبارگری خود دست بردارد، شاید گشایشی شود

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس هم با بیان اینکه نباید به نتیجه انتخابات آمریکا دل ببندیم چرا که سگ زرد برادر شغال است، گفت: اگر شاهد این بودیم که آن ها از خوی استکبارگری و تروریسم دولتی دست برداشتند و نرمشی نشان دادند، شاید گشایشی رخ دهد.

خبرهای دیگر با محوریت ایران و آمریکا را می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.

رئیس جمهور آتی آمریکا در سیاست‌های خصمانه خود تجدید نظر کند

دل بستن به نتایج انتخابات آمریکا کار اشتباهی است

نگرانی ترکی الفیصل از پیروزی بایدن و بازگشتش به برجام

گره زدن سیاست خارجی به انتخابات آمریکا اشتباه محض است

تجدید نظر جمهوری اسلامی نسبت به آمریکا، منوط به اصلاح آمریکا است

آمریکا دامنه ۲۷ پایگاه اینترنتی ایرانی را مسدود کرد

اگر آمریکا از خوی استکبارگری خود دست بردارد، شاید گشایشی شود

در پی تجمیع اضلاع جریان‌های انقلابی برای انتخابات ۱۴۰۰ هستیم

آغاز به کار صفحه ویژه "آمریکای آشفته" در پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب

***

سفر ظریف روحیه تزلزل‌ناپذیر روابط راهبردی ایران و ونزوئلا را به تصویب رساند

خبر بعدی، توییت نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا پس از دیدارش با ظریف بود.

وی در توییتی نوشت: لذت پذیرایی از بازدید محمدجواد ظریف، وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران را داشتم. این بازدید روحیه تزلزل‌ناپذیر روابط راهبردی همکاری و همبستگی میان ایران و ونزوئلا را به تصویب رساند.

وزیر خارجه ونزوئلا: ملت ونزوئلا به ایران عشق می‌ورزد

همچنین وزیر خارجه ونزوئلا در توییتی با اشاره دیدار خود با محمدجواد ظریف نوشت: ملت ونزوئلا بیش از آنکه قدردان دولت و ملت ایران باشند، به آن‌ها عشق می‌ورزند.

اخبار دیگر در این ارتباط را در لینک های زیر بخوانید.

گزارش توییتری ظریف از دیدارها و سخنرانی‌اش در ونزوئلا

دیدار ظریف با رییس جمهور ونزوئلا

رایزنی وزیران امور خارجه ایران و ونزوئلا

ونزوئلا و ایران در دفاع از جهان نوین در حال شکل گیری

***

مداخله فوری از طریق اعمال محدودیت های شدید برای ۲ هفته در مناطق قرمز موثر است

تاکیدات رئیس جمهور در جلسه روسای کمیته های ستاد ملی مبارزه با کرونا هم از پرمخاطب ها بود.

رئیس جمهور، اعمال محدودیت ها در مراکز ۲۵ استان کشور را گامی موثر در روند مبارزه با بیماری کرونا برشمرد و تاکید کرد: ضروری است این روند در چارچوب مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا ، پیگیری و اقدامات لازم تداوم یابد.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی با تاکید بر اینکه کاستن روند شیوع بیماری و کاهش تعداد مراجعه کنندگان به مراکز درمانی بویژه بیماران بستری، اولویت نخست و تنها راه کار برای خروج از وضعیت کنونی است، گفت: از این منظر مداخله فوری از طریق اعمال محدودیت های شدید در مناطق قرمز به عنوان راهکاری موثر خواهد بود.

اعزام تعدادی از تجهیزات زرهی به مناطق مرزی شمال غرب کشور

بخشی از تجهیزات زرهی قرارگاه عملیاتی لشکر ۱۶ زرهی قزوین با استفاده از تعدادی از خودروهای ترابری و تانک بر تولید و بهینه شده توسط نیروی زمینی ارتش با حضور  معاون آماد و پشتیبانی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران و مسئولان استانی به مناطق مرزی شمال غرب اعزام شدند.

این خبر هم مورد توجه مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا قرار گرفت.

با هرگونه تهدید مرزی برخورد قاطع و به موقع خواهیم داشت

همچنین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در جریان بازدید از نوار مرزی شهرستان اصلاندوز  و سد میل مغان در استان اردبیل ضمن رصد آخرین تحرکات منطقه قره داغ، دستورات لازم برای تامین بیشتر امنیت مناطق مرزی را صادر کرد.

سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی‌ تاکید کرد: امنیت پایدار خط قرمز ماست و هرگونه ناامنی و تهدید در مرزها که موجب آسیب به امنیت و آرامش روانی مردم عزیزمان باشد پذیرفته شدنی نیست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha