• شنبه / ۱۷ آبان ۱۳۹۹ / ۱۳:۴۸
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 99081710798
  • خبرنگار : 30054

پکیج تصفیه فاضلاب چه مزایایی دارد؟

پکیج تصفیه فاضلاب چه مزایایی دارد؟

با پیشرفت های صنعتی صورت گرفته در سالهای اخیر در صنعت تصفیه فاضلاب استفاده از واحدهای پیش ساخته تصفیه پساب رونق بیشتری گرفته است.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام مهاب، با ساخت پکیج های تصفیه به شکل واحدهای آماده، علاوه بر کاهش قابل ملاحظه در هزینه‌ها و زمان مورد نیاز، امکان حمل و جابجایی آنها به شکل قابل توجهی افزایش پیدا می کند.

برای تصفیه انواع پساب و فاضلاب در مجتمع ها و مکانهای مسکونی و تجاری امروزی یکی از راهکارهای مدرن استفاده از انواع پکیج‌های تصفیه فاضلاب صنعتی و بهداشتی می باشد. این سیستم‌ها برای تصفیه انواع فاضلاب و به شکل متمرکز (پکیج) طراحی و ساخته می شوند.

این سیستم های تصفیه فاضلاب مانند یک مرکز تصفیه پساب دارای تمام بخش های تصفیه خانه فاضلاب هستند. به همین علت است که به این دستگاه ها پکیج تصفیه فاضلاب گفته می‌شود.

انواع پکیج تصفیه فاضلاب با بهره گیری از دانش کارشناسان و متخصصان این حوزه در انواع فلزی و پلی اتیلنی طراحی و ساخته می شود. این سیستم ها با استفاده از مدرن ترین تکنولوژی‌های تصفیه فاضلاب و براساس شرایط و استانداردهای مورد نیاز در پروژه‌های مختلف ساخته می شوند. 

پساب های صنعتی یا بهداشتی و انسانی پس از هدایت به این سیستم و طی مراحل تصفیه به پسابی زلال بدون بو و عاری از مواد معلق پالایش می گردند. پس از تصفیه این پساب برای تخلیه به محیط زیست و یا هدایت به چاه های جذبی کاملا بی‌خطر خواهد بود.

همچنین پساب خروجی این پکیج‌ها با استانداردهای سازمان حفاظت محیط زیست بین المللی و ایران کاملا تطابق دارد و از آن می‌توان برای مصارفی مانند آبیاری کشاورزی، فضای سبز و آب مصرفی فلش تانکها استفاده کرد.

مزایای پکیج های تصفیه فاضلاب

. راندمان بالای تصفیه فاضلاب بهداشتی و صنعتی

. امکان تغییر و ارتقاء آسان پکیج فلزی تصفیه فاضلاب در زمان بهره برداری

. بهره برداری و نگهداری ساده پکیج تصفیه فاضلاب

. عدم تولید بوی نامطبوع بدلیل هوازی بودن فرآیند تصفیه

. عدم نیاز به تجهیزات اضافی بدلیل کامل بودن تجهیزات و سیستم تصفیه

. دارای پساب خروجی مطابق با استانداردهای سازمان حفاظت محیط زیست ایران

. ساخت، نصب و راه اندازی در سریع ترین زمان ممکن

. قابلیت جابجایی بالا و استفاده در مکان های مختلف حتی پس از نصب و راه اندازی

. عدم نیاز به انجام عملیات ساختمانی پیچیده در محل نصب

. قابلیت ساخت با ابعاد مختلف با توجه به فضا و شرایط

. در دسترس بودن لوازم یدکی در صورت نیاز به تعمیرات

. هزینه نگهداری و تعمیر پایین مناسب

پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی

کاربرد این واحدهای پیش ساخته به عنوان راه حلی مقرون به صرفه و مطمئن در تصفیه فاضلاب اجتماعات کوچک و رفع معضلات زیست محیطی واحدهای آلاینده شهری و صنعتی توصیه می‌گردد.

مهمترین دلیل طراحی و ساخت پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی، جلوگیری از شیوع بیماریهای واگیردار متعدد و ورود مواد آلی مضر به محیط زیست در محیط‌هایی می باشد که به شبکه‌های فاضلاب شهری متصل نمی باشند.

در بیمارستان ها یا مراکز نظامی و آموزشی و امدادرسانی، و یا در مجتمع های مسکونی می توان از این سیستمها برای تصفیه فاضلاب انسانی و بهداشتی استفاده کرد.

فاضلاب‌ آلوده و بیماریزا پس از هدایت به سیستم تصفیه فاضلاب بهداشتی و طی مراحل مختلف تصفیه به پسابی زلال ، بدون بو و بدون مواد معلق تبدیل می شود.

پس از آن با گندزدایی توسط ترکیبات کلر یا گاز ازن و یا اشعه UV، مطابق با استانداردهای ghcl  قابل دفع به آب‌های سطحی و زیرزمینی یا استفاده در مصارف دوره‌ای آبیاری فضای سبز خواهد بود.

باید در نظر داشت فاضلاب تولید شده در محیط‌های مختلف از نظر مواد آلی و آلاینده های موجود در آنها کاملا با هم متفاوت هستند. بدین دلیل فرآیندهای تصفیه و تجهیزاتی که برای ساخت پکیج بهداشتی به کار می رود متفاوت خواهد بود.

پکیج های پیش ساخته تصفیه فاضلاب در مکان هایی کاربرد خواهد داشت که امکان اتصال به فاضلاب شهری وجود ندارد. بر همین اساس اصلی ترین کاربرد این سیستم های تصفیه عبارت است از:

کمپهای نظامی و آموزشی

شهرکهای مسکونی که امکان اتصال به شبکه فاضلاب ندارند

بیمارستانها و کلینیکهای درمانی (پکیج تصفیه فاضلاب بیمارستانی)

کارخانجات بزرگ صنعتی در جوار رودخانه ها و دریاچه‌ها

مراکز تفریحی، هتل ها، فرودگاه، ترمینال های مسافرتی

پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی

مصرف روزافزون آب در صنعت و ورود فاضلابهای صنعتی شامل مواد آلی و فلزات سنگین و آلاینده های خطرناک به محیط زیست یکی از معضلات کارخانجات محسوب میشود.

 علاوه بر مصرف زیاد آب در کارخانجات و پالایشگاه ها و وجود مشکلات خشکسالی در مناطق مختلف دنیا، فاضلاب تولید شده توسط این مجموعه‌ها به شدت به تهدیدی برای محیط زیست تبدیل شده اند بطوریکه مواد آلاینده موجود در پساب های صنعتی می تواند منشا شیوع بیماری های متعدد شود و نفوذ آنها به آبهای زیرزمینی خطرات زیادی را به همراه داشته باشد.

بدین منظور و بعنوان یکی از بهترین راهکارها، پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی ساخته می شود. با استفاده از این سیستم ها فاضلاب تا قبل از ورود به طبیعت، تصفیه شده و آلاینده های خطرناک آن از بین می رود.

انواع فرآیندهای مورد استفاده در پکیج تصفیه فاضلاب

همانطور که پیشتر آورده شد نوع فرآیند تصفیه براساس نوع پساب متفاوت خواهد بود. پرکاربردترین فرآیندهای تصفیه بیولوژیکی فاضلاب به شرح ذیل می باشد:

. تصفیه فاضلاب بهداشتی به روش لجن فعال با هوادهی گسترده EAAS

. تصفیه فاضلاب انسانی به روش رشد چسبیده IFAS

. تصفیه فاضلاب بهداشتی به روش هوادهی با بستر رشد متحرک MMBR

. تصفیه به روش SBR

. تصفیه فاضلاب به روش RBC

. تصفیه به روش MBR

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha