• شنبه / ۱۷ آبان ۱۳۹۹ / ۰۹:۴۴
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 99081710438
  • خبرنگار : 50214

مدیر کل کمیته امداد یزد مطرح کرد

شناسایی نیازمندان یزدی با همکاری معتمدین محلات

شناسایی نیازمندان یزدی با همکاری معتمدین محلات

ایسنا/یزد مدیر کل کمیته امداد استان یزد با بیان این که این نهاد در هر محله چند معتمد دارد، گفت: مددکاران خانواده این نهاد و مراکز نیکوکاری برای شناسایی نیازمندان واقعی در کنار تحقیقات تخصصی، از معتمدین محلات نیز کمک می‌گیرند.

«محمد شجاعان» در دیدار با رئیس دادگستری استان یزد با بیان این که ۴۸ هزار مددجو در استان یزد تحت حمایت این نهاد هستند، گفت: مددکاران خانواده این نهاد و مراکز نیکوکاری برای شناسایی نیازمندان واقعی در کنار تحقیقات تخصصی، از معتمدین محلات نیز کمک می‌گیرند.

وی با اشاره به خدمات حقوقی و قضائی ارائه‌شده به مددجویان تحت حمایت در کنار خدمات حمایتی، گفت: طی شش‌ماهه نخست امسال حدود ۵۰۰ مورد خدمات مختلف حقوقی و قضایی به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان یزد ارائه شد.

مدیر کل کمیته امداد استان ادامه داد: ارائه مشاوره‌های حقوقی، تنظیم اظهارنامه، دادخواست، شکوائیه، لایحه دفاعیه، شرکت در جلسات دادرسی، راهنمایی و حمایت حقوقی برای اجرای احکام و سازش بین اصحاب دعوی و همچنین معرفی مددجویان برای اخذ وکیل معاضدتی ازجمله اقدامات حقوقی این نهاد برای خدمت‌رسانی به جامعه هدف تحت حمایت است.

وی در ادامه با اشاره به این که تشویق مددجویان به ایجاد اشتغال پایدار و دستیابی به توانمندی و خودکفائی اقتصادی از رویکردهای مهم کمیته امداد است، تصریح کرد: طی شش‌ماهه نخست امسال ۴۳ میلیارد و ۷۰۷ میلیون تومان وام اشتغال برای ایجاد ۱۱۸۱ فرصت شغلی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان یزد پرداخت شد.

شجاعان گفت: توسعه مشاغل خانگی، خرد و زودبازده با اولویت تولید روستایی و صنایع‌دستی، ایجاد فرصت‌های جدید اقتصادی با رویکرد توانمندسازی گروه‌های هدف در عرصه‌های کشاورزی، دام‌پروری، صنعت، معدن و خدمات و همچنین مدیریت زنجیره‌های تولیدی و دانش‌بنیان در حوزه کشاورزی، صنایع‌دستی در مناطق محروم از دیگر رویکردهای این نهاد در توانمندسازی محرومان است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان یزد، رئیس کل دادگستری استان در این دیدار به پویش «هر کارمند حامی فرزند معنوی» پیوست و از کارمندان دادگستری نیز برای پیوستن به این پویش و حمایت از ایتام و محسنین (فرزندان نیازمند غیریتیم) دعوت کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha