• یکشنبه / ۱۸ آبان ۱۳۹۹ / ۰۱:۱۵
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 99081710606
  • خبرنگار : 71560

آصفری: بدون تغییر سیاست‌های خصمانه آمریکا، سیاست ایران نیز تغییری نمی‌کند

آصفری: بدون تغییر سیاست‌های خصمانه آمریکا، سیاست ایران نیز تغییری نمی‌کند

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها تاکید کرد که سیاست های ایران در قبال آمریکا تا زمانی که دولت آمریکا دست از جاه طلبی و دشمنی علیه ملت ایران برندارد، تغییری نمی کند.

محمدحسن آصفری در گفت و گو با ایسنا، با بیان این که نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تاثیری در سیاست های ایران ندارد، بیان کرد: ما ملت با تمدن و کهنی هستیم. ملت ایران اهل گفت و گو بوده و با هیچ کشوری سر جنگ ندارد. ما اعتقاد داریم همه کشورها مستقل بوده و باید بدون جنگ و خونریزی و در بستر گفتمان مسائل خود را حل کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه دشمنی آمریکا با ملت ایران به ۴۰ سال پیش بازمی گردد، اظهار کرد: آمریکا با حمایت از رژیم طاغوت در برابر خواسته ملت ایران ایستاد و از همان جا سر دشمنی را با ملت ایران آغاز کرد. بعد از آن در جنگ ۸ ساله عراق با ایران، با حمایت از رژیم بعثی عراق مجددا در برابر ملت ایران ایستاد. سپس با حمایت از گروهک منافقین منجر به ریخته شدن خون هزاران تن شد. سرنگونی هواپیمای مسافربری و سپس بلوکه کردن پولهای جمهوری اسلامی ایران و  همچنین تحریمهای ظالمانه اقتصادی از دیگر دشمنی های آمریکا علیه ملت ایران است.

نماینده مردم اراک در مجلس با بیان اینکه طومار دشمنی آمریکا علیه ملت ایران بلند است، تصریح کرد: واقعیت این است که ایران با هیچ کشوری سر جنگ ندارد و حتی ملت ما با ملت آمریکا در ارتباط هستند. آنچه که مورد اعتراض  ملت ایران است رفتارها و سیاست های خصمانه دولت آمریکا می باشد که همواره تلاش می کند جلوی پیشرفت ملت ایران را بگیرد. دشمنی ملت ایران با دولت آمریکا تا زمانی ادامه دارد که آمریکا دست از جاه طلبی و دشمنی با مردم ایران بردارد.

وی در ادامه تاکید کرد: هر دولتی که در آمریکا روی کار بیاید برای ما  تفاوتی ندارد چه جمهوری خواه باشد چه دموکرات. هر کدام به نحوی با مردم ایران دشمنی دارند. تا زمانی که سیاست های خصمانه آمریکایی علیه ملت ایران تغییر نکند سیاست ایران نیز تغییری نخواهد کرد. اصل و اساس سیاست آمریکایی دشمنی و زورگویی با ملت ایران است. ما نباید خودمان را گول بزنیم تا زمانی که نگاه ما به غرب باشد با مشکلات روبرو خواهیم بود. ما باید با تکیه بر ظرفیتهای داخلی و توجه به بخش های مختلف کشور مسیر توسعه را طی کنیم. آنچه که باعث می شود تا دشمنان به مطالبات ما تن دهند و آنها را زیر پا نگذارند خود اتکایی و خود باوری است.

آصفری در پایان افزود: در مذاکرات هسته ای توان ایران در تولید اورانیوم و پیشبرد برنامه هسته ای بود که آمریکا را پای میز مذاکره کشاند. امروز نیز نباید فکر کرد با آمدن بایدن شرایط تغییری خواهد کرد. ما باید با نگاه توسعه به ظرفیتهای داخلی مسیر پیشرفت را طی کنیم آنگاه همه کشورها به خواسته های جمهوری اسلامی تن خواهند داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۰۸-۱۸ ۰۸:۵۷

حالا شما کوتاه بیا. بخشش از بزرگانه