• شنبه / ۱۷ آبان ۱۳۹۹ / ۱۲:۲۹
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 99081710674
  • خبرنگار : 50311

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خبر داد

میزان بروز کرونا در کهگیلویه و بویراحمد ۱۲.۷درصد بیشتر از کشور/۱۱۰۰نفر مراجعه کننده روزانه

میزان بروز کرونا در کهگیلویه و بویراحمد ۱۲.۷درصد بیشتر از کشور/۱۱۰۰نفر مراجعه کننده روزانه

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: تعداد فوتی های کرونایی استان به ۲۳۰ نفر رسید که از این تعداد ۲۰۲ نفر دارای بیماری زمینه ای و ۲۸ نفر فاقد بیماری زمینه ای بودند.

پرویز یزدانپناه روز شنبه ۱۷ آبان ماه در نشست ستاد مدیریت پیشگیری و مقابله با کرونای استان افزود: تاکنون تعداد ۱۱۳هزار و ۱۲۶ نفر مراجعات سرپایی در سطح استان داشتیم و روزانه حدود ۱۱۰۰ نفر به مراکز درمانی و بهداشتی و بیمارستان های دانشگاه مراجعه می کنند.
وی تصریح کرد: تعداد کل افراد با مشکلات تنفسی یا مشکوک به کرونا که تاکنون در بیمارستان های استان بستری شدند ۷۸۵۳ نفر بوده که از این تعداد ۷۴۲۹ نفر مرخص شدند و باوجود افزایش تعداد بستری ها در هفته گذشته، اکنون تعادلی بین تعداد بستری و ترخیص وجود دارند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اظهارکرد: در حال حاضر تعداد افراد بستری شده در سطح استان ۴۲۴ نفر است که از این تعداد ۱۶۴ نفر کرونا قطعی هستند که ۲۰ نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند.
یزدانپناه با اشاره به اینکه تعداد بهبودیافتگان کامل ۱۱هزار و ۸۲۶ نفر (۸۲ درصد) است، عنوان کرد: روز گذشته دو نفر فوتی داشتیم که تعداد فوتی های کرونایی استان به ۲۳۰ نفر رسید که از این تعداد ۲۰۲ نفر بیماری زمینه ای داشتند و ۲۸ نفر فاقد بیماری زمینه ای بودند.
وی بیان کرد: میزان بروز بیماری در کشور ۷.۸ در یک هزار نفر و در استان کهگیلویه و بویراحمد ۲۰.۵ در هر یک هزار نفر است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ادامه داد: میزان کشندگی بیماری کرونا در کشور ۵.۶ درصد و در استان ۱.۶ درصد و میزان مرگ و میر در کشور به ازای هر هزار نفر،  ۴۴.۴ و در استان ۳۲.۲ است.
یزدانپناه خاطرنشان کرد: تاکنون ۴۵ هزار و ۷۱۶ نمونه در استان گرفته شده است و روزانه بین ۴۵۰ تا ۵۰۰ نمونه دریافت می کنیم و با وجود تنها یه دستگاه pcr در استان و کار شبانه روزی همکاران در هر شبانه روز تعداد حدود ۴۰۰ تا ۴۴۰ نمونه آزمایش می شوند.
وی عنوان کرد: شاخص نمونه گیری در کشور ۶.۱ درصد و در استان کهگیلویه و بویراحمد ۶.۵ درصد است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تصریح کرد: روز گذشته ۳۳۳ نمونه از آزمایشگاه سلولی-مولکولی یاسوج دریافت کردیم که تقریبا ۵۰ درصد این نمونه ها مثبت گزارش شد و بیشترین موارد مثبت مربوط به شهرستان های بویراحمد، کهگیلویه، گچساران و چرام بود.
یزدانپناه گفت: شاخص مثبت بودن نمونه ها در کشور حدود ۱۳ درصد و در استان کهگیلویه و بویراحمد حدود ۳۲ درصد است.
وی افزود: به طور کلی تعداد موارد بستری در استان طی هفته گذشته افزایش و تعداد فوتی های کرونا در استان کاهش داشته که این تعداد نسبت به میانگین کشوری کاهش یافته است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اظهار کرد: تعداد تخت های بیماران کرونایی در بیمارستان شهید جلیل یاسوج را به ۲۴۰ تخت رسانده ایم و تعداد تخت های بیمارستان های شهید رجایی گچساران و امام خمینی دهدشت را نیز افزایش دادیم.
به گزارش ایسنا، یزدانپناه عنوان کرد: بیمارستان ۳۲ تخت خوابی شهرستان باشت نیز آماده بهره برداری است.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha