• شنبه / ۱۷ آبان ۱۳۹۹ / ۱۴:۵۲
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 99081710882
  • خبرنگار : 71381

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۱۷ آبان ایسنا

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۱۷ آبان ایسنا

ساعت پایان کار کسب و کارهای غیرضروری؛ ۶ بعدازظهر/ درگذشت نماینده سابق تهران/ اظهارات ظریف درباره تفاوت بایدن و ترامپ/ پهلو گیری کشتی ۴۲ هزار تنی روغن خام خوراکی در بندرعباس با ورود دستگاه قضایی و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

ساعت پایان کار کسب و کارهای غیرضروری؛ ۶ بعدازظهر

به گزارش ایسنا، تصمیمات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در جلسه امروز در صدر اخبار پرمخاطب قرار گرفت.

رییس جمهور در این جلسه گفت: یک محدودیت مهم مصوب در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا مربوط به فعالیت کسب و کار در غیر از موارد ضروری مانند داروخانه‌ها و مواد غذایی بود. به مدت یک ماه پایان کار این مشاغل باید در تهران و مراکز استان ها و شهرهای پرجمعیت ساعت ۱۸ باشد.

محمدرضا نجفی نماینده سابق تهران درگذشت

خبر درگذشت محمدرضا نجفی نماینده مردم تهران در دوره دهم مجلس شورای اسلامی به دلیل عارضه قلبی دومین خبر پربازدید امروز بود.

محمدرضا نجفی ۵۱ ساله و جانباز شیمیایی جنگ هشت ساله ایران و عراق بود.

آمریکا حق نداشت از برجام خارج شود/ مشخص است بین بایدن و ترامپ تفاوت است

خبر بعدی، اظهارات وزیر امور خارجه کشورمان درباره تفاوت بایدن و ترامپ بود.

محمدجواد ظریف درباره موضع ایران درباره نتیجه انتخابات آمریکا و این که آیا بر سر کار بودن دموکرات‌ها یا جمهوری‌خواهان در کاخ سفید تفاوتی دارد، گفت: هنوز نمی‌دانیم که چه کسی پس از این انتخابت پیروز خوهد شد، اما معلوم است که تفاوتی میان این دو مورد وجود دارد، اما چیزی که برای ما اهمیت دارد لحن و کلمات نیست بلکه عملکردهاست. آمریکا فعالیتی غیرقانونی علیه ایران داشته است به دلیل این که به اقتصاد و مردم ما لطمه زد و اگر می‌خواهد وضعیت تغییر کند، باید رویه‌اش را تغییر دهد.

رئیس دستگاه  دیپلماسی ایران همچنین درباره این که آیا امیدی به بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای وجود دارد، توضیح داد: توافق هسته‌ای یک در چرخان نیست. آمریکا تصمیم گرفت که از آن توافق خارج شود و حالا باید یک صندلی پشت میز مذاکره‌ی این توافق به دست بیاورد. نکته این است که آمریکا حق نداشت از این توافق خارج شود چراکه این توافق یک توافق دوجانبه میان ایران و آمریکا نبود و یک قطعنامه شورای امنیت است. اگر آمریکا می‌خواست از تعهدات این توافق رهایی یابد، باید از سازمان ملل خارج می‌شد، نه فقط از یک توافق.

نتایج انتخابات آمریکا تاثیری بر سیاست‌های اصولی ایران نخواهد گذاشت

سید عباس عراقچی، معاون وزیرخارجه  هم با بیان اینکه نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تاثیری بر سیاست‌های اصولی جمهوری اسلامی ایران نخواهد گذاشت،‌ گفت: سیاست سلطه‌طلبانه و قلدرمآبانه آمریکا با تغییر رئیس جمهور در آن کشور تغییر نخواهد کرد ولی با تغییر افراد ممکن است شیوه ها و رویکردهای جدیدی بر سیاست آمریکا حاکم شود.

خبرهای دیگر در همین ارتباط را می توانید در لینک های زیر بخوانید.

احتمالا بایدن به برجام برمی‌گردد

شاهد آمریکای بدون روتوش هستیم

بایدن یا ترامپ فرقی ندارد/ سیاست‌های خصمانه آمریکا باید تغییر کند

***

محدودیت‌های جدید تردد در تهران اعمال شود

تاکید یک نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی بر اعمال محدودیت‌های جدید تردد در تهران هم از پرمخاطب ها بود.

