• شنبه / ۱۷ آبان ۱۳۹۹ / ۰۲:۴۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 99081710320
  • خبرنگار : 71058

ترامپ: بایدن نباید اعلام پیروزی می‌کرد/تحقیقات آغاز شده است

ترامپ: بایدن نباید اعلام پیروزی می‌کرد/تحقیقات آغاز شده است

رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا با انتقاد از صحبت‌های رقیب انتخاباتی‌اش جو بایدن، گفت که تحقیقات قانونی درباره انتخابات ریاست جمهوری آغاز شده است.

به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ با اشاره به صحبت‌های جو بایدن که خود را در مسیر پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا توصیف کرده بود، در حساب کاربری‌اش در توئیتر نوشت: «جو بایدن نباید به اشتباه ادعای پیروزی در انتخابات را مطرح می‌کرد. من هم می‌توانستم چنین ادعایی بکنم. تحقیقات قانونی در این‌باره آغاز شده است.»

ترامپ حدود ۳۰ دقیقه بعد در توئیت دیگری نوشت: «شب انتخابات من در همه این ایالت‌ها برتری داشتم، اما با گذشت روزها شاهد از بین رفتن این معادلات به طرز معجزه‌آسایی بودم. شاید با پیشبرد مراحل قانونی ما، این وضعیت بازگردد.»

شمارش آرا در چند ایالت باقیمانده همچنان ادامه دارد و در ایالت‌های تعیین‌کننده‌ای نظیر پنسیلوانیا و نوادا، نامزد حزب دموکرات آمریکا یعنی جو بایدن از ترامپ پیشی گرفته است. ترامپ و ستاد انتخاباتی او شکایاتی را علیه رای‌شماری در برخی حوزه‌ها به ثبت رسانده‌اند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که جو بایدن، قرار است تا ساعتی دیگر سخنرانی کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۰۸-۱۷ ۱۰:۲۰

موضوع خیلی ساده هست و خود ترامپ هم خوب می دونه: در برخی ایالات مثل جورجیا و پنسلویا که باقی مانده و سرنوشت ساز هست بدین صورت می باشد که ابتدا آرای حضوری شمرده می شود و پس از آن آرای دستی که از طریق پست مخصوصی با امنیت بالا دارند پس از احراز هویت فرد, آن را به صورت دستی حداقل دوبار توسط دو نفر شمارش می شود و در گذشته همواره آرای پستی مردم بیشتر به سمت دموکرات ها بوده است و آرای حضوری بیشتر به سمت جمهوری خواه ها. (می توانید در تاریخچه انتخابات امریکا مشاهده نمیاید و کاش ایسنا این مسئله را با مصاحبه از یک کارشناس مسائل انتخاب امریکا و سازو کار آن به طور کامل شرح دهد. تمام جمهوری خواهان خوب می دانند این مسئله را و هر ایالت از سال ها پیش سازو کار خودش را دارد و تقلبی در کار نیست هر ایالت مختار و مستقل هست. هر 50 ایالت پرچم خاص خودش را دارد. به طور مختصر علت اینکه آرای پستی به سمت دموکرات ها است چون مردمی که از جمهوری خواهان متنفرند و یا خاکستری هستند زیاد سر صندوق ها نمی روند و عادت دارند رای خود را به صورت زودهنگام از طریق کیوسک های مخصوصی که هست به صندوق های پستی بیندازند. اثر انگشت می زنند و در دستگاه مشخص می کند چه کسی رای داده و دستگاه رای با اثر انگشت تکراری را باطل می کند. ترامپ در ایالت آریزونا اعلام کرده ده هزار مرده رای دادند! این تنها در صورتی می تواند صحیح باشد که ده هزار مرده در سردخانه های ایالت آماده باشد و ازشون اثر انگشت بگیرند! که حتی اگر ده هزار مرده در سردخانه های ایالت آماده باشند مشکل بعدی این هست که بیمارستان همان لحظه مرگ پاسپورت و کارت اعتباری مردگان را باطل و وارد سیستم جامع فدرال می کنند. و اصلا این سناریو که ترامپ به عنوان تقلب فرمودند امکان پذیر نیست. ایسنا جان صحبت هایم به درازا کشید امیدوارم تائید فرمائید. اگر تائید فرمایید در مورد سازو کار انتخابات و اینکه مردم امریکا چگونه رای می دهند کامنت دیگری بگذارم انشالا

avatar
۱۳۹۹-۰۸-۱۸ ۰۱:۲۹

چقدر توضیحات ملموس و خوبی دادید. ممنون