زهره الهیان در مطلبی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت که برای پیشگیری از شرایط اسفبار در تهران نیاز است که محدودیت‌های جدی در تردد و فعالیت‌های ورزشی و تفریحی اعمال شود. در غیر این صورت با توجه به حضور گسترده ترددها و فعالیت اصناف شرایط بسیار سختی را در آینده برای ⁧‫تهران‬⁩ و کل کشور خواهیم داشت.»

در گفت‌وگوی ظریف و رییس‌جمهور کوبا اعلام شد

آمادگی ایران و کوبا برای همکاری در زمینه تولید واکسن کرونا

اعلام آمادگی ایران و کوبا  برای همکاری در زمینه تولید واکسن و از جمله واکسن ویروس کرونا نیز از دیگر اخبار مورد توجه مخاطبان بود.

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدار با مقامات کوبایی به شکل ویدئو کنفرانسی با میگل دیاز کانل، رییس‌جمهور کوبا  نیز گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

در این گفت‌وگو رئیس جمهور کوبا بر مواضع کشورش در ضدیت با تحریم ها و اقدامات آمریکا علیه ملت ایران و همچنین حق ایران در بهره‌برداری از انرژی صلح آمیز هسته‌ای تاکید کرد و دو طرف آمادگی خود را برای همکاری در زمینه تولید واکسن و از جمله واکسن ویروس کرونا اعلام کردند.

دیگر اخبار مربوط به کرونا را در لینک های زیر بخوانید.

نامه یک نماینده مجلس به وزیر بهداشت درباره نحوه مدیریت کرونا

بسیاری از مردم پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند

***

پهلو گیری کشتی ۴۲ هزار تنی روغن خام خوراکی در بندرعباس با ورود دستگاه قضایی

خبر بعدی، ‌پهلو گیری کشتی ۴۲ هزار تنی روغن خام خوراکی در بندرعباس بود.

علی صالحی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با اعلام این خبر گفت: با دستور قضایی اقدامات لازم برای ‌پهلو گیری این کشتی انجام و مواد اولیه مورد نیاز برای تعداد زیادی از کارخانه های تولید روغن در سراسر کشور تأمین شد.

بخشنامه معاونت حقوقی تعزیرات برای برخورد شدید با متخلفان ابلاغ شد

سرپرست اداره کل روابط عمومی و تشریفات سازمان تعزیرات حکومتی جزئیات بخشنامه ارسالی به تعزیرات سراسر کشور از سوی معاونت حقوقی این سازمان به منظور اجرای منویات رهبر معظم انقلاب را اعلام کرد و گفت:  در این بخشنامه به ادارات کل استانی ابلاغ شده که با تخلفاتی نظیر گرانفروشی، احتکار و اخفا با توجه به اینکه در شرایط فعلی ظلمی مضاعف بر مردم محسوب می شود؛ از ارفاقات و تسهیلات قانونی در رسیدگی به پرونده استفاده نشود.

این خبر هم مورد توجه مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود.

یازدهمین جلسه دادگاه محمد امامی و دیگر متهمان پرونده بانک سرمایه

برگزاری یازدهمین جلسه رسیدگی به اتهامات متهم امامی و دیگر متهمان به ریاست قاضی مسعودی مقام از دیگر خبرهای پرمخاطب امروز بود.

در بخشی از این جلسه نماینده دادستان در پاسخ به این ادعای امامی گفته است" نماینده دادستان وی را تحقیر کرده" گفت: اینکه گفتم وی رب فروش بوده قصد تحقیر وی را نداشتم بلکه ما موظف به بررسی پرونده شخصیت متهم هستیم؛ اتفاقا هم اگر افتخاری برای آقای امامی باشد همان رب فروشی هست و حقارت نیز دست کردن در جیب مردم و بیت المال است.

اجازه افزایش قیمت بلیت هواپیما را نمی‌دهیم

خبر بعدی، پیگیری های کمیسیون عمران به منظور کنترل نرخ بلیت ایرلاین‌ها از زبان یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بود.

مجتی یوسفی در این رابطه گفت که افزایش قیمت بلیت هواپیما علیرغم صحبت‌های متولیان این حوزه در حال رخ دادن است و قطعا کمیسیون عمران این اجازه را نخواهد داد و نظارت جدی بر این حوزه خواهد داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